אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מהפכת הווידיאו כבר בפתח

מהפכת הווידיאו כבר בפתח

האזרח של ימינו שואף שכל השירותים הממשלתיים יגיעו אליו ישירות, והדרך לעשות זאת היא לרתום את יכולות העברת הווידיאו של הרשת

06.10.2010, 16:49 | אורן שפיגל

האזרח הוא למעשה לקוח מתוחכם שצרכיו גוברים מיום ליום, והסביבה שבה הוא חי משתנה בקצב מסחרר ממש מול עיניו. האזרח של היום שואף "שכל השירותים יגיעו אליו", שירותים שמוענקים לו על ידי המדינה או הרשות המקומית, שירותי בריאות, שירותי חינוך ושירותי ביטחון אישי. הוא מצפה ששירותים אלה יהיו זמינים לו בכל זמן, מכל מקום ובכל דרך שיבחר.

אכן זו מהפכה! לפתע האזרח שעד היום היה מורגל לרדוף אחרי כל השירותים מגלה שהוא נמצא במרכז תשומת הלב ושהמידע והשירותים מגיעים אליו ישירות, כיוון שהוא מחובר כל הזמן לטכנולוגיות מתקדמות בבית, במשרד, ברכב. נשמע דמיוני? חשבתם שהכוונה למדינה רחוקה ומתקדמת? לא כך הדבר. אולי תתפלאו לשמוע אבל מתברר שגם חיים כהן מחדרה מרגיש בשינוי. בעבר, כשרצה לחדש רישיון נהיגה היה חייב לנסוע למשרד הרישוי, למצוא חניה, להמתין בתור ולוודא שלא שכח שום מסמך. היום הוא יושב בביתו בחדרה ומקבל את הפתרונות באמצעות המקלדת או בעזרת הטלפון. ביכולתו לשלם את חידוש הרישיון באינטרנט ואפילו להירשם לתזכורת לחידוש הרישיון הבא. ללא ספק זה חוסך לו זמן יקר, דלק, חניה ועצבים.

"אבא, אני אצלם אותך בווידיאו"

 

ישראל היא אחת המדינות היחידות בעולם שקיים בה משרד לשיפור השירות לאזרח. אמנם תחילה זה נשמע מופרך, אך התמקדות בתחום מביאה לשיפור. כבר באוגוסט השנה עברה בממשלה "התוכנית לשיפור השירות הממשלתי לציבור", ולפי פרטיה ייבנה ויופעל מדד שירות ממשלתי לציבור, וכמו כן תוקם יחידה לשירות לקוחות. לצורך יישום ההמלצות הקצתה הממשלה כ־16 מיליון שקל בשנת התקציב הקרובה.

ומה הצעד הגדול הבא? בתי בת השש הראתה לי את התשובה המוחצת ברגע שלקחה את הטלפון הסלולרי שלי מהשולחן ואמרה "אבא, אני אצלם אותך בווידיאו". כן, בתי רואה בטלפון מצלמת וידיאו לכל דבר ועניין, לא טלפון, לא מכשיר להעברת טקסטים, וידיאו זה הדבר החם הבא. בארץ יש הפנמה של הצורך בפס רחב ומיד. ומתחילים להרגיש תזוזה אטית שמגיעה מהצפון עם חברת החשמל בקריית שמונה. נציבת האיחוד האירופי לאג'נדה דיגיטלית נילי קרוס אמרה השבוע כי "פס רחב מהיר הוא החמצן הדיגיטלי, החיוני לשגשוגה ולרווחתה של אירופה". זאת על רקע הדאגה מכך שאירופה נמצאת מאחור, ולפי Point Topic החדירה של סיבים אופטיים עד הבית באירופה עומדת על 1% בלבד, בארה"ב על 2%, ביפן על 12% ובקוריאה כבר ישנה חדירה של 15%. למה בעצם כל כך חשוב הפס הרחב? כדי לאפשר העברת וידיאו מכל מקום, בכל זמן ומכל מכשיר שארצה.

חיים כהן מחדרה יוכל להתייעץ עם רופא בחו"ל

 

אבל איך העברת וידיאו מסייעת לשירות אזרח־לקוח? דמיינו לעצמכם שהשירותים שברצוננו לקבל יגיעו אלינו באמצעות הווידיאו, שבעזרתו נוכל גם לשתף ולהתייעץ עם אותו גורם היושב בצדה השני של המצלמה. למשל חיים כהן מחדרה יוכל להתייעץ עם רופא מומחה מצדו האחר של הגלובוס בנוגע למחלה של בנו. כמו כן יוכל לראות סרטון המסביר לו איך למלא טופס של רשות המסים. השיעור בכיתה של בתו יהיה מצולם ב־online, והיא תוכל לשבת בבית ולצפות ולהשתתף בשיעור. מצלמות שיהיו פזורות בערים ויצלמו כל העת את הנעשה ברחובות יפחיתו במידה ניכרת את הפשיעה.

יוטיוב מהווה את הסנונית הראשונה במהפכת הווידיאו שתגיע לישראל. השינוי יורגש בקרוב בכל אחד מהשירותים שאנו מקבלים מהמדינה ומהרשויות השונות. האזרח ייהפך ללקוח המקבל שירותים שמגיעים אליו ישירות, בהתאם לצרכיו ולרצונותיו. זה לא חזון אחרית הימים, זה נמצא כבר ממש כאן בפתח.

הכותב הוא סמנכ"ל המגזר הציבורי, סיסקו ישראל, וישתתף בכנס "שמים את השירות לאזרח במרכז"

תגיות