אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בלעדי ל"כלכליסט": צה"ל שוקל לגייס את המאזדה 2 סדאן

בלעדי ל"כלכליסט": צה"ל שוקל לגייס את המאזדה 2 סדאן

כלמוביל נתקלה בקשיי אספקה של יונדאי אקסנט לצה"ל - הרכב שעליו התחייבה במכרז. דלק מוטורס תספק השבוע את ה־2 סדאן לבחינת צה"ל

18.10.2010, 07:03 | תומר הדר

מסתמן פתרון לבעיית המחסור ברכבי הליסינג של צה"ל. ל"כלכליסט" נודע שדלק מוטורס, יבואנית מאזדה, תעביר מכונית מדגם מאזדה 2 סדאן שטרם הושקה בישראל, לבדיקות בצה"ל.

ביוני האחרון הוכרזו הזוכות במכרז הליסינג הצה"לי: נקבע כי אלבר תספק לצה"ל כ־4,000 מכוניות, ושלמה SIXT תספק כ־1,500 מכוניות. הזוכות התחייבו לספק מכוניות מדגמי קיה ריו ויונדאי אקסנט, אשר דומות במפרטן הטכני. רוב המכוניות אמורות להיות מדגם אקסנט. ואולם, חברת כלמוביל, יבואנית יונדאי, נתקלה בקשיי אספקה, מה שמעכב את העברת האקסנט לצבא. ה־2 סדאן אמורה לענות על הצורך שנוצר.

אם המאזדה 2 סדאן אכן תשתלב במכרז הליסינג הצבאי, הדבר עלול ליצור בעיות בתמחורה. בדומה למחזיקי רכב צמוד בחברות הייטק, גם מחזיקי רכב צמוד בצה"ל משלמים שווי שימוש הנקבע כאחוז מערך הרכב. מחירן של יונדאי אקסנט וקיה ריו זהה ועומד על 108 אלף שקל, כך שבהתאם למכרז תיאלץ דלק מוטורס לתמחר באופן זהה גם את ה־2 סדאן. הדבר עלול לפגוע במיצובה בשוק הרכב הישראלי, מעל לאקסנט ולריו. על פי הערכות בענף, האקסנט והריו נרכשות על ידי היבואניות במחיר נמוך מזה של ה־2 סדאן, מה שיקשה על דלק מוטורס להצמיד לה תו מחיר תחרותי בעת מכירתה לחברות הליסינג.

ממשרד הביטחון נמסר: "לפי תנאי המכרז החברות הזוכות יכולות לבקש החלפת דגם על ידי פנייה רשמית למשרד הביטחון. המשרד אמור לבדוק את התאמת הרכש לדרישות המפרט ולהחליט אם לאשר את הבקשה להחלפת הדגם. בכל מקרה, המחירים שנקבעו במכרז לא ישונו, כמו גם לוחות הזמנים לאספקת הרכבים. אם הרכב המוצע יאושר על ידי משרד הביטחון, יש באפשרות החברה להחליפו בדגם שזכה במכרז".

מדלק מוטורס סירבו להגיב.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות