אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
"בטר פלייס עוסקת כעת ביבוא של רנו, בעתיד יהיו כלי רכב נוספים"

"בטר פלייס עוסקת כעת ביבוא של רנו, בעתיד יהיו כלי רכב נוספים"

כך נרמז במהלך פאנל תחבורה נקיה, בו דנו בכירים בתחום באמצעי הנעה שונים. משרד התחבורה: "בשנת 2015 רכבי מימן יהיו נפוצים"

18.10.2010, 17:11 | תומר הדר

האם אנו נמצאים בסוף עידן הבנזין והדיזל? שאלה זו ניצבה היום (ב') במרכז פאנל בנושא תחבורה נקיה, גפ"מ (גז פחמני מעובה), גז טבעי וחשמל שנערך במסגרת ועידת אנרגיה ועסקים 2010.

לדברי אלי משגב, מנכ"ל דור אלון טכנולוגיות גז, "רכבים מונעי גפ"מ נמצאים כאן כיום. לא בעתיד, כמו רכב חשמלי ומימן. פליטות גפ"מ יותר נמוכות מפליטות של בנזין, ואין צורך לבצע כאן שינויים טכנולוגיים מקיפים. ערכו האנרגטי של הגפ"מ, כלומר יכולתו לבעור, יותר גבוהה מבנזין ודיזל. גפ"מ פולט פחות זיהום בבעירה והוא נוח לאחסון ולשינוע. הגפ"מ נחשב במשך שנים למוצר שולי עד שהתגלה כמרבץ בשנים האחרונות. למעשה, גפ"מ אינו זקוק לבית זיקוק. מהפך נוסף מתייחס לגידול בהיצע הגפ"מ. בנוסף, מאגרי הגפ"מ יחזיקו עוד שנים רבות".

לדבריו השיב ד"ר דן ויינשטוק מבטר פלייס: "בטר פלייס לא מייצרת רכב חשמלי, היא עוסקת בפיתוח של תשתית עבור הרכב החשמלי. הפתרון שאנו מציעים כולל תשתית טעינה, תחנת החלפת סוללה ומודל עסקי הכולל חבילת מנוי שבה משלמים לפי קילומטרים. הרכב הוא חשמלי לחלוטין".

 ויינשטוק חשף תוכניות עתידיות של בטר פלייס, אשר עשויות לכלול התיחסות למיזם המשותף לחברה לישראל ולצ'רי הסינית: "כיום אנו עוסקים ביבוא של הרנו, בעתיד יהיו עוד כלי רכב". לדבריו "החלפת הסוללה היא מנגנון שפותח על ידי ישראלים. מדובר בתהליך מהיר מאוד, של חמש דקות לכל היותר". עוד הדגיש ויינשטוק כי "2 מיליון כלי רכב חשמליים שנהגיהם יגיעו הביתה בשש בערב וידרשו חשמל עלולים ליצור בעיה, אך הטעינה תהיה מנוהלת. לכן תחנות הכוח לא יצטרכו לייצר יותר חשמל".

לדברי אבנר פלור, מנהל אגף הרכב במשרד התחבורה, "אנו פועלים להקטנת ממדי השימוש ברכב פרטי ולהטמעה של שימוש באמצעי הנעה משופרים, כמו גם עידוד של רכב בעל הנעה חשמלית. בל נשכח שגם נושא תאי הדלק, רכבים מונעי מימן, נמצא על הפרק. להערכתנו בשנת 2015 רכבי מימן יהיו נפוצים. על פי הערכתנו עד שנת 2020 כ-90% מן המכוניות יצוידו במנועי בנזין ודיזל, אך המנועים יתייעלו, היצרנים יפחיתו פליטה של מזהמים באמצעות התקנת אביזרים למניעת זיהום והקטנה של המנועים באמצעות שימוש במגדשי טורבו".

תגיות

13 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

13.
תגובה ל-12
הלגונה החשמלית היא לא דגם קבוע אלא משהו ששדרגו כדי לתת לאנשים תחושה של חשמלית. לא נראה לי שיש עליה תכנונים חשמליים כי לפחות בפריז לא היה לה זכר. מה שכן רנו הציגו בפריז דו מושבית מדהימה חשמלית שאני די מופתע שהיא לא הייתה בכותרות כי היא בהחלט יוצאת דופן ברנו כדו מושבית ועוד חשמלית.
שומבצל , חיפה  |  31.10.10
10.
בטר פלייס פותחים לעצמם כאן דלת ענק
מה שפספסתם זה שעצם העובדה שבטר פלייס מייבאת לכאן חשמליות הופכת אותה ליבואנית רכב וזה לא משהו שהולך ברגל. ההתמחות בחשמליות יכולה להיות רק קצה הקרחון. ההתחברות לרנו הייתה צעד חכם כי רנו בעצמה מנסה לתפוס חלק משוק החשמליות המתהווה ועבור בטר פלייס החיבור לרנו מעניק לה אישור שהיא לא מוכרת אוויר.
משה  |  29.10.10
לכל התגובות