אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
זהירות: המייל מ"בנק הפועלים" הוא הונאת פישינג

זהירות: המייל מ"בנק הפועלים" הוא הונאת פישינג

ישראלים רבים קיבלו היום מייל המהווה ניסיון הונאה, שמטרתו לאסוף פרטים אישיים אשר משמשים לחדירה לחשבון

22.10.2010, 16:18 | שי ענבל
ישראלים רבים קיבלו היום (ו') מייל ששולחיו מתחזים לבנק הפועלים, וקוראים ללקוחות הבנק להיכנס לאתר מאובטח ולהפקיד את שם המשתמש והסיסמה שלהם לשירותי האינטרנט. המייל הגיע לחלק מלקוחות בנק הפועלים וכן ללקוחות בנקים נוספים - דבר המעיד על כך שלשולחיו לא הייתה גישה לרשימת דיוור פנימית.

המייל עצמו מנוסח באופן עילג במיוחד, ומכיל שילוב של מילים באנגלית ובעברית - דבר המעיד על שימוש בשירות Google Translate, כלי נפוץ במיילים מסוג זה. שורת הכותרת של המייל היא: "Bank Hapoalim - Important Message!!", ומייל השליחה הוא service@bankhapoalim.co.il.

במייל עצמו מופיעים משפטים כמו "היכנס ניסיונות עם מידע לא חוקי", ו"לחץ כאן כדי לעבור בשרת מאובטח שלנו". לאחר מכן מופיע לינק לדף, שנחסם על ידי דפדפנים כמו פיירפוקס עקב היותו זדוני, ובו מתבקש לקוח בנק הפועלים להפקיד בידי "הבנק" את שם המשתמש והסיסמה שלו.

למען הסר ספק, מדובר בניסיון להונאת "פישינג" - הונאה בה גורמים מתחזים לארגונים שונים המבקשים פרטים אישיים. הפרטים שנאספו משמשים לחדירה לחשבון. במידה ונפלתם קורבן להונאה מסוג זה, יש לשנות את הסיסמה של החשבון, וכן את שם המשתמש (במידה והדבר אפשרי) בהקדם.

תגיות

5 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

4.
קלי קלות
המייל הזה הוא מאוד קל לאבחנה. דבר ראשון ששמים לב שהעברית קולקלת וכנראה מישהו תרגם את זה מאנגלית בגוגל "טרנסלייט" דבר שני הוא שבמייל אין שום לוגו ושום דבר מזהה מהבנק, הדבר השלישי הוא שהמייל אינו מיועד למייל הספציפי שלך וזה נשלח להרבה כתובות אבל בהסבר פונים אל הנמען ספציפי ככה שזאת סטירה ברורה. מי שפתח את זה כדאי שייתרחק ממחשב כי זה באמת פשוט לזהות את התרמית!
דני , ב"ש  |  22.10.10
2.
צריך להיות ממש מטומטם ליפול בפח
רמת התרגום של גוגל טרנסלייט כל כך גרועה, שצריך להיות אדיוט מושלם להאמין שעברית כה עילגת יצאה מיד בן אדם אמיתי שאשכרה עובד במערכת בנק ישראלי מוביל כהפועלים. זה המזל הישראלי וצריך לנצל אותו. ישראלי לא פראייר וצריך שלא יהיה תמים: חשד לפישיניג צריך להיות תמיד בתודעה של כל משתמש אינטרנט במאה ה-21.
נחשון , תל אביב  |  23.10.10
1.
קורבנות חסרי מודעות טכנולוגית - לרוב גם חסרי מודעות עצמית
רוב הקורבנות, לדעתי, של מיילים כאלה, של ניסיונות הונאה בדרכים אלו - הם חסרי מודעות ברמה כה עמוקה ובד"כ או שאין להם שירותים ממוחשבים בבנק - או שהם ממש לא מנטרים את תנועות העו"ש שלהם. עוד נראה מה ייצא מזה לפי כמות התלונות שתוגש למשטרה בנושא. יהיה מעניין לאסוף נתונים מבנק הפועלים בנוגע לכמות האנשים שאכן שינו את סיסמותיהם בבנק בתקופה שמרגע חשיפת ניסיון ההונאה. אני צופה שלא נצפה בעלייה יחסית בכמות האנשים המבקשים שינוי סיסמה.
סיסאדמין , מרכז  |  22.10.10