פייסבוקניון: שופינג באדיבות הרשת החברתית
לראשונה ניתן לרכוש מוצרים בפייסבוק מבלי לצאת מהאתר. האם בעתיד תהפוך הרשת החברתית גם למרכז קניות מקוון?
ניסוי מעניין שעורכת אמזון, בשיתוף מותג החיתולים פאמפרס, יכול להפוך את הרשת החברתית הגדולה בעולם גם לזירת מכירות מרכזית באינטרנט: בעמוד של פאמפרס בפייסבוק נוספה לשונית "קנה עכשיו", שמאפשרת לגולשים לרכוש חיתולים בלי לצאת מעמוד הפייסבוק.
אם הניסוי יצליח, מבול של אתרי מסחר צפוי להגיע בעקבות של אמזון, והם יתחילו למכור את מרכולתם ישירות מהרשת החברתית. פייסבוק כמובן תרוויח מכל הסיפור: בשלב הראשון היא תעודד מכירה ישירה באמצעות אתרי המסחר. בהמשך, כמו עם פארמוויל ומשחקים אחרים - היא תתחיל לגזור עליהם קופונים, באחוזים מסכום הקנייה או באמצעות חיוב השימוש בכסף הווירטואלי שלה, Facebook Credits.
אבל האם זה טוב לצרכנים? מצד אחד, פייסבוק עשויה לתפקד כקניון ענק מלא בחנויות מסודרות, נגישות ותחת פיקוח. מצד שני, אנחנו עשויים לאבד חלק נוסף מהפרטיות המעורערת ממילא שלנו. מי מבטיח שפייסבוק לא תנצל לרעה את המידע הצרכני שייפול לידיה, לאחר היא נתפסה בעבר כשהיא חולקת מידע פרטי עם מפרסמים? חשש נוסף מעוררות התבטאויות של מנכ"ל החברה, מארק צוקרברג, המעודדות חשיפה פומבית. אם פייסבוק תרצה להפוך לתשתית המסחרית של האינטרנט, יש לה את כל הפוטנציאל והמשאבים לעשות זאת. אך קודם היא תצטרך לגרום לנו לבטוח בה קצת יותר.
4 תגובות לכתיבת תגובה