אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
צוקרברג על סין: "אי אפשר להזניח 1.6 מיליארד איש" צילום: בלומברג

צוקרברג על סין: "אי אפשר להזניח 1.6 מיליארד איש"

מנכ"ל פייסבוק מגן על כוונת הרשת החברתית להעמיק את נוכחותה בסין, למרות הצנזורה על האינטרנט. לדבריו, במשך שנים לא הייתה לחברה תוכנית אסטרטגית לצמיחה בינלאומית

17.10.2010, 11:46 | כתב כלכליסט

מנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג, מגן על כוונת הרשת החברתית להעמיק את נוכחותה בשוק הסיני, למרות הצנזורה על האינטרנט שמפעילה בייג'ינג: "כיצד אפשר לחבר את כל העולם אם מזניחים 1.6 מיליארד איש?", תהה צוקרברג, בראיון שנערך אמש (שבת) בבית הספר לסטארט-אפ של Y Combinator, שקטעים מתוכו פירסם טקראנץ'.

צוקרברג אמר כי מדינות שונות ברחבי העולם מחזיקות בערכים שונים, שפייסבוק מאז ומתמיד כיבדה. הוא ציין כי החברה חוסמת תכנים הקשורים לנאצים בגרמניה, בהתאם לחוק המקומי, וכן אינה מאפשרת הצגת דיוקנאות של מוחמד בפקיסטן. הוא הוסיף כי הוא עצמו מקדיש זמן רב ללמידת התרבות הסינית, כולל שיעורי שפה יומיים. "סין היא מורכבת להפליא", ציין צוקרברג, והסביר כי האתר לוקח את הזמן על מנת לוודא שהוא פונה למדינה המאוכלסת ביותר בעולם עם האסטרטגיה הנכונה.

לדבריו, במשך שנים לא הייתה לפייסבוק תוכנית אסטרטגית מסודרת לצמיחה בינלאומית, ובכל חודש נראה היה שהאתר מתחזק במדינה אחרת, בלי דפוס נראה לעין. עם זאת, במדינות לא מעטות ידה של פייסבוק עדיין אינה על העליונה בשוק הרשתות החברתיות: פרט לסין, ניתן למנות ברשימה זו את יפן, קוריאה הדרומית ורוסיה.

כצפוי, נשאל צוקרברג גם על הסרט שנעשה על פי סיפור חייו, "הרשת החברתית", ומסר פרט פיקנטי אודות הסרט: לדבריו, אף על פי שיוצרי הסרט טעו בפרטים רבים, הוא אכן לובש את כל הבגדים המופיעים בו.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות