אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
רד בול נפרדת מדיפלומט

רד בול נפרדת מדיפלומט

חברת משקאות האנרגיה מנהלת מגעים עם מפיצים חלופיים, ובהם גורי

26.10.2010, 09:15 | אורנה יפת

חברת משקאות האנרגיה רד בול נפרדת מהמפיצה שלה בשנתיים האחרונות, חברת דיפלומט - כך נודע ל"כלכליסט". הסכם ההפצה בין הצדדים מסתיים בסוף דצמבר, והם החליטו שלא לחדשו. מקורות בענף המשקאות העריכו כי הסיבה היא חוסר שביעות רצון של רד בול מנוכחותה בנקודות המכירה. דיפלומט מפיצה את רד בול ברשתות השיווק ובקרב הסיטונאים, ולצדה חתמה רד בול לפני כשנה על הסכם הפצה עם חברת דובק, שמשווקת את המוצר בפיצוציות ובנקודות מכירה פרטיות.

ל"כלכליסט" נודע עוד כי רד בול מנהלת מגעים עם מפיצים חלופיים, ובהם חברת גורי. נוסף על כך פנתה החברה לקוקה־קולה, אך לפי שעה לא מתקיימים מגעים בין הצדדים.

רד בול החליפה כמה מפיצים בשנים האחרונות, ובעקבות זאת איבדה נתחי שוק משמעותיים לטובת המתחרים XL (המופץ על ידי טמפו) ובלו (המופץ על ידי ענאן שמשום). במאי 2007 נפרדה רד בול מהמפיץ דאז תימקו בירה, ועד יולי היתה ללא מפיץ, ונוכחותה על המדפים הלכה ונחלשה. ביולי 2007 היא חברה לסידס, אבל בספטמבר 2008 הפסיקה לעבוד עמה, והחברה העולמית החליטה לפתוח בארץ חברה־בת שתטפל ישירות במותג.

עדי מימרן, מנכ"ל רד בול, מסר: "אנחנו רוצים להרגיש קרובים יותר ללקוחות ולתת להם ערך מוסף בצורה ישירה בנקודות המכירה". בקוקה קולה סירבו להגיב לדברים.

תגיות