אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בלעדי ל"כלכליסט" - דו"ח זניט מדיה העולמית: שוק הפרסום העולמי יצמח השנה ב-4.8% צילום: אוראל כהן

בלעדי ל"כלכליסט" - דו"ח זניט מדיה העולמית: שוק הפרסום העולמי יצמח השנה ב-4.8%

על פי חברת רכש המדיה, השוק מתאושש בקצב מהיר מהתחזית. המנכ"ל בישראל, אלון הוכדורף, צופה כי הצמיחה בישראל תהיה מרשימה אף יותר

26.10.2010, 06:53 | מיכל תוסייה כהן

שוק הפרסום העולמי מתאושש בקצב מהיר מהתחזית, וצפוי לצמוח ב־4.8% עד סוף השנה - כך קובע דו"ח של חברת רכש המדיה זניט מדיה העולמית, שפורסם בשבוע שעבר. הדו"ח החדש משפר את התחזית של זניט מדיה מתחילת השנה, שצפתה צמיחה של 3.5%. עם זאת, כותבי הדו"ח מעריכים כי ב־2011 קצב הצמיחה יואט ל־4.6% - וזאת כיוון שמפרסמים בכל רחבי העולם אינם ממהרים להגדיל את תקציבי הפרסום שלהם, כל עוד המשבר הכלכלי מוסיף לגרום למיתון ולשיעור אבטלה גבוה.

ארה"ב מתחזקת, ברזיל מככבת

על פי הדו"ח, הפרסום בארה"ב ובקנדה צפוי לצמוח ב־2.4%, לעומת תחזית של 1.3% בדו"ח הקודם. שיפור ניכר זה מוסבר בדו"ח כנובע מחזרתם לפעילות של רוב המפרסמים האמריקאים בתחומי הפיננסים, הריטייל והרכב. ב־2012 צפוי שוק הפרסום האמריקאי לעמוד על כ־170 מיליון דולר.

כותבי הדו"ח מסמנים את ברזיל כמי שתככב השנה בהשקעה בפרסום, עם צפי לצמיחה של 26%. בכלל, שוקי הפרסום באמריקה הלטינית מפגינים עוצמה, עם צמיחה צפויה של 12%-16% במקסיקו, בארגנטינה, בפנמה ועוד.

במזרח ובמרכז אירופה, שסבלו מהמיתון יותר מאזורים אחרים בעולם, צפוי היקף שוק הפרסום לצנוח ב־24.6%. עם זאת הצפי ל־2011 אופטימי בהרבה, והדו"ח חוזה צמיחה של עד 30% במדינות כמו רוסיה וסרביה. ב־2012 צפוי שוק הפרסום האירופי לעמוד על כ־33 מיליון דולר.

גם במזרח הרחוק צפוי שוק הפרסום לרשום צמיחה דו־ספרתית. רק ביפן ובניו זילנד הוא צפוי להתכווץ עד סוף השנה ב־0.3% וב־0.4% בהתאמה.

מנכ"ל זניט מדיה ישראל, אלון הוכדורף, אמר כי בישראל צפויה צמיחה של שוק הפרסום במספרים גבוהים יותר מהתחזית העולמית. "ישראל נפגעה פחות מהמיתון - ובהתייחס למצב העכשווי שבו ישנו שוק פרסום ומדיה בריא, אני מאמין שנשכיל לרכוב על הצמיחה העולמית", אמר הוכדורף. "בשנה האחרונה היו גלים של פרסום בשוק העיתונות, וגם האינטרנט הולך וכובש נתחי פרסום גדולים יותר ויותר. מדיום הטלוויזיה יקבל ממד חדש עם המעבר של הערוצים המסחריים לשיטת הרישיונות ב־2012, שצפויה להכניס כסף חדש לשוק".

המיתון עוזר לפרסום בטלוויזיה

בחלוקה למדיה, צפויה ההשקעה בפרסום בטלוויזיה לעלות בשיעור ניכר - בין היתר כיוון שבתקופת מיתון אנשים נוטים להישאר יותר בבית. מחברי הדו"ח מעריכים כי עד סוף 2010 יעמוד שוק הפרסום בטלוויזיה על יותר מ־180 מיליון דולר, ועד 2012 הוא צפוי לעמוד על כ־203 מיליון דולר.

גם האינטרנט כמדיום פרסומי צפוי להמשיך לצמוח: עד סוף 2012 צפוי הפרסום באינטרנט לגלגל 80.2 מיליון דולר - כ־16.5% מכלל עוגת הפרסום העולמית. פרסום על פלטפורמות של מנועי חיפוש כגון גוגל צפוי להיות הפופולרי ביותר, עם נתח שוק של 51.4% מתוך כלל עוגת הפרסום באינטרנט.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות