אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
זוגלובק נגד תנובה: תשיק שוב את טבעוף

זוגלובק נגד תנובה: תשיק שוב את טבעוף

זוגלובק, שרכשה את מותג העופות ללא אנטיביוטיקה תמורת 5 מיליון שקל לפני כשנה, מנסה לנגוס בנתח השוק של תנובה, שמשווקת את טעם עוף. חן רזיאל, מנכ"ל טבעוף מצהיר: "נכפיל את המכירות שלנו בתוך שנה ל־120 מיליון שקל"

11.10.2010, 10:01 | אורנה יפת

חצי שנה לאחר שערכה מיתוג מחדש למותג טבעוף, יוצאת זוגלובק במיתוג מחדש נוסף ונפרדת מהצבע הירוק שאפיין את המותג לטובת הצבע האפור. בהנהלת החברה מצהירים כי בכוונתם להחזיר עטרה ליושנה ולהפוך את טבעוף, העוף ללא אנטיביוטיקה, למוצר מוביל בשוק העופות. טבעוף היה בעבר בבעלות אמנון אריאלי והוא שווק במחירי פרימיום כמוצר בריא יותר יחסית לעוף רגיל. מאז קרס המותג ונמכר לחברת זוגלובק לפני כשנה, תמורת 5 מיליון שקל. טבעוף, באמצעות משרד הפרסום מקאן אריקסון, תעלה קמפיין שיווקי בטלוויזיה, באינטרנט ובנקודות המכירה בהשקעה של 4 מיליון שקל.

חן רזיאל חן רזיאל חן רזיאל

כעת אומר מנכ"ל טבעוף חן רזיאל כי "אנחנו מסתערים מחדש על השוק ויש לנו כוונה להכפיל את המכירות שלנו בתוך שנה". כיום, על פי דיווחי החברה, עומד מחזור המכירות השנתי של המותג על 60 מיליון שקל. "בשנה הבאה נגיע ל־80 מיליון שקל וב־2012 ל־120 מיליון שקל", אומר רזיאל.

הבעלים עבר למתחרים

ל"כלכליסט" גם נודע כי במהלך השנה שחלפה מאז רכשה זוגלובק את המותג, חזר אריאלי לפעול בשוק עופות הפרימיום, והוא מנהל את המותג טעם עוף של תנובה. המותג, אף הוא עוף ללא אנטיביוטיקה, מיוצר על ידי משחטת פרוגרס מפתח תקווה ומופץ על ידי חטיבת הבשר של חברת תנובה. יצוין, כי בהתמחרות על המותג טבעוף השתתפה גם תנובה, אך לבסוף זכתה בו זוגלובק.

טעם עוף מופץ בכל רשתות השיווק וברשתות הפרטיות ומוכר, נכון להיום, שני מוצרים - פרגית ועוף צעיר. להבדיל מטבעוף הנמכר במגשיות ממותגות, טעם עוף נמכר רק בקצביות שבתוך רשתות השיווק, ולא על מדף השירות העצמי. האסטרטגיה של טעם עוף שונה מזו של טבעוף והיא פונה לכיוון הקולינריה בשיתוף פעולה עם פרויקט נשים מבשלות, שאיתן משיקה החברה מתכונים לעוף. בתקופת ההשקה מציעה החברה מבצע של שני מוצרים ב־45 שקל.

בחברה מתהדרים בכך שהתחילו את השנה עם 200 מקררים ברשתות השיווק "וכיום יש לנו 400 מקררים, ובתוך שנה אנו שואפים להיות עם 550 מקררים ממותגים ברשתות", כך לפי רזיאל.

"נשנה הרגלי צריכה"

לדברי רזיאל, לרשתות השיווק יש כיום אינטרס להכניס מקררים ממותגים של טבעוף. "יש לנו שיתוף פעולה פורה עם הרשתות", מפרט רזיאל. "כיום יש להן אינטרס לקדם את עוף הפרימיום על חשבון עופות הקומודיטי שהפכו ללוס לידר, ונמכרים במחיר של שקל לקילו, וגורמים לרשתות הפסדים. על כל עוף של טבעוף שהרשת מוכרת היא צריכה למכור חמישה עופות רגילים, וגם אז היא מפסידה. טבעוף הוא קטליזטור לצמיחה".

"אנחנו נשנה הרגלי צריכה", אומר רועי הראל, מנהל השיווק של טבעוף. "מחירי המוצרים נעים בין 20 שקל ל־45 שקל לקילו, אבל ברשתות יש לא מעט מבצעים עם הנחות של בין 10% ל־15%". כיום משווקת טבעוף 16 מוצרים שונים ומתכננת להשיק בהמשך מוצרים חדשים כגון סדרת Ready to Cook ועופות הניזונים מסוגי אוכל מגוונים כגון תירס, סלק וחלב. אריאלי מסר בתגובה: "אני מפרגן לטבעוף ולהנהלתה, ומאחל להם שיגדילו באופן משמעותי את קטגוריית עופות הפרימיום. הגיע הזמן שהצרכן הישראלי יפנה למוצרים טעימים ובריאים יותר".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות