אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הטאבלטים מגיעים למשרד: Avaya הציגה את ה-Flare בישראל

הטאבלטים מגיעים למשרד: Avaya הציגה את ה-Flare בישראל

לאחר השקות מכשירי הטאבלט של RIM וסיסקו, בחרה חברת Avaya להציג את הטאבלט העסקי שלה, ה־Flare, במרכז הפיתוח העסקי בארץ. המכשיר, שמבוסס על אנדרואיד, מתומחר בכ־1,800 דולר ליחידה

06.10.2010, 16:17 | גילעד נס

יצרנית ציוד התקשורת Avaya הציגה אתמול (ג') במרכז העסקים שלה בישראל את ה־Flare — מכשיר תקשורת נייד דמוי טאבלט, פרי פיתוחה. ה־Flare מורכב משני חלקים: מכשיר נישא בגודל של טאבלט ממוצע במשקל 1.6 ק"ג, ויחידת בסיס שולחנית המשמשת כמטען, כאמצעי לחיבור אביזרים נוספים (כמקלדת, עכבר וחיבור רשת) וכמעמד נוח יותר להציב את האביזר הנישא בעת שהמשתמש נמצא במשרד.

המכשיר, שמתוכנן להימכר כבר ברבעון הנוכחי בכ־1,800 דולר, מיועד לשוק העסקי, ועל כן פותח במטרה לשמש כאביזר תקשורת וידיאו, אודיו וטקסט על גבי רשתות IP ארגוניות. בנוסף, ה־Flare מאפשר ניידות בתוך בניין המשרדים ומחוצה לו.

מערכת ההפעלה שמניעה את ה־Flare היא האנדרואיד של גוגל בגרסה הפחות עדכנית שלה (2.1). לדברי מנהל מרכז הפיתוח של Avaya בישראל, אמיר גונן, "הסתמכות על מערכת הפעלה שנפוצה גם במכשירים ניידים אחרים מאפשרת לארגון להתקין גם יישומים של מפתחים אחרים לאנדרואיד, ועדיין לשמור על השליטה ביכולות המשתמש לבצע שינויים במכשיר".

הוא מוסיף כי "ארגון אחד יכול להחליט שהוא נותן לעובדים שלו להתקין יישומי וידיאו ומשחקים על המכשיר, כיוון שהוא מאפשר להם להסתובב איתו כל הזמן ומעריך שהם זקוקים גם לשימוש פרטי במכשיר, וארגון אחר יחליט שהוא לא מאפשר יישום שאינו עסקי. בסופו של דבר, אנחנו מאפשרים לארגונים לקבל את ההחלטות בעצמם".

טאבלט ה-Flare של Avaya טאבלט ה-Flare של Avaya טאבלט ה-Flare של Avaya

"לא מצאנו מכשיר שהיה יכול לספק תשתית לשירותים שתכננו"

במסגרת פלטפורמת ה־Flare יוצגו גם מוצרי תוכנה וחומרה המספקים יכולות תקשורת ושיתוף בזמן אמיתי (Collaboration). חלק מרכיבי התוכנה יופיעו גם על גבי מוצרים אחרים כמו האייפד של אפל, שעליו בוצעה הדגמה לפני כמה שבועות.

"יכולנו להסתפק ביצירה ובשיווק מוצרי התוכנה שלנו ולהציע אותם על גבי חומרה של ספקים אחרים, אבל כשהתחלנו לפתח את הפלטפורמה, פשוט לא מצאנו אף מכשיר בשוק שהיה יכול לספק לנו את התשתית לאותם שירותים שתכננו, אז החלטנו לפתח מכשיר כזה בעצמנו", מסביר הטכנולוג הראשי של Avaya ישראל, איתי זילברשטיין. השקת Avaya מגיעה כשבועיים לאחר ש־RIM, יצרנית הבלאקברי, הציגה אב־טיפוס לטאבלט עסקי, וכחודשיים לאחר שסיסקו הציגה את ה־Cius, מכשיר הדומה ל־Flare.

פרשנות: לא צעצוע, אלא כלי לייעול התקשורת בין העובדים

הסיפור המעניין, בהקשר זה, הוא ניסיון הכניסה המחודש של הטאבלטים לעולם העסקי: אוויה וסיסקו, שניים מהשמות המרכזיים באספקת ציוד תקשורת לארגונים, מתכוונות להפיץ טאבלטים שיציגו תכונות החביבות על מנהלי המיחשוב בארגונים.

תמורת תג מחיר גבוה מזה של הטאבלטים המיועדים לכלל הצרכנים, כוללים הטאבלטים הללו יכולות כמו ניהול עדכוני התוכנות ממיקום מרכזי, והגבלת השימוש של כל עובד בטאבלט שלו. באופן כללי הם נועדו לתת הרגשה כי לא מדובר בצעצוע, אלא בתוספת שאמורה לייעל את התקשורת של העובד עם עמיתיו.

בשתי החברות בחרו לפתח מוצר שכזה בעצמן, אך שתיהן יודעות כי על מנת שהוא יזכה להצלחה, הוא חייב גם לפעול מול מוצרי תוכנה וחומרה של ספקים אחרים. הבחירה באנדרואיד כבסיס לטאבלטים אלו נועדה לאפשר להם לתקשר בקלות עם מוצרים אחרים שמתבססים על מערכת ההפעלה של גוגל, ובכלל זה, כמובן, טלפונים סלולריים של יצרנים כמוטורולה, סמסונג, סוני אריקסון, HTC ועוד.

מעניין גם לראות את המיתוג שכל חברה בחרה לעצמה בעת הצגת המכשירים הללו: באוויה מספרים על התעניינות מתחום הרפואה, בעוד בסיסקו הדגימו באירוע החשיפה מערכת המיועדת למוסדות חינוך. בעוד האייפד ומתחריו נרכשים בידי לקוחות פרטיים, ההחלטה על רכישת מוצרי אוויה וסיסקו מתקבלת בידי הדרגים הבכירים בפירמידת הניהול של מוסדות וארגונים גדולים, ולכן בשתי החברות הללו מסמנים שווקי מטרה גדולים כחינוך ובריאות, המבצעים עסקאות רכישה בהיקף גדול.

תגיות