אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
גוגל? בינג? הסינים ממשיכים להעדיף את באידו צילום: בלומברג

גוגל? בינג? הסינים ממשיכים להעדיף את באידו

מנכ"ל מנוע החיפוש, רובין לי, אומר כי הוא נהנה מ"נתח של 99%" מהחיפושים שעורכים ברשת 420 מיליון הגולשים הסינים. לדבריו, גוגל "לא הבינה את התנאים הייחודיים" של השוק הסיני

16.11.2010, 11:43 | יוסי גורביץ
מנכ"ל באידו, רובין לי, אומר כי מנוע החיפוש הוא הכלי העיקרי שבו משתמשים 420 מיליון גולשים סינים, והעריך כי לחברה יש פוטנציאל צמיחה גדול הרבה יותר, שכן רק שליש מהתושבים בסין התחברו עד כה לרשת. את הדברים אמר לי אמש (ב') בכנס Web 2.0 Summit, ומהם הביא הבלוג טק-קראנץ'.

לדברי לי, באידו אחראית ל-99% מהחיפושים הנערכים בסין: "אנחנו עונים על יותר שאילתות חיפוש מאשר כל חברה אחרת בכל שוק אחר, כולל גוגל בארצות הברית", ציין. הוא הוסיף כי חדירת הסמארטפונים לשוק הסיני צפוי, להערכתו, להכפיל את השימוש בבאידו.

בשעתו, סיפר מנכ"ל באידו, הוא דחה הצעות לרכישת מנוע החיפוש מצד מיקרוסופט, גוגל ויאהו, שהציעו לו 1.5 עד שני מיליארד דולר תמורת החברה. לדבריו, הוא אינו מתחרט על כך: מחיר המניה של באידו כמעט והוכפל מאז ינואר, ברבעון השני של 2010 רווחיה זינקו בכ-219%, ושווי החברה נאמד כעת בכ-40 מיליארד דולר - מעט יותר מאיביי, וכמעט כמו של פייסבוק.

אחת הסיבות לעליית ההכנסות והרווחים של באידו היא נסיגתה של גוגל מסין. בהתייחסו לכך, אמר לי כי גוגל לא הבינה את "התנאים היחודיים" של השוק הסיני, ומעבר לכך נאלצה להתמודד לא רק עם באידו - אלא גם עם שורה של אתרי חיפוש אחרים שמימנו משקיעים מעמק הסיליקון. לדברי לי, הוא עצמו שקל להעביר את באידו להונג קונג, כפי שעשתה גוגל בתחילת השנה, בשל הצנזורה הממשלתית, אך בסופו של דבר נמנע מכך.

בתקופה האחרונה גועש שוק האינטרנט הסיני על רקע מאבק בין שתי חברות ענק - טנסנט, יצרנית תוכנת המסרים המיידיים QQ, ו-Qihoo 360, ספקית האנטי-וירוס המובילה בשוק המקומי.

תגיות