אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מנכ"ל מקדונלד'ס: "למה לא שואלים כמה שומן יש בבמבה?" צילום: בלומברג

מנכ"ל מקדונלד'ס: "למה לא שואלים כמה שומן יש בבמבה?"

עומרי פדן משך את מרבית האש בכנס למניעת השמנת יתר בילדים. הדיאטנית הראשית של אסם: "אנחנו משפרים את המוצרים, אך לא יוצאים בקמפיין לתקשורת"

14.10.2010, 09:42 | שלי פריצקר

עמרי פדן, מנכ"ל מקדונלד'ס, משך אתמול את עיקר האש בפאנל שעסק בהשפעת התקשורת והפרסום על השמנת ילדים בישראל, בכנס הלאומי למניעה וטיפול בהשמנה של איגוד רופאי הילדים ועמותת הדיאטנים בישראל. על פי

עמרי פדן בכנס, צילום: דמיטרי שביצ עמרי פדן בכנס | צילום: דמיטרי שביצ'נקו עמרי פדן בכנס, צילום: דמיטרי שביצ

הנתונים שהוצגו בכנס, פרסום של מוצרים עתירי קלוריות הוא גורם משמעותי בהשמנה בקרב ילדים, וחלק גדול ממנו נעשה באמצעות תוכן שיווקי שהילדים מתקשים להבחין בו.

“למה לא שואלים כמה שומן יש בבמבה?”, שאל פדן, בתגובה לשאלות על פרסומי מקדונלד'ס שהשוו בין הערך הקלורי של המבורגר בלחמנייה לבין פריכית אורז עם גבינה. בתגובה אמרה נאווה רוזנפלד, הדיאטנית הראשית של אסם, כי "אנחנו משפרים את המוצרים, אך לא יוצאים עם זה בקמפיין לתקשורת".

בעקבות קמפיין הפריכיות, לפני כמה חודשים, שלח יו"ר איגוד רופאי הילדים מתי ברקוביץ', מכתב חריף לפדן, כי הפרסום מטעה. מאז כבר נפגשו השניים, וברקוביץ' סיפר בכנס כי הם אפילו הגיעו לכמה הבנות. פדן יצא להגנת הקמפיין: “פריכית האורז עם הגבינה שהוצגה והמק רויאל שוקלים אותו הדבר והערך הקלורי שלהם דומה, פשוט ההמבורגר משביע. הכל אצלנו גלוי מבחינת הקלוריות. אנחנו לא מפרסמים לילדים ולא בערוץ הילדים, והקמפיין נועד למבוגרים ואין לי שום בעיה שתהיה רגולציה". בהתייחס לקמפיין שיצא לאחרונה בארה"ב ועורר סערה גדולה בעקבות הצגת גופה המחזיקה המבורגר של מקדונלד'ס, אמר פדן כי הפרסומת בחו"ל אינה קשורה לפעילות בישראל, ובארץ מוגש מזון בריא ומאוזן בסניפים. לדבריו, "אם אני מגיש סלט במהירות זה לא הופך את זה למזון ג'אנק, צריך להפסיק להפוך את המזון המהיר למשהו רע".

סגנית שר התמ"ת, ח"כ אורית נוקד, אמרה בדיון כי בחודשים האחרונים קיים צוות בראשותה פגישות עם גורמים במשרד הבריאות, במטרה להטמיע כללים אחידים לפרסום מזון בטלוויזיה. גדי לסין, יו"ר איגוד תעשיות המזון ומנכ"ל שטראוס גרופ, שדיבר בפאנל אחר בנושא היערכות תעשיית המזון לצריכת מוצרים בריאים יותר, התייחס להצעות חוק ברוח דומה, ואמר כי "מבחינה רגולטורית צריך גוף שיפקח על המזון כמו ה־FDA בארה"ב. כל שני וחמישי ח"כ שרוצה כותרת מקדם חקיקה פרטית ומייצר בלבול בתעשייה. יש להעביר קבוצה של חוקים ממוקדים בנושא".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות

41 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

41.
הפירסום המאסיבי ברבע השעה הראשונה של כל די וי די לילדים דורש חקיקה!
הסי די מתוכנן כך שלא ניתן יהיה להריץ קדימה את קטעי הפרסומת ולוותר עליהם. וזה במקרה הטוב. במקרה הרע את רוכשת במחיר מלא די וי די , מתוך רצון להעניק לילדים תכניות איכותיות - כמו חיות בפזמון עם דוד דאור ושרון חזיז, ובתמורה מקבלת פרסומות "סמויות" לאורך כל ההקרנה. למה עלי לשלם עבור הדי וי די אם שטראוס עלית כבר מימנה את הפקתו בפרסומות שלה?
איריס קמר , רחובות  |  19.10.10
40.
עומרי פדן צודק ומטעה
מר פדן צודק, שמרבית יצרני המזון בישראל מזלזלים בבריאות הצרכנים. עוגת "לייט" של שטראוס עלית, מכילה כמות חריגה של כולסטרול ושומנים רוויים ועוד מעיזים להטעות את הצרכנים ולקרוא למוצר "לייט". שוקולדים וחטיפי שוקולדים של שטראוס מכילים שומנים רוויים וכולסטרול ברמה חריגה לעומת מוצרים של מותגי יבוא מובילים (בשוקולד נוטלה למשל 0 כולסטרול). בהתייחס לבמבה של אוסם, אכן מוצר שמאוד מצליח בגלל טעמו האהוב על קהל הצרכנים, אבל בעייתי לבריאותם של צרכניו העיקריים, ילדים וטף. אפשר להוסיף לרשימה הנ"ל אלפי מוצרים שפוגעים בבריאות הציבור בכלל וילדים בפרט. האמת בטענה של מר פדן, לא הופכת את המוצר שהוא מוכר למוצר בריא יותר. בית משפט אמריקאי כבר פסק שחטיפי העוף של מקדונלדס לא ראויים להקרא בשמם וספק אם ראויים למאכל אדם. יוזמת מקדונלדס ישראל לסלט טרי קצוץ במקום ברוכה, אם כי המחיר גבוה מידי. ברוכה גם היוזמה להחלפת שמן הטיגון לשמן קנולה. עם זאת עדיין אחוזי המלח, כמות השומנים הרוויים, הכולסטרול והחומרים המשמרים במוצרים שלהם גבוהה מידי כמו גם שיטות העיבוד של תפוחי האדמה והבשר שאמנם משפרים את הטעם אך פוגעים בערכי בריאות.
אבי  |  16.10.10
לכל התגובות