אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
דנונה שוקלת למכור את חטיבת המים לחברה יפנית צילום: בלומברג

דנונה שוקלת למכור את חטיבת המים לחברה יפנית

ענקית היוגורטים מנהלת מגעים למכירת עסקי המים הכוללים את המותגים וולוויק ואוויאן. היקף העסקה עשוי להגיע ל־7 מיליארד דולר

10.11.2010, 23:21 | סוכנויות הידיעות

דנונה הצרפתית, יצרנית היוגורט הגדולה בעולם, מנהלת מגעים עם יצרניות משקאות ביפן בנוגע למכירה אפשרית של עסקי המים שלה, באופן חלקי או מלא. חטיבת המים של דנונה כוללת את המותגים וולוויק ואוויאן.

 

בכירים בדנונה נועדו במהלך השבוע האחרון עם קירין הולדינגס, מבשלות אסאהי וסונטורי הולדינגס באסיה, כדי לבחון את התעניינותן בחטיבה העשויה להימכר בסכום של 5–7 מיליארד דולר. עם זאת, מקורבים לנושא מדגישים כי השיחות נמצאות בשלבים מוקדמים.

קירין, אסאהי וסונטורי מחפשות דרכים להתרחב מחוץ ליפן על רקע הידלדלות האוכלוסייה המקומית והיעדר הזדמנויות צמיחה. קירין, המשווקת את המותג וולוויק ביפן, השקיעה בשלוש השנים האחרונות יותר מ־8 מיליארד דולר בעסקאות רכש. אשאהי הודיעה כי בכוונתה להשקיע עד 400 מיליארד ין (4.9 מיליארד דולר) בהצעות רכש. ואילו סונטורי רכשה בשנה שעברה את יצרנית המשקאות הקלים אורגניה, מקבוצת בלאקסטון. "הוול סטריט ג'ורנל" מדווח כי קירין הביעה את ההתעניינות הרבה ביותר מקרב הרוכשים הפוטנציאליים.

המגעים הללו, גם אם לא יבשילו לכדי עסקה, ממחישים את הקשיים שאליהם נקלעה תעשיית המים המינרליים בשנים האחרונות, בייחוד בשווקים המפותחים.

לאחר עשור של התרחבות מהירה, הצמיחה בביקושים נעצרה במקביל למשבר הכלכלי העולמי, לאחר שצרכנים העדיפו להימנע מקניית מים מינרליים שנתפסו כפינוק לא נחוץ. לירידה בביקושים תרמה המודעות הגוברת לשמירה על הסביבה.

חטיבת המים של דנונה היא הגדולה ביותר בעולם במונחים של נפח, עם נתח שוק עולמי של 11.7% ב־2009. היקף המכירות ב־2009 הגיע ל־3.59 מיליארד דולר, 17% מהכנסות החברה. מכירות המים בשווקים המתעוררים צמחו ב־2009 בשיעור של 14%.

וולוויק, מותג המים הנמכר ביותר ביפן, טייוואן ותאילנד, נוסד ב־1958. החברה מייצרת למעלה ממיליארד בקבוקים בשנה, כאשר כ־50% מהם מיוצאים ל־60 מדינות ברחבי העולם. אוויאן הוא מותג צרפתי ותיק שנוסד ב־1789 בעיירה אוויאן והופק מנביעות בהרי האלפים. בשנים האחרונות נהנה המותג ממוניטין יוקרתיים, כאשר על פי דיווחים שחקניות ודוגמניות רוחצות את פניהן ושיערן במי אוויאן, כדי לשמור על מראה צעיר.

תגיות