אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
לא רק במחשב: גוגל הכניסה מיליארד דולר מפרסום סלולרי תוך שנה צילום: shuterstock

לא רק במחשב: גוגל הכניסה מיליארד דולר מפרסום סלולרי תוך שנה

נתוני הרבעון השלישי של החברה מציגים זינוק ברווחיה, ומלמדים על חשיבות הפרסום בשוק הסלולרי עבורה. בנוסף מתברר כי 95% מהכנסות גוגל מגיעות מפרסום מבוסס חיפוש, וכי יוטיוב נהנה מ-2 מיליארד צפיות בשבוע

17.10.2010, 09:44 | יוסי גורביץ

גוגל הציגה בסוף השבוע תוצאות כספיות חיוביות ברבעון השלישי של השנה: הרווח של החברה צמח ב-32%. מהנתונים עולה כי תחום הפרסום הסלולרי הופך להיות מרכזי מאוד בהכנסותיה של גוגל: הוא הכניס לה במהלך השנה האחרונה כמיליארד דולר. 

הכספים הללו זרמו מכל רחבי העולם, כאשר משתמשי הטלפונים הניידים חיפשו באמצעותם בגוגל: בהודו, למשל, השימוש בסלולרי לגלישה ברשת נפוץ יותר מאשר השימוש במחשב. האתר Advertising Age ציין כי הנתון חשוב במיוחד, משום שגוגל החלה רק לפני חמישה חודשים לשלב בפעולותיה את חברת הפרסום הסלולרי שקנתה, AdMob.

הרכישה של אדמוב אפשרה לגוגל להפוך, בתוך כשנה, לספקית הפרסום הסלולרי הגדולה ביותר בארצות הברית, עם נתח שוק של 21%. על פי ההערכות, מפרסמים בארצות הברית הוציאו ברבעון השלישי 743 מיליון דולר על פרסום סלולרי, עליה של 78% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.

בנוסף, גוגל מרחיבה את פעילותה גם לתחום מודעות הצפייה (באנרים ומודעות וידיאו), המכניסות לה כ-2.5 מיליארד דולר מדי שנה. מהנתונים שפרסמה החברה עולה גם כי היא נהנית מ-2 מיליארד צפיות ביוטיוב מדי שבוע, עליה של 50% בהשוואה לשנה שעברה.

אריק שמידט, מנכ"ל גוגל, אמר בסוף השבוע כי חברתו מצפה להגדיל משמעותית את הכנסותיה מפרסום בסלולר, וציין כי חלק ניכר מאוכלוסיית העולם מתחיל להתחבר לראשונה לרשת - והוא עושה זאת באמצעות הטלפונים ניידים, ולא באמצעות מחשבים. הכנסותיה של גוגל מפרסום מבוסס חיפוש מהוות 95% מכלל ההכנסות שלה.

תגיות