אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
דו"ח השכר: טוב להיות נתב בנמלי ישראל צילום: אוראל כהן

דו"ח השכר: טוב להיות נתב בנמלי ישראל

שלושת שיאני השכר בחברת נמל אשדוד הם נתבים ששכרם החודשי הממוצע נע בין 57 ל-65 אלף שקל. שיאן השכר בנמל חיפה הוא המכונאי הראשי עם 66 אלף שקל בחודש

26.10.2010, 13:01 | ליאור גוטמן

בדומה לשנים קודמות, גם ב-2009 כיכבו נתבי הנמלים ברשימות שיאני השכר של המגזר הציבורי. נתב הוא האדם שמלווה את האונייה מפאתי הנמל ועד לעגינתה המלאה בשטחי הרציפים.

לפי דו"ח הממונה על השכר, עולה כי שלושת שיאני השכר בחברת נמל אשדוד הם נתבים, שעלות שכרם בשנה החולפת הגיעה בשנה החולפת לכ-65, כ-60 וכ-57 אלף שקל לחודש. יצוין שתפקיד הנתב "מככב" גם בחתית הרשימה, כאשר במקומות ה-7 וה-8 בטבלת שיאני השכר של נמל אשדוד התברגו גם כן נתבים. מנכ"ל החברה, שוקי סגיס, נמצא רק במקום ה-26 של שיאני השכר עם עלות חודשית של כ-45.2 אלף שקל בחודש.

בנמל הצפוני של ישראל, הוא נמל חיפה, המכונאי הראשי הבכיר הוא שיאן השכר לשנת 2009 עם עלות חודשית של כ66 אלף שקל בחודש. במקום השני בנמל חיפה נמצא אחד הקברניטים הבכירים עם עלות חודשית של 64 אלף שקל לחודש ובמקום השלישי שוכן אחד הנתבים עם עלות שכר חודשית של כ-62.7 אלף שקל.

בנמל הדרומי ביותר, הוא נמל אילת, שיאן השכר לשנת 2009 הוא ראש מחלקת ים, שעלות שכרו ב-2009 היתה כ-66 אלף שקל בחודש. במקום השני בנמל אילת ניצב רמ"ח מתקן תפזורת, עם עלות שכר של כ-53 אלף שקל בחודש ואילו במקום השלישי ניצב אחד המכונאים עם עלות שכר של כ-47 אלף שקל בחודש

יצרו חברה חדשה, צריך לשלם משכורות

שלוש חברות נמלי ישראל הן חברות ממשלתיות הפועלות כל אחת כיחידת רווח והפסד עצמאית. עד 2005 שכנו שלושתן תחת רשות הנמלים והרכבות, שפוצלה לשלוש חברות שונות ומעליהן נוצרה חברת נמלי ישראל, אף היא ממשלתית, שאחראית על פיתוח תשתיות הנמלים ועל נכסי המקרקעין שסמוכים להם.

בחברת נמלי ישראל אין נתבים או מכונאים, ולכן שיאן עלות השכר לשנת 2009 הוא מנכ"ל החברה שלמה ברימן עם כ-54 אלף שקל בחודש. במקום השני בחנ"י ניצב ראש יחידת משאבי אנוש וגמלאות על עלות שכר חודשית של כ-51.7 אלף שקל ובמקום השלישי ראש יחידת מנהל ורווחה עם עלות חודשית של כ51.2 אלף שקל בחודש.

תגיות