אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
שר התחבורה כץ: הכניסה למשאיות ורכב כבד לתל אביב תיחסם מתחילת ינואר 2011 צילום: צביקה טישלר

שר התחבורה כץ: הכניסה למשאיות ורכב כבד לתל אביב תיחסם מתחילת ינואר 2011

לדברי שר התחבורה, מדובר בחסימה בין השעות 6:00 ל-9:00, בדומה לחסימה שנעשית היום בכניסה לירושלים. לדבריו, "מצב התחבורה הציבורית בתל אביב הוא אחד המחדלים הגדולים בתולדות המדינה"

06.10.2010, 10:41 | ליאור גוטמן

כניסת רכב כבד לעיר תל אביב תחסם מתחילת ינואר 2011 - כך מכריז שר התחבורה והבטיחות בדרכים ישראל כץ. הדברים נאמרים הבוקר (ד') בכנס תחבורה ציבורית שנערך בחסות ארגון תחבורה היום ומחר.

לדברי כץ, מדובר בחסימת הכניסה בשעות הבוקר, בין 6:00 ל-9:00, בדומה לחסימה שנעשית היום בכניסה לירושלים. "מצב התחבורה הציבורית בתל אביב הוא אחד המחדלים הגדולים בתולדות המדינה. מערכת התחבורה הציבורית לרבות קווי האוטובוסים התהוותה עוד מימי הבריטים. אף אחד לא תכנן אותה", אומר כץ.

כץ. "אף אחד לא תכנן את מערכת התחבורה הציבורית", צילום: ששון תירם כץ. "אף אחד לא תכנן את מערכת התחבורה הציבורית" | צילום: ששון תירם כץ. "אף אחד לא תכנן את מערכת התחבורה הציבורית", צילום: ששון תירם

עוד אומר כץ, כי ישראל נמצאת באמצע תוכנית ארבע-שלבית למתן פתרון לנושא התחבורה, ובראשם ארגון מחדש של נתיבי התחבורה הציבורית במטרופולין תל אביב והקמת מרכז מידע ארצי לכלל מפעילי התחבורה הציבורית בין ראשל"צ להרצליה. השלב השלישי הוא מעבר להקמה לאומית של פרויקט הרכבת הקלה בתל אביב והרביעי הוא הקדמת סלילת קו הרכבת המהיר בין תל אביב לירושלים.

לדברי כץ, השלב הבא יהיה החלת תעריף דיפרנציאלי לחנייה בתל אביב ביחס לעומס שיש בעיר, כלומר שככל שמספר מקומות החנייה יצטמצם, כך יעלה מחיר החנייה בעיר. צעד זה, בשילוב אגרות גודש, יכול לדברי כץ להקטין משמעותית את מספר כלי הרכב שנעים במרכזי הערים על חשבון הגדלת השימוש בתחבורה ציבורית וצמצום רמות זיהום האוויר. "אף אחד לא רוצה להעניש את הציבור ולא נתקדם בסנקציות כל עוד אין מערך תחבורה ציבורית ראוי", הרגיע כץ

ניצן הורוביץ: "אין בסיס כלכלי וצורך הגיוני לחפור בכל העיר כדי להקים רכבת"

חבר הכנס ניצן הורוביץ (מרצ) טוען ששנים מכרו לאנשים את חלום המטרו בתל אביב אולם "אין בסיס כלכלי וצורך הגיוני לחפור בכל העיר כדי להקים רכבת", לדבריו, הפתרון המתאים לארץ היא מעבר לרשת BRT (אוטובוסים מסילתיים רבי קיבולת) שביצועיה דומים לזו של רכבת קלה אולם עלויותיה קטנות בשליש (כ-3 מיליארד שקל במקום כ-10 מיליארד שקל - ל"ג) וזמן ההקמה שלה הוא כשנתיים.

חברת הכנסת שלי יחימוביץ (עבודה) הסבירה שאחת הדרכים לעודד שימוש באופניים על חשבון השימוש במכוניות הוא ביטול חוק המחייב חבישת קסדה, מהלך שמרתיע משתמשים מלהשתמש באמצעי התחבורה הזול והידידותי לסביבה. בנוסף היא טועת שהפרטת התחבורה הציבורית אינה נכונה ממספר סיבות ובראשן ירידת שכרו של הנהג, מה שמוריד את איכות השירות. "יש תמריץ עסקי על חשבון הציבור", טענה.

תגיות

11 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

11.
די כבר עם ה BRT הזה
כל הזמן נותנים את הדוגמא של קוריטיבה בברזיל שבה יש מערך אוטובוסים יעיל. אז זהו שתל-אביב היא לא קוריטיבה! קוריטיבה זו עיר ענקית עם כבישים רחבים ומרובי מסלולים לכל אורך העיר כך שאין בעיה לסלול מסלולי אוטובוסים מהירים על חשבון כמה נתיבים. תל אביב מצד שני זו עיר מיניאטורית, כבישים צרים וצפופים, רובם בעלי נתיב אחד, בהחלט לא בנויה למערך של נתיבי BRT ! בנוסף, כל מי שגר בת"א יכול להעיד שהדבר הכי רועש בעיר זה האוטובוסים. כל פעם שאוטובוס מאיץ מתחנה הוא עושה רעש שאפשר למות, כנ"ל לגבי זיהום אויר. ה BRT הענקים האלה אולי יכולים להיות היברידים אבל הם עדיין יעשו הרבה רעש, הפתרון הוא או רכבת קלה (שקטה ולא מזהמת) ע"פ השטח, או מתחת לאדמה במקרה הצורך, מהסיבה הפשוטה - ת"א צפופה ועמוסה, אין מקוםםם!
יאצ'ק  |  06.10.10
לכל התגובות