אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
טוב, לא מצוין צילום: MCT

טוב, לא מצוין

עונת הסתיו של הסדרות האמריקאיות מתחילה באופן רשמי בישראל עם עליית העונה החדשה של "Glee". "כלכליסט" בודק כיצד התקבלו הסדרות על ידי הקהל והמבקרים

12.10.2010, 10:18 | תמר וילרפורט

חזרתה של הדרמה המוזיקלית "Glee" אל המסך הקטן בישראל בסוף השבוע הקרוב מסמנת את תחילת עונת החורף המיובאת גם אצלנו. בארצות הברית נפתחה עונת הסתיו כבר לפני חודש, והתוכניות האחרונות, בהן יותר מ־20 חדשות לגמרי, יעלו בעוד חודש. "Glee", המשודרת ב־yes, מייצגת יותר מעוד עונה חוזרת שמביאה למסך כוכבים כמו בריטני ספירס או אלטון ג'ון, ו־13.5 מיליון צופים לפרק; הסדרה, ששחקניה זכו באמי ובגלובוס הזהב על משחקם בעונה הראשונה, הביאה למסך בשנה שעברה את כל מה שכבר לא נזכה לו השנה: חדשנות.

יש תוכניות טובות מבין החדשות, אבל אף אחת מהן לא ממכרת באמת. ויותר מזה, ניחוח של נפתלין עולה מכמה מהן. השחקניות המרכזיות שהציעו תכולה מרשימה הן הרשתות הגדולות והעשירות: CBS העלתה כ־20 תוכניות ועונות חדשות, ו־NBC, FOX ו־abc כ־15 כל אחת. בין ערוצי הכבלים בתשלום, HBO, המרעננת הרשמית של המבקרים, העלתה שלוש תוכניות חדשות, ו־Showtime - אחת.

"Glee". פתיחה חזקה ועונה עתירת כוכבים, צילום: Twentieth Century Fox Film Corporation "Glee". פתיחה חזקה ועונה עתירת כוכבים | צילום: Twentieth Century Fox Film Corporation "Glee". פתיחה חזקה ועונה עתירת כוכבים, צילום: Twentieth Century Fox Film Corporation

בפרקים הראשונים התוכניות גרפו רייטינג נאה של 10 מיליון צופים ואף יותר. כצפוי, בפרק השני והשלישי ירדו המספרים בכמה מאות אלפים, ועדיין מדובר בלהיטים שבטטות כורסה יאהבו - אם כי הם לא יתאבלו על החמצה של פרק. אכזבת העונה היא "Undercovers" של ג'יי ג'יי אברמס, שלא מצליחה להתברג בין 10 התוכניות המובילות של השבוע במדד נילסן, ונראית כמו אוסף של התוכניות הקודמות שלו, בהן "זהות בדויה" ו"פרינג'".

סקורסזי ב־HBO

Boardwalk Empire"", מבית היוצר של HBO, היא ללא ספק המסקרנת והמדוברת שבין הסדרות. ההורים שלה הם מרטין סקורסזי וטרנס ווינטר, התסריטאי הראשי של "הסופרנוס", שילוב שמבטיח הרבה דם. הסדרה זכתה למספר צופים פנומנלי במונחים של ערוץ כבלים בתשלום - 4.8 מיליון צופים לפרק הראשון (וכמעט 4 מיליון בפרקים שאחרי). היא מתרחשת באטלנטיק סיטי בשנות העשרים של המאה הקודמת. תקופת היובש, ששינתה את פניה של ארה"ב, עומדת בפתח, והפוליטיקאי המקומי ניוקי תומפסון (סטיב בושמי, שמוביל סדרת טלוויזיה לראשונה בקריירה שלו), טיפוס מלוקק וחלקלק, מוכיח ששחיתות ופוליטיקה לנצח ילכו יחד. את הרף האיכותי והתקציבי שמציבים כאן לא תמצאו בהפקות אחרות, וכבר הוזמנה עונה שנייה, בוודאי אחרי הביקורת של המגזין "וראייטי" שקבעה: "מפרק לפרק הופכת הסדרה לעשירה יותר, עמוקה יותר ומרתקת יותר". למרבה השמחה, yes רכשה את הסדרה לשידור בישראל.

סדרות שכבר משודרות כאן, כמו "האנטומיה של גריי" ו"עקרות בית נואשות", שהמבקרים כבר הספידו אותן בתום העונה השישית, מגלות סימני התאוששות בפתח עונתן השביעית. מה שקשה להגיד על "רוק 30" עטורת הפרסים, שפתחה חלש את העונה.

"Boardwalk Empire" המסקרנת והמדוברת שבין הסדרות החדשות, צילום: MCT "Boardwalk Empire" המסקרנת והמדוברת שבין הסדרות החדשות | צילום: MCT "Boardwalk Empire" המסקרנת והמדוברת שבין הסדרות החדשות, צילום: MCT

פאן בהוואי

רק סדרות בודדות היינו שמחים לראות גם בישראל. הראשונה היא "Blue Bloods", הקאמבק של טום סלק. סלק, מפכ"ל משטרת ניו יורק בסדרה, הביא בפרק הראשון 12.7 מיליון צופים, ו־11.1 מיליון בפרק השני. הסדרה היא אוסף של קלישאות אמריקאיות: שושלת משפחתית, שוטרים ורדיפה אחר צדק. אם תרצו, "שושלת" פוגשת את "המגן". מבקר "הניו יורק טיימס" אהב, אבל מצא שהרעיון שאוב מכתביו של אדוארד קונלון, שוטר במשטרת ניו יורק שכתב ב"ניו יורקר" תחת שם בדוי. ב־CBS טוענים שמדובר בצירוף מקרים.

תוכנית אחרת היא "Hawaii Five-0", חידוש לסדרה המוכרת ששלושה דברים בה נחרתו בזיכרוננו: נעימת הפתיחה, המשפט Book'em, Danno"" (תעצור אותם, דאנו) והתסרוקות. ב"וושינגטון פוסט" נכתב: "הסדרה לא מבזבזת זמן בלהתאים את עצמה למותחן מצ'ואיסטי של המאה ה־21 כנגד טרור בינלאומי, ובאופן מפתיע נשארת נאמנה לסדרת המקור". 13.8 מיליון צופים בפרק הראשון ו־12.7 מיליון בהמשך מעידים שזו הסדרה שתספק את מידת הפאן (גם אם המטופש למדי) הנדרש לעונה הקרה.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות