אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הצעה: המקטעים הצפוניים של כביש 6 יהיו כבישי אגרה

הצעה: המקטעים הצפוניים של כביש 6 יהיו כבישי אגרה

שר התחבורה הגיש לאישור הממשלה הצעה לפיה המקטעים שיחברו בין מבואות יוקנעם למחלף סומך יחויבו בתשלום

03.11.2010, 16:43 | ליאור גוטמן

רוצים להגיע לצפון? תכינו את הארנק: שר התחבורה והבטיחות בדרכים ישראל כץ הגיש היום (ד') לאישור הממשלה הצעה החלטה שקובעת כי נסיעה במקטעים הצפוניים של כביש 6 יחויבו בתשלום. מדובר במקטעים 7 ו-3, שיחברו בין מבואות יוקנעם למחלף סומך.

נכון להיום כביש 6 מסתיים במחלף עין תות שבקרבת אלייקים. בחודש הבא אמור אגף החשב הכללי לפרסם מכרזים מקדימים (PQ) עבור המשך סלילת הכביש צפונה. הכוונה היא להפוך את סלילת החלקים הצפוניים לפרויקט BOT, במסגרתו יקים היזם ויתחזק את מקטעי הכביש לתקופה של 30 שנה, במהלכן הוא זכאי לגבות כסף עבור הנסיעה בכביש. לאחר 30 שנה יעביר היזם את מקטעי הכביש לרשות המדינה.

השר כץ ציין כי המשך סלילת כביש חוצה ישראל צפונה ודרומה הוא חלק ממהפכה שמשרד התחבורה מוביל כיום לקרוב הפריפריה למרכז הארץ. "מדובר בתרומה הגדולה ביותר שאנו יכולים להעניק לתושבי הצפון" אמר שר התחבורה.

בתחילת פברואר אישרה הממשלה להתחיל בתכנון שני המקטעים הצפוניים של הכביש. על פי תוכנית המתאר, קטע מספר 7, שאורכו כחמישה קילומטרים, יחל ביקנעם ויסתיים במחלף תל קשיש. קטע זה כולל כריית מנהרה באורך 1.7 קילומטרים שעוקפת את יוקנעם. קטע מספר 3, שאורכו כ-12 קילומטר, יתחיל במחלף תל קשיש, יעבור במחלף העמקים ויגיע עד מחלף סומך. קטע זה כולל כריית שתי מנהרות – האחת ברכסים שאורכה כשני קילומטרים והשנייה באיבטין שאורכה כ-400 מטר. באופן מפתיע, משרד התחבורה מסביר שקטע 3 של כביש חוצה ישראל יכלול שדרוג של שני קטעי כביש 70, אשר ישמשו כחלק מכביש 6. שני קטעי הכביש הללו לא יופעלו כנתיב אגרה.

תגיות

10 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

10.
במקום חשיבה לקויה של הממשלה, אולי נחליף אותה באחרת.
ממשלת ישראל בוגדת באזרחיה. עובדה. כל בעלי הרכב משלמים מיסים שנועדו לבנות ולתחזק את כבישי הארץ. ובעצם המדינה משתמשת בכסף זה לסלילת כבישי חינם בהתנחלויות שיועברו לפלסטינאים בשלב כזה או אחר של שלום. ולחילופין יוצרת כבישי אגרה היונקים כסף רב בתואנות שוא מהמשתמשים בהם. כאילו מקרבים את המרכז לפריפריה. אז אולי שיתחילו להשקיע בפריפריה בכדי שתושבי המרכז יעברו לשם ולא להיפך ? בכך תרויח המדינה יותר. הצרה שלנו היא שממשלות ישראל מסוגלות לחשוב לטווח קדנציה בלבד. ולא לטווחים אחרוכים ל-20-30-50 שנים. ואיל לחברי הכנסת הקואליציונים, אין שכל עצמאי, אלא יד המורמת בהצבעות הממשלה באופן אוטומטי. רצוי שיוחלפו בבובות .אז אחזקתם תעלה לנו פחות. הגיע הזמן למהפיכה חברתית .לבחור בממשלה המייצגת את הציבור כולו, ולא את טייקוני המדינה, את החרדים, את המתנחלים בלבד בכל נושא ועניין. בכבוד רב שלום הלוי .
שלום הלוי , קריות  |  29.12.10
9.
מכרז ???? - עובדים עלינו !!
ברור שאין פה מכרז - יש כבר מראש זוכה : חב' דרך ארץ !!! אין אפשרות לפצל את הפרויקט - מי שמפעיל את הקטעים הקיימים של כביש 6, גם יבנה ( אם מדובר בבניה בשיטת BOT ) ויפעיל את הקטעים הנוספים . יש כבר תקדים : הקטעים החדשים 18,19,20 : קטע 18 : המדינה בנתה אך התפעול הועבר לחב' דרך ארץ קטעים 19 +20 : המדינה רצתה זכיין אחר, אך נכשלה והעבירה לחב' דרך ארץ. שלא יעבדו עלינו : כביש 6 זה כבר מונופול דה פאקטו. לגבי תקופת ההתקשרות ההיגיון מצביע על כך שוהזיכיון על הקטעים החדשים יהיה לא לתקופה של 30 שנה, אלא פחות, לתקופה עד לסיום ההתקשרות הקיימת עם חב' דרך ארץ לגבי הקטע המרכזי ! מישהו חושב אחרת ? אני מעוניין לשמוע את הנימוקים שלו !!!
יהודה , רעננה  |  04.11.10
8.
פתרון לכשלון ה BOT
יש לחייב את המתמודדים במכרזים השונים לחתום על הסכמי מימון מחייבים בזמן הגשת ההצעות שיכנסו לתוקף מיידי במקרה של זכיה. אם הבנקים מסוגלים לתכנן הלוואות שיפרסו על עשרות שנים, אז הם צריכים להיות מסוגלים לחזות את תנאי המימון כבר בשלב הגשת ההצעות.
יניב , חיפה  |  04.11.10
6.
על איזה מהפכה השר כץ מדבר ??? איפה גילעד ארדן ?
כמו שגלעד ארדן מנע את תשלום האגרה במקטע הדרומי ,שיתעורר ויעזור גם עכשיו. מר כץ היקר ,עם הזמן ניראה שהוא עוזר יותר לבעלי העיניין (אולי הוא מכין לעצמו ג'וב בחברת "דרך ארץ" ). אולי כץ יבין סוף סוף שבתקציב המדינה יש סעיף פיתוח כבישים .את הסעיף הזה ממנים ממיסים 100% על רכב ו 70% על הדלק - שלא לדבר על אגרות רישוי וכו' - ושיפסיקו לחפש עוד כבישי אגרה . מר כץ תראה ,אולי גם אנחנו בעלי הרכב נוציא מכרז עבור ניהול התחברוה בארץ לגורם פרטי , זה באמת יחסוך הרבה לתקציב המדינה ....
קול העם  |  03.11.10
לכל התגובות