אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
דוקסו רוצה שתיקחו את בזבוז הנייר בחשבון צילום: shutterstock

דוקסו רוצה שתיקחו את בזבוז הנייר בחשבון

סטארט-אפ אמריקאי חדש, שנתמך בין היתר ע"י מייסד אמזון, רוצה להקל על הצרכנים לשלם חשבונות באופן אלקטרוני. האם זה יצליח? תלוי מי יצטרף

20.10.2010, 12:02 | סוכנויות הידיעות

לא מעט שולחי דואר אלקטרוני מבקשים מאיתנו להתחשב בסביבה ולשקול מחדש את הדפסת המכתב, אבל המהפכה הזאת עדיין לא הגיעה לגמרי לתחום תשלום החשבונות, שרבים מהם עדיין נשלחים אלינו בדואר. לא נוח לצרכן, מייקר את העלויות לחברה, ולא אקולוגי בכלל. חברת סטארט-אפ מסיאטל בשם דוקסו (Doxo), שפועלת באופן חשאי למדי מאז 2008, מנסה כעת לשנות את המצב הזה.

המוצר של דוקסו מציג מסך אחד לניהול כל החשבונות ששולחים הבנקים, ספקי השירותים הסלולריים, החשבונות הביתיים ועסקים אחרים, שכרגע שולחים הודעה חודשית בדואר. ניתן להטעין באופן ידני מסמכים לדוקסו, אך הערך האמיתי של השירות תלוי בכך שחברות שונות ישתפו איתו פעולה, וישלחו את החשבונות וההודעות באופן אלקטרוני באמצעותו. בין היתר זכתה דוקסו למימון מצד מייסד ומנכ"ל אמזון, ג'ף בזוס.

העסקים המדוברים מוציאים עד 10 דולר בשנה על שליחת מכתבים לכל לקוח - סכום שעלול להצטבר להון. חשבונות אלקטרונים (E-billing), שזמינים כמעט בכל העולם, עשויים באופן תיאורטי לחסוך להם סכומים מרשימים, אך עד כה, כמעט כולם עדיין מקבלים חשבונות נייר מסורתיים. הסיבה העיקרית היא הצורך להירשם לעשרות חשבונות מקוונים ולבדוק כל אחד מהם בנפרד כדי לשלם אותם.

דוקסו תוכנן במטרה לצמצם את הבעיה הזו, ומנסה להציג פלטפורמה ידידותית למשתמש, אך הצלחתו בארצות הברית (ובהמשך אולי גם במקומות נוספים בעולם)תלויה בעסקים שהחברה תחתים. אם דוקסו יוכל לנהל שניים או שלושה מהחשבונות החודשיים, הלקוחות ישמחו להשתמש בשירות. אם היא לא יוכל, זה עלול להתגלות כנטל יותר מאשר כנכס.

תגיות