אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
שר התחבורה: הממשלה תחליט בשבוע הבא על הקמת הרכבת הקלה בת"א מתקציבה צילום: גיא אסיאג

שר התחבורה: הממשלה תחליט בשבוע הבא על הקמת הרכבת הקלה בת"א מתקציבה

MTS, הזכיינית היוצאת של הרכבת הקלה, הגישה כתב בוררות נגד המדינה על סך 1.8 מיליארד שקל. ישראל כץ: מטרת הבוררות היא לראות איך מסיימים את ההתקשרות בצורה נאותה

07.10.2010, 08:11 | ליאור גוטמן

חברת MTS, הזכיינית היוצאת של פרויקט הרכבת הקלה בתל אביב, הגישה אתמול כתב בוררות כנגד המדינה על סך 1.8 מיליארד שקל. מדובר בתביעות בגין הפרות לכאורה שהמדינה ביצעה מולה במהלך הליך הזכיינות ודרישה לפיצוי בעקבות כוונת המדינה לבטל את החוזה.

בשיחה עם "כלכליסט", אמר אתמול שר התחבורה, ישראל כץ, כי הממשלה תחליט בשבוע הבא על הקמת הרכבת הקלה מתקציבה. לדבריו, מטרת הבוררות היא לראות איך מסיימים את ההתקשרות בצורה נאותה ומתחילים בביצוע הפרויקט על ידי המדינה. יצוין שהמדינה הודיעה כבר שהיא מחלטת את ערבויות MTS בעלות של 140 מיליון שקל.

MTS זכתה בפרויקט בסוף 2006 ובמאי 2007 נחתם עימה החוזה הרשמי, במסגרתו היא קיבלה על עצמה את פרויקט הקמה והפעלה של הרכבת הקלה בתל אביב לתקופה של 30 שנה. מדובר בקו האדום שמתחיל בפתח תקווה, עובר דרך תל אביב ומסתיים בבת ים.

במאי 2008 היתה אמורה MTS להשיג את מקורות המימון הנדרשים (כ-11 מיליארד שקל) אולם בשל המשבר הכלכלי היא התעכבה מספר פעמים להשגת מטרה זו. בדצמבר 2009 הודיעה המדינה שבכוונתה לבטל את החוזה מולה, מהלך שמומש רשמית לפני כחודש וחצי. מאז המדינה גיבשה הצעת מחליטים שתונח על שולחן הממשלה כבר בשבוע הבא, לפיה המדינה תקים את הפרויקט על חשבונה, כאשר ההפעלה המסחרית הראשונה מתוכננת ליוני 2016, אז יחל לפעול הקו שמקשר בין דרום תל אביב לבת ים.

תגיות

2 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

2.
חבל על פתרונות הסרק
זה באמת לא יאומן, כל בזבוז הזמן והכסף העצום הזה כשברור לכל בר (טיפת) דעת שיש רק פתרון אחד (ויחיד) והוא.... רכבת תחתית. שום דבר אחר לא יעזור כאן לא משנה איך יקראו לו, רכבת קלה, טבעת אוטובוסים היקפית, חסימת משאיות, עליית מחירי חנייה או ירי במכוניות בחנייה כפולה.... רק רכבת תחתית בכל גוש דן שמקושרת לרכבות לכל שאר ערי הלויין (ראשון, כ"ס וכיוצ"ב לא רמת גן, גבעתיים ופ"ת לשם צריכה הרכבת להיות תחתית בלבד), אך רק פתרון זה יעבוד. כפי שברור לכל ישראלי בפריס, לונדון או ניו יורק שהנסיעה בעיר היא ברכבת תחתית כך יהיה ברור לכל תושב גבעתיים שמהקניון בעיר לעזריאלי הוא נוסע 4 תחנות ברכבת התחתית ולא ברכב. ועוד תנאי הכרחי אחד - שתהיה ממוזגת כמובן. תנו לחברה סינית רשיון להפעלה תמורת תשלום (BOT) ל 25 שנה ותוך 5 שנים יש פה רכבת תחתית כמו בשנחאי, פריס, קהיר ו...טהרן. אבל, בחלם כמו בחלם זה לא יקרה בקרוב ונמשיך לעמוד עוד 20 עד 30 שנה בפקקים ולשמוע ברדיו על עוד בוררות, עוד תכנית גרנדיוזית להקצאת מסלולים לאוטובוסים עשנים או עוד כמה מיליארדים שירדו לטימיון באדיבות שרי התחבורה והאוצר לדורותיהם וכלל ממשלות ישראל סעו בזהירות !!
ניר , תל אביב  |  07.10.10