אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בלעדי ל"כלכליסט": סמנכ"ל סיטיפס הוא המועמד המוביל לתפקיד מנכ"ל החברה צילום: צביקה טישלר

בלעדי ל"כלכליסט": סמנכ"ל סיטיפס הוא המועמד המוביל לתפקיד מנכ"ל החברה

יהודה שושני מועמד להחליף את יאיר נווה, שהודיע על עזיבת התפקיד עקב מינויו לתפקיד סגן הרמטכ"ל

20.10.2010, 06:55 | ליאור גוטמן

יהודה שושני, סמנכ"ל התפעול של זכיינית הרכבת הקלה בירושלים סיטיפס, הוא המועמד המוביל לתפקיד מנכ"ל החברה, כך נודע ל"כלכליסט". שושני נקלט בחברת סיטיפס בתחילת השבוע, והוא צפוי להחליף את יאיר נווה, שהודיע לאחרונה על עזיבת התפקיד לטובת מינויו כסגן הרמטכ"ל.

נווה שימש עד 2007 אלוף פיקוד הדרום, פרש מצה"ל לטובת סיטיפס ובאמצע נובמבר הקרוב יחזור לצבא כסגנו של הרמטכ"ל הבא, האלוף יואב גלנט. מאז נודע דבר פרישתו של נווה ראיין דירקטוריון סיטיפס, בראשות שר האוצר לשעבר אברהם (בייגה) שוחט, חמישה מועמדים. שושני, שהיה בעבר בכיר במחלקה המסחרית בענקית התרופות טבע, מוביל במירוץ לתפקיד. אם שושני ייכנס לתפקידו כבר בנובמבר, הוא יצטרך להוביל את החברה לקראת ההפעלה המסחרית של הרכבת הקלה בירושלים, שמתוכננת לאפריל הקרוב. ביום שני בלילה נערך ניסוי כלים נוסף של הרכבת בדמות נסיעה ראשונה על גשר המיתרים בכניסה לעיר.

פרויקט הרכבת הקלה בירושלים מופעל על ידי האוצר בשיטת BOT - מתן אישור בנייה, אחזקה והפעלה לגורם פרטי לתקופה של עשרות שנים. עם סיום התקופה מעביר הזכיין את הפרויקט לרשות המדינה. בפרויקט זה נחתם הסכם זיכיון עם הזכיין לתקופה של 30 שנה, מתוכם שלוש שנים הוקצבו לתקופת ההקמה ו־27 שנה לתקופת ההפעלה. הרכבת אמורה לצאת לדרכה כבר באפריל 2011, והיא מתוכננת להסיע כ־100 אלף נוסעים ביום, או כ־30 מיליון איש בשנה בניכוי ימי חג ושבתות, שבהם הרכבת תושבת. בסיטיפס סירבו להגיב.

תגיות