אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
איך לבחור שם לעסק שלך צילום: בלומברג

איך לבחור שם לעסק שלך

דבר לקהל שלך, את תסנדל את עצמך, עבוד כמו קופירייטר, בדוק משמעויות נסתרות, גרה את הדמיון והיזהר עם המשפחה

07.10.2010, 10:23 | איציק שאשו

דבר לקהל שלך

נסה להתאים את שם העסק לקהל הלקוחות המיועד, ולענף שבו אתה פועל. במילים אחרות, אם אתה מוכר חומרי בניין - סתם בשביל הדוגמה - אין שום סיבה להתחכם עם שמות שנשמעים כמו עבודת גמר בקורס קופירייטינג.

 

אל תסנדל את עצמך

שם ספציפי מדי ("אבי פרלינים") יכול להוות בעיה בהמשך. חברות רבות מחליפות מודל עסקי בשנותיהן הראשונות, מה שעשוי להפוך את השם מהר מאוד ללא רלבנטי. בקיצור - מעט עמימות לא הזיקה לאף אחד.

עבוד כמו קופירייטר

אם לעסק שלך מתאים שם טיפה יותר מתוחכם, נסה למצוא אחד לפי שיטת האסוציאציות. פשוט רשום על דף את כל האסוציאציות (רק החיוביות, כן?) שעולות כשחושבים על המוצר שאתה מוכר, ונסה להשתמש בהן.

בדוק משמעויות נסתרות

זה שתצטרך לבדוק שאף אחד עוד לא חשב על השם הזה קודם, זה ברור. אבל כדאי מאוד שתוודא גם שאין לשם שבחרת משמעויות בעייתיות בשפות אחרות (אנגלית, צרפתית, ספרדית, גרמנית והסלנג שלהן). מעניין אם זאת הסיבה שלא רואים בארץ הרבה יותר אלפא רומיאו בררה (באנגלית זה דווקא נכתב ככה: Brera).

גרה את הדמיון

בהחלט לא יזיק אם שם העסק שלך יגיע עם אסוציאציה ויזואלית. לאנשים קל יותר לזכור מה הם דמיינו כששמעו לראשונה את השם. "עננים" לחברה שמציעה טיסות בשמי הארץ יהיה זכיר יותר מכל וריאציה נדושה עם "סקיי", "אייר" או "טורס".

בזהירות עם המשפחה

שילוב שם המשפחה שלך בשם העסק זה משהו שיכול לעבוד בעיקר בתנאי שהוא לא יצלצל מוכר ממקום אחר. פשוט כי אתה לא רוצה שלאנשים (במיוחד כאלה שמחפשים אותך ברשת) ייקח המון זמן לבדל בינך לבין האבולעפיה, הויסוצקי או העזריאלי ההם.

4 דברים נוספים שתצטרך לבחור עבור העסק שלך

1. לוקיישן. פחות בגלל הלקוחות, ויותר כי בהמון אזורים בארץ אין איפה לתקוע לאפה טובה בצהריים

2. סלוגן. כי "אנחנו מעולים, תשאלו את כולם" זה פחות קליט ממה שנדמה לך

3. כתובת לאתר האינטרנט של העסק. ותן לנו לחסוך לך את המתח, הממש טובים כבר תפוסים מזמן

4. סוכריות חמוצות קטנות כאלה, בסלסילה קטנה בכניסה. לא יודעים, אותנו זה תמיד קנה

תגיות