אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
המתחרה העיקרית: קיה לכל כיס

המתחרה העיקרית: קיה לכל כיס

גם המאזדה וגם הקיה הן אמצעי תחבורה בסיסיים למדי. המאזדה מרשימה יותר בזכות הביצועים, תא המטען ואיכות תא הנוסעים

15.11.2010, 10:52 | תומר הדר

ומה בנוגע למתחרות של ה־2 סדאן? ובכן, יונדאי אקסנט, מוחלפת בקרוב. גם שברולט אוואו (ר' מסגרת). גם קיה ריו, אחותה של האקסנט, מועמדת לשדרוג, אך הדבר יקרה במועד מאוחר יותר. הקיה ריו שמתייצבת למבחן (באדיבות אלדן) עולה 108 אלף שקל - 1,000 שקל יותר ממחירה של 2 סדאן הבסיסית.

מי עדיפה? מבחינת תא נוסעים: זה של המאזדה עדיף. יש לה מושבים יותר תומכים ונוחים, לוח מחוונים יותר איכותי, ורמת הנדסת אנוש גבוהה יותר מהקיה. עם זאת, תא הנוסעים של הקיה יותר רחב ואוורירי.

על המראה אפשר להתווכח, אך הקיה נראית הרמונית וזורמת, ואילו המאזדה נראית כאילו שישבנה הודבק כלאחר מעשה. בהשוואת ממדים המאזדה מנצחת: היא מעט יותר ארוכה מן הקיה, ב־3 סנטימטרים בלבד, אך מצוידת בתא מטען בנפח של 440 ליטרים, כמעט 20% יותר מ־360 הליטרים של הקיה. גם בנסיעה היתרון הוא של המאזדה: היא יותר שקטה, יותר זורמת, ומציעה שיכוך מהמורות וזעזועים יותר טוב.

במי כדאי לבחור? גם המאזדה וגם הקיה הן אמצעי תחבורה בסיסיים למדי, אך ה־2 סדאן מצליחה להרשים יותר בזכות הביצועים, תא המטען ואיכות תא הנוסעים. עם זאת, אפשר גם לחכות להגעת השברולט והיונדאי החדשות בשנה הבאה, כדי להתרשם כראוי מיכולותיו של הדור החדש של שוברות שווי השימוש.

תגיות