אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פלאפון הצטרפה לסלקום ופרטנר: עותרת לבג"ץ נגד הפחתת דמי הקישוריות

פלאפון הצטרפה לסלקום ופרטנר: עותרת לבג"ץ נגד הפחתת דמי הקישוריות

אמש הגישו פרטנר וסלקום עתירה דומה, עליה נדרשה המדינה להשיב תוך 10 ימים; פלאפון דורשת לקיים שימוע נוסף בנושא דמי הקישוריות

15.11.2010, 15:26 | גילעד נס

לאחר שאתמול (א') הגישו סלקום ופרטנר עתירות לבג"ץ כנגד הפחתת דמי הקישוריות, היום מגיע תורה של חברת פלאפון לנקוט בצעד דומה. בדומה לשתי מתחרותיה, גם פלאפון עותרת כנגד שר התקשורת משה כחלון, שפסק בענייני תעריף דמי הקישוריות, ושר האוצר יובל שטייניץ, שהסכים להחלטה. בנוסף צורפו לעתירה כמשיבים גם כל ספקי התקשורת בישראל, נייחים וסלולריים, כולל המפעילים הסלולריים הוירטואליים שקיבלו עד כה רישיון ממשרד התקשורת (אך טרם החלו את פעילותם).

פלאפון דורשת כי בג"ץ יורה למשרד התקשורת לבצע שימוע נוסף בתוך חודש מהגשת העתירה, ובו תוכל פלאפון להציג את טענותיה כנגד עבודת חברת היעוץ NERA, שעל מרבית המלצותיה נסמך משרד התקשורת בהחלטתו. פלאפון טוענת כי אינה מבקשת לעכב את כניסתם לתוקף של התעריפים החדשים שקבע המשרד, ולפיכך היא מבקשת לקיים דיון דחוף בנושא, במטרה להגיע להחלטה עוד לפני סוף השנה.

פלאפון חוזרת בעתירתה על טיעונים שהשמיעו אתמול מתחרותיה, לפיהם פעולת משרד התקשורת אינה מידתית, סבירה ושקולה, ואף טוענת כי משרד התקשורת לא בחן את התחרות בשוק הרלוונטי, שאינו בהכרח רק שוק הסלולר אלא כלל שוק התקשורת בישראל.

החברה מאשימה את המשרד כי חתר מלכתחילה להפחתה דרסטית של דמי הקישוריות, ולפיכך התנהל ההליך כולו בצל מגמה זו. לטענתה, על אף שניתנה לה זכות להביע את טיעוניה באופן רשמי, ההליך כולו התנהל ללא מידת האובייקטיביות הדרושה מצד המשרד. "מגמתיות זו השפיעה לא רק על האווירה הכללית שבה התנהל ההליך, אלא גם על ההחלטה עצמה, וגרמה בין היתר לפגיעה בזכויותיה החוקתיות של פלאפון", טוענת החברה

בתוך כך ניתנה היום החלטה בעניין עתירותיהן של סלקום ופרטנר מאתמול, ולפיה נדרשים שר האוצר ושר התקשורת להשיב לעתירה בתוך 10 ימים.

תגיות

6 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

3.
"חייב ושמור" זאת השיטה הנכונה
אני מסכים עם מספר 2. כל מפעיל קווי או נייד יחייב את המנוי שלו בלבד ולא יעביר דבר לאף מפעיל אחר. זה יצור תחרות אמיתית וכולנו נרוויח. מספר 1 טועה: בארה"ב אמנם לא קוראים לזה "קישוריות" אבל המחייג משלם תעריף לדקה למפעיל שלו וגם מקבל השיחה משלם תעריף לדקה למפעיל שלו והתוצאה זהה לקישוריות אצלנו
פיני  |  15.11.10
2.
יש רק פיתרון אחד
ככל שמורידים סוג מסויים של תשלום שגובים ממנו שלא בצדק, חברות הסלולר ממציאות סוג אחר של תשלום. הפיתרון היחיד הוא לקבוע שאין כלכך הרבה סוגי תשלומים אלא רק מחיר קבוע לדקת שיחה. (כמובן גם מחיר קבוע להודעות ולדקת גלישה וכו'). ככה לא יוכלו "להמציא" שירותים, כל לקוח ישלם לפי הכמות שדיבר ושהחברות יתחרו ויורידו מחירים.
בובו  |  15.11.10
לכל התגובות