אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מנכ"ל משרד התחבורה: "הקוד הפוזיטיבי יוטמע רק בחברות תעופה שיסכימו לכך" צילום: בלומברג

מנכ"ל משרד התחבורה: "הקוד הפוזיטיבי יוטמע רק בחברות תעופה שיסכימו לכך"

מדובר בכרטיס שפותח במטרה לזהות את המטוסים הנכנסים לשמי ישראל. בעבר ביקש משרד התחבורה להטמיע את המערכת בכל חברות התעופה הפועלות בנתב"ג

01.11.2010, 17:29 | יסמין גיל

מערכת הקוד הפוזיטיבי (SCS) תוטמע רק בחברות תעופה שיסכימו מרצונן להצטרף למערכת, כך אמר היום (ב') מנכ"ל משרד התחבורה יעקב גנות, במהלך מסיבת עיתונאים בנתב"ג.  לדבריו: "אנו לא נתנה את הגעתן של חברות תעופה לישראל בהצטרפות למערכת, אלא זאת החלטה הנתונה להסכמתן. לא חובה".

מדובר באמירה מעניינת לאור העובדה שגורמים שונים במשרד התחבורה אמרו בהזדמנויות שונות בעבר כי המערכת תוטמע בכלל חברות התעופה הפועלות בנתב"ג.

המערכת המדוברת הינה כרטיס אישי שפיתחה אלביט עבור משרד התחבורה ואמור להיות מחולק לכל טייס בעולם שטס לישראל או ממנה. עם כניסת הטייס למרחב האווירי של ישראל, עליו להקיש קוד אישי אשר יעדכן מרכז בקרה מקומי לגבי זהותו, כדי לוודא שהמטוס אינו נמצא תחת איום טרור.

אלא שגורמי תעופה רבים בהם איגוד הטייסים הבינלאומי (IFALPA) וארגון חברות התעופה הבינלאומי (IATA)הביעו בעבר חשש מהמערכת הייחודית. כך למשל, טענו שהדבר עלול ליצור בלבול בקרב הטייסים, שכן אלה מורגלים בנוהלי טיסה בינלאומיים אחידים שלא כוללים לחיצה על קוד אישי בכניסה למדינות השונות. "זיהוי חיובי לא מבטיח שהטייסים לא פועלים תחת איום, כפי שזיהוי שגוי אין בהכרח פירושו שהסכנה קיימת", נכתב לפני מספר חודשים בהודעת IFALPA, "יתרה מכך, ייתכן והכרטיס יאבד, ייגנב או פשוט יישכח בטעות. הוא אף עלול להגיע לידי גורמים עוינים לישראל". גם בנציבות האירופית הביעו חשש מהמערכת.

המערכת פועלת מזה תקופה כפילוט בחברות דלתא, קונטיננטל, יו. אס. איירווייס, אייר קנדה ואתיופיאן איירליינס. לשאלה האם גם להן תינתן הבחירה, נמסר בתגובת ממשרד התחבורה כי המערכת תמשיך לפעול בחברות הללו.

תגיות