אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הסימפטומים של טבע צילום: אוראל כהן

הסימפטומים של טבע

גם אחרי רבעון מוצלח, מימוש התחזית ל־2015 עדיין רחוק

03.11.2010, 13:00 | שניר הנדלר

שוב תוצאות שיא בטבע, שוב מנהליה מרוצים, ושוב הם מכוונים גבוה. ענקית הגנריקה הישראלית הציגה עוד דו"ח מצוין מבחינתה, אך אם ברבעון הקודם היה זה תחום בריאות האשה שאכזב, הפעם היתה זו פעילות מוצרי הנשימה שקלקלה לנשיא ומנכ"ל טבע, שלמה ינאי, את החגיגה.

ינאי אמנם המליץ אתמול "לא לקחת רבעון בודד ולהסיק ממנו מסקנות ארוכות טווח", אבל ירידה של 15% - ל־207 מיליון דולר - בפעילות מוצרי הנשימה של טבע לעומת הרבעון המקביל, מעלה תהייה בדבר יכולתה של טבע להגיע ב־2015 להכנסות של 2.4 מיליארד דולר מתחום מוצרי הנשימה - היעד שהציבה בינואר האחרון, בעת שהציגה את תוכניתה האסטרטגית. אבל גם כשמעמתים את ינאי עם המספרים הוא נותר אופטימי: "יש לנו סיבה טובה", הוא אומר, "להיות בטוחים שתחום מוצרי הנשימה ימשיך לגדול ולשמש מנוע צמיחה לטבע".

טבע מפרסמת את דו"חותיה הכספיים שבוע לאחר שדיווחה על רכישת טרמקס (Theramex), חטיבת בריאות האשה של מרק סרונו, תמורת 265 מיליון יורו. טבע תלתה תקוות רבות בתחום בריאות האשה ובפרט בגלולות למניעת היריון, שאותן "ירשה" מחברת באר שאותה רכשה לפני שנתיים. אך ציפיות לחוד ומציאות לחוד.

ברבעון השלישי הסתכמו הכנסות טבע מתחום בריאות האשה ב־116 מיליון דולר, צמיחה של 13% לעומת התקופה המקבילה. אך נתונים אלה מסתירים מאחוריהם סטגנציה בפעילות זו ברבעונים הקודמים.

אלא שגם הנתונים המעודדים של הרבעון שחלף וגם רכישת החטיבה של מרק סרונו יתקשו להקפיץ את טבע לעבר יעד הכנסות מתחום בריאות האשה של 1.5 מיליארד דולר ב־2015. כדי שטבע תגיע ליעד זה היא תצטרך רכישה גדולה יותר מזו של טרמקס. ינאי לא פוסל רכישה כזו, וחוזר על המנטרה ש"לרכישה צריך שניים". מנקודת הזמן הנוכחית, קשה לראות כיצד טבע עומדת ביעדיה כשהיא נשענת על צמיחה אורגנית בלבד.

תגיות