אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אג"ח עולמית: האם כדאי לרכוש את האג"ח של הארלי דיווידסון? צילום: בלומברג

אג"ח עולמית: האם כדאי לרכוש את האג"ח של הארלי דיווידסון?

החברה הנסחרת בשווי של 7.5 מיליארד דולר מתאוששת ממשבר כלכלי והאג"ח שלה נסחרת בתשואה של 3.65%

07.11.2010, 15:10 | ברוך כהן

הארלי דיווידסון נוסדה ב־1903 בבית מלאכה קטן במילווקי, כששני חברי ילדות, וויליאם הארלי וארתור דיווידסון, פיתחו אופנוע בעל מנוע סינגל בנפח של 405 סמ"ק. שני השותפים רצו ליצור מותג שישדר ערכים של חופש, עצמאות ואיכות חיים, וב־1909 הציגו מנוע בתצורת V ובעל הספק משופר שאחראי למראה ולצליל האופייני לאופנועי הארלי. ב־1920 כבר הובילה הארלי בבטחה את השוק בארצות הברית, אבל השפל הכלכלי קטע את ההצלחה.

שנות ה־60 וה־70 עמדו בסימן תחרות קשה מצד יצרנים יפנים, שהציעו מבחר גדלים ודגמים באיכות גבוהה ובטכנולוגיה מתקדמת, שלעומתם נראו אופנועי הארלי מיושנים. בשנים אלו עמדה החברה על סף פשיטת רגל. בתחילת שנות ה־80 רכשו 13 מנהלים בכירים את מניות המייסדים בהארלי, הנהיגו תוכנית התייעלות ופיתחו מנועים חדשים ואמינים. החברה שבה בהדרגה למעמדה המוביל, וב־1987 הנפיקה מניות בוול סטריט.

מטה החברה ממוקם בשיקגו, ומניותיה נסחרות בשווי של 7.5 מיליארד דולר. פעילותה מאורגנת בשתי חטיבות עסקיות: האחת עוסקת בעיצוב, תכנון ושיווק אופנועים ואביזרים נלווים, מוצרים ממותגים ופרטי אספנות. החטיבה השנייה מספקת פתרונות מימון.

בדו"חות הכספיים לסיכום 2009 ניכרה פגיעת המשבר הכלכלי: הכנסות הארלי ירדו ב־20% ל־4.8 מיליארד דולר ובשורה התחתונה נרשם הפסד של 55.1 מיליון דולר לעומת רווח של 655 מיליון דולר ב־2008. בינואר־ספטמבר 2010 ירדו ההכנסות בכ־7%, אולם הרווח הנקי טיפס ב־%18 ל־193 מיליון דולר. החברה ציינה כי הסביבה העסקית נותרה מאתגרת, אולם קיצוץ בעלויות כוח אדם והתאוששות חטיבת המימון תרמו לשיפור.

המינוף הפיננסי של הארלי בינוני, עם הון עצמי של 2.1 מיליארד דולר המממן 22% מהמאזן וכ־1.5 מיליארד דולר בקופה. החוב הפיננסי נטו עומד על 4.6 מיליארד דולר, ויחס החוב ל־EBITDA ב־12 החודשים שהסתיימו בספטמבר 2010 עמד על 5.9. הוצאות המימון, כ־80 מיליון דולר, היוו 13% מה־EBITDA.

ווילי דיווידסון, סגן נשיא החברה והאחראי על העיצוב, צילום: בלומברג ווילי דיווידסון, סגן נשיא החברה והאחראי על העיצוב | צילום: בלומברג ווילי דיווידסון, סגן נשיא החברה והאחראי על העיצוב, צילום: בלומברג

להארלי דיווידסון איגרת חוב הנפדית בדצמבר 2014 שזכתה לדירוג BBB עם אופק יציב מטעם חברת הדירוג סטנדרד אנד פור'ס. האג"ח מחלקת מדי שישה חודשים ריבית של 5.75% ונסחרת כעת בתשואה לפדיון (ברוטו) של 3.65%.

הארלי דיווידסון, מותג עם בסיס לקוחות נאמן, מוביל את שוק האופנועים הכבדים בארה"ב עם נתח של 53%, יותר מפי שניים מהמתחרה הקרוב.

עם זאת, התמהיל העסקי של החברה מצומצם בהשוואה למתחריה, וקרוב ל־70% מההכנסות מקורם בארה"ב, כך שחזרת הכלכלה האמריקאית למיתון עלולה לפגוע בפרופיל הפיננסי ובכושר ההחזר של החברה. במסגרת תיק אג"ח מדורג מומלצת חשיפה של עד 5%.

הארלי דיווידסון

שם האג"ח: 5.75% HOG

מטבע: דולר אמריקאי

תאריך פדיון: 15.12.2014

גודל סדרה שהונפקה: 500 מיליון דולר

דירוג סטנדרד אנד פור'ס: BBB עם אופק יציב

תשואה לפדיון: 3.65% ברוטו לפני מס

חלוקת ריבית: 5.75% בשנה, מדי 6 חודשים

עודף תשואה על אג"ח ממשלת ארה"ב: 2.85%

עודף תשואה על ריבית הליבור: 2.70%

 

הכותב הוא מנהל דסק יועצים ביובנק תל אביב. האמור אינו בגדר ייעוץ השקעות

תגיות