אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
כפי שנחשף לראשונה ב"כלכליסט": סודהסטרים תגייס 94-85 מיליון דולר בנאסד"ק

כפי שנחשף לראשונה ב"כלכליסט": סודהסטרים תגייס 94-85 מיליון דולר בנאסד"ק

הכנסות החברה הסתכמו ב-68 מיליון יורו במחצית הראשונה של 2010. השימוש בכספי ההנפקה יהיה להחזר הלוואה של 24.4 מיליון יורו והקמת מפעל בישראל תמורת 25 מיליון יורו

19.10.2010, 14:47 | שהם לוי

כפי שנחשף בחודש פברואר השנה באופן בלעדי ב"כלכליסט": יובל כהן לוקח את סודהסטרים להנפקה בנאסד"ק. החברה בניהולו של דניאל בירנבאום מתכוונת לגייס 95-85 מיליון דולר בהנפקת מניות. היקף גיוס משקף לחברה שווי של כ־300 מיליון דולר לפני הכסף.

ברשות החתמים בהנפקה אופציה לרכוש מהחברה 710 אלף מניות נוספות, ואם כך יהיה, תגייס החברה עוד 14.2-12.7 מיליון דולר בנוסף.

את ההכנות להנפקה החל להוביל יובל כהן, מנהל קרן פורטיסימו המחזיקה ב־32% ממניות סודה קלאב. ג'יי.פי מורגן, דויטשה בנק, אופנהיימר, רות' קפיטל וסטיפל ניקולס הם החתמים בהנפקה. כהן ניהל בחודשיים הראשונים של שנת 2010 מגעים גם עם נציגי בנקי ההשקעות וויליאם בלייר, UBS, קרדיט סוויס, תומס וייזר ואופנהיימר.

הכנסות סודה קלאב הסתכמו ב-68.6 מיליון יורו במחצית הראשונה של 2010 והרווח הנקי עמד על 4.1 מיליון יורו. במחצית המקבילה של 2009, הסתכמו הכנסות סודה קלאב ב-472 אלף דולר בלבד.

בשנת 2009 כולה הסתכמו הכנסות סודה קלאב ב-142.2 מיליון דולר כשהרווח הנקי עמד על 9.7 מיליון דולר.

רווחי ה-EBITDA (רווח לפני מסים פחת והפחתות חד פעמיות) הסתכמו ב-6.6 מיליון יורו, בהשוואה ל-3.4 מיליון יורו אשתקד. בשנת 2009 כולה רשמה החברה רווחי EBITDA של 12.6 מיליון יורו. 

יותר ממחצית מכספי ההנפקה יתחלקו באופן הבא: 24.4 מיליון יורו להחזר הלוואות למוסדות פיננסים ו-25 מיליון יורו נוספים לצורך הקמת מפעל בישראל.

"כלכליסט" חשף באחרונה כי חברת סודה קלאב מתכננת להקים בישראל מפעל נוסף  בהשקעה של 25 מיליון דולר. המפעל צפוי להעסיק בהדרגה עד 500 עובדים, אשר יצטרפו ל־600 העובדים המועסקים על ידי החברה במפעל שהיא מחזיקה במישור אדומים, ליד ירושלים. ל"כלכליסט" נודע כי טרם הוחלט על המיקום הסופי של המפעל, והנהלת החברה בראשות המנכ"ל דניאל בירנבאום בוחנת בימים אלה ארבע חלופות שונות להקמת המפעל.

סודה מציינת כי היא בצעדיה הראשונים בשוק האמריקאי ומתכוונת להגדיל את תקציב השיווק שם. סודה יותר משילשה את ההכנסות בארה"ב מ-4.4 מיליון דולר ב-2007 ל-14.5 מיליון דולר ב-2009.

תגיות