אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
דוטומי של יאיר גולדפינגר על סף מכירה ל-AOL צילום: שאול גולן

דוטומי של יאיר גולדפינגר על סף מכירה ל-AOL

החברה, שפיתחה מערכת פרסום מקוון מותאם אישית, צפויה להירכש תמורת 150-200 מיליון דולר, לאחר שהושקעו בה 17 מיליון דולר בלבד - כך מדווח הבלוג AdExchanger

03.11.2010, 10:11 | אסף גלעד

האם יאיר גולדפינגר , אחד המוחות מאחורי ICQ, הולך לעשות זאת שוב? הבלוג AdExchanger טוען שהתשובה היא חיובית. לפי הדיווח, דוטומי, חברת הסטארט-אפ שהקים גולדפיגר, נמצאת בימים אלה בעיצומו של משא ומתן לרכישתה עם AOL - הענקית האמריקאית שקנתה את ICQ ב-98' תמורת 407 מיליון דולר, במה שהפך לאחד האקזיטים המפורסמים ביותר של חברה ישראלית.

על פי ההערכה, דוטומי נמצאת לקראת אקזיט שהיקפו יעמוד על 150-200 מיליון דולר, סכום נאה מאוד בהתחשב בעובדה שלאורך השנים הושקעו בה 17 מיליון דולר בלבד.

דוטומי, חברה אמריקאית הפועלת משיקגו, פיתחה מערכת המאפשרת פרסום אישי הממוקד בתחומי העניין של הגולש הספציפי. באמצעות המערכת, הבאנרים המוצגים באתרים השונים הופכים אישיים ומוכוונים יותר לגולש. החברה נחשבת ל"בייבי" של גולדפינגר, כחברת הפורטפוליו שלה הוא מקדיש את עיקר זמנו ומרצו. אם היא אכן תירכש, מדובר במהלך שמזכיר את קניית חברת דאפר הישראלית-אמריקאית של סם סומך, שפיתחה גם היא מערכת פרסום אישית, ונרכשה בידי יאהו בכ-50 מיליון דולר.

בדוטומי מושקעות קרנות אמריקאיות המעורבות גם בהשקעות בחברות ישראליות: קרן גלובספאן, קרן USVP, אינבסטור קפיטל, וולוסיטי, והמייסדים עצמם, היזמים הישראלים תמיר קוך, אייל שיף, טל ברנוח וגולדפינגר עצמו. בחברה מועסקים, לפי אתר המחקר IVC, כ-50 עובדים.

תגיות