אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הציוץ הובא לכם בחסות סטארבקס

הציוץ הובא לכם בחסות סטארבקס

נו, ידענו שהיום הזה יגיע בסוף: טוויטר הכניס השבוע פרסומות לציוצים ואיבד עוד קצת מהחתרנות והקוּליות שלו

06.11.2010, 13:36 | עומר כביר

בחייו של כל סטארט־אפ צעיר מגיע הרגע שבו הוא צריך להתחיל להתנהג כמו מבוגר. אבל לרוב הפעולה הזו כרוכה באיבוד משהו מהקוּליות שאפיינה אותו. בעבור טוויטר הרגע הזה הגיע השבוע, כששירות המיקרו־בלוגינג הפופולרי השיק את תכונת הציוצים הממומנים.

התכונה העסקית החדשה תאפשר למפרסמים, דוגמת סטארבקס, וירג'ין ורדבול, לרכוש ציוצים שיופיעו באופן קבוע בראש הזרם (Feed) של המשתמש, ללא קשר לזמן פרסומם. הבחירה בציוץ הממומן שיוצג למשתמש ספציפי תתבסס על האנשים או על המוצרים שאחריהם הוא עוקב.

השירות מהווה ציון חשוב בדרך של טוויטר להיהפך משירות מגניב לעסק רווחי. קדמו לו השינוי המסיבי בממשק המשתמש של האתר ושילוב ציוצים ממומנים בתוצאות החיפוש. כל השינויים האלה משדרים מסר ברור: הגיע הזמן להתבגר.

אם עד עכשיו היה טוויטר מקום קוּלי, שירות חצי-חתרני שמתדלק מהפכות, מעכשיו הוא הרבה יותר ביזנס ומכוון רווחים. בטווח הקרוב זה לא משנה הרבה. אבל בטווח הרחוק, אולי כשמשתמשים ייאלצו לצפות בציוצים ממומנים בעייתיים, אולי כשמידע אישי יזלוג למפרסמים, טוויטר עשוי לאבד את ההילה שאופפת אותו.

לא מדובר במשהו שיפגע בהכרח בהיקף השימוש בטוויטר: אחרי הכל, פייסבוק, למרות התדמית הבעייתית שלה, ממשיכה לגדול במרץ. אבל זה כן אומר שהיחס החם שלו זכה השירות עתיד להתקרר.

תגיות