אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

מה הטמפלרים היו אומרים? 200 מיליון שקל הושקעו במבנים המסחריים במתחם שרונה

יזמי המתחם שליד הקריה בת"א הודיעו כי הוא ייפתח בשנת 2012. 27 מבנים מתוך 33 מבני הטמפלרים במתחם ישמשו למסחר, מסעדנות ותרבות

14.11.2010, 14:45 | שירלי ששון-עזר

המתחם המסחרי בשרונה תל אביב ייפתח בשנת 2012. כך הודיעו היום (א') קבוצת אירני-רוגובין וחברת גני שרונה (אמטא) במסיבת עיתונאים שנערכה במתחם.

היזמים הודיעו כי בפארק בשטח של כ-45 דונם יושקעו כ-200 מיליון שקל לפיתוח ושימור מבני הטמפלרים. בנוסף הודיעו היזמים כי 27 מבנים מתוך 33 מבני הטמפלרים במתחם ישמשו למסחר, מסעדנות ותרבות. השטח המסחרי הכולל במתחם יכלול כ-14.5 אלף מ"ר, 8,000 מתוכם יושכרו לחנויות, 5,000 מ"ר לבתי קפה ומסעדות וכ-1,500 מ"ר לגלריות ופעילות תרבותית. לדברי היזמים דמי השכירות במתחם יעמדו על 200-400 שקל למ"ר.

עד כה הושכרו שני מבנים בתחומי הפארק: בית המזקקה, מבנה בשטח של כ-1000 מ"ר שאותו שכר השף רן שמואלי ומשפחת גולדברג ועליו תקום מסעדה ובר יינות ומבנה נוסף בשטח של כ-300 מ"ר לרשת המאפיות בליקר.

ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, שהגיע להנחת אבן הפינה אמר ל"כלכליסט" כי התוכנית למתחם שרונה הגיעה אל שולחנו כבר לפני כ-12 שנים ונדרש זמן רב כדי להוציאה לפועל.

מנהל הפרויקט מטעם היזמים הפרטיים, עמית יולביץ', אמר ל"כלכליסט" כי מדובר באחד הפרויקטים הנדל"ניים המורכבים ביותר שהוא מכיר וכי התב"ע (תכנית בניין עיר) של הפרויקט למעשה קיימת כבר 20 שנה.

למרות שברוב המתחם פעלו בעבר בסיסי צה"ל, הצליחו עירית תל אביב ומינהל מקרקעי ישראל להגיע להסדר שאפשר את העברת הבעלות על הקרקע. יולביץ' הסביר, כי בתמורה לכסף שהתקבל ממכירת הקרקע בשרונה ובאדמות דרום הקרייה נבנה מגדל הביטחון שבו יושב שר הביטחון כיום, וכך למעשה התאפשר פיתוח פארק שרונה ובתוך כך מבני הטמפלרים והשטחים המסחריים.

על פי סקר של חברת גיאוקרטוגרפיה שהציגו היזמים באירוע, המתחם עתיד למשוך אליו 18-16 אלף מבקרים ביום. לעומת זאת, מספר החניות במתחם עומד על כ-1,500. יזמי הפרויקט לא נראים מוטרדים ממצוקת חניה עתידית. איש העסקים מתי דב מחברת גני שרונה אמר כי תחת הפרויקט שבונה גינדי השקעות בשרונה ישנם עוד 200 מקומות חניה לציבור הרחב ובנוסף לכך בסמוך יבנה חניון קריית הממשלה.

לפי התכנון העתידי, כשיסתיים הפרויקט כל הרחובות בתחומי הפארק ייסגרו לתנועה והמתחם כולו יתפקד כמדרחוב. חולדאי שהגיע למקום רכוב על אופניים, לא בישר על פיתרונות חדשים, אבל אמר ל"כלכליסט" כי היום פורסם המכרז לבניית תחנות הרכבת הקלה של תל אביב, והקו האדום עובר ממש בסמוך למתחם וכי "עידן הרכב הפרטי עבר, היום מפתחים תחבורה ציבורית".

תגיות