אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
צ'אד סטולר: "מדיה חברתית זה לא דבר חדש"

צ'אד סטולר: "מדיה חברתית זה לא דבר חדש"

מתווה אסטרטגיית הפרסום ויועץ התוכן הדיגיטלי של BBDO, בכנס סלקום מדיה: "מאז גילוי האש, ההבדל היחיד הוא שהאמצעים השתנו"

16.11.2010, 17:02 | שלי פריצקר

"כולם מדברים על הדבר החדש הזה שנקרא מדיה חברתית, אבל אני אומר שזה לא חדש, אנחנו חולקים מידע מזה המון המון זמן, למשל האדם שגילה את האש לא שמר את זה לעצמו אלא ישר רץ לספר, ההבדל היחיד הוא שהאמצעים השתנו". כך אמר היום צ'אד סטולר, מתווה אסטרטגיית הפרסום ויועץ התוכן הדיגיטלי של BBDO בכנס סלקום מדיה.

לדברי סטולר, "אם פעם ישבו סביב המדורה או דיברו בטלפון, אז היום עושים את זה במדיה החברתית. אדם הוא חיה חברתית והחדשנות משנה את הדרך שבה הוא עושה את זה".  

מומחה לטרנדים: "מה שפופולרי אינו cool, ומה ש-cool הוא בלעדי" ג'רמי גוטשה, מייסד ומנכ"ל TrendHunter, בכנס סלקום מדיה: "לא משנה כמה האסטרטגיה טובה - אם לא מוכנים לנסות דברים חדשים ואובססיות של צרכנים אפילו במחיר של כישלון, הדברים לא יעבדו לטובת החברה" שלי פריצקרלכתבה המלאה

המעבר הגדול ביותר שנעשה לפי דברי סטולר הוא שפעם אמרו שהתוכן הוא המלך, היום השיח הוא הדבר המרכזי ומפרסמים מנסים להשתלב בזה ואפילו ליצור אותו. "תחשבו שמישהו מודיע שהוא נמצא במקדונלד'ס, למשל, ובכך מתחילה שיחה עם העוקבים שלו, האפקט של זה הוא גדול מאוד", הוא מסביר.

אוטוסטרדת הסמארטפונים

לדברי סטולר, היום כל הנושא של שיתוף מידע רק הולך ומתעצם. כיום לאנשים יש פלטפורמה לחלוק את אימוני הריצה שלהם, "הכל חלק מהתפיסה החדשה של חלוקת מידע".

לדבריו, החברות יכולות להשתלב בכל המקומות האלו. "כיום מותגים מביאים את הפייסבוק לאתר הבית שלהם ומשלבים את חוויית המדיה החברתית בקניה. כך למשל עשו בליוויס, כאשר שילבו את הקנייה החברתית באתר עם Friend's store.

סטולר סיפר על מחקר חדש העוסק בעתיד הטכנולוגיה, לפיו התנועה בסמארטפונים תגדל ב-700% ו-86% מהמידע בארה"ב יעבור דרכם. לפי המחקר, הטלפונים הסלולריים יכולים להביא לסוגים חדשים של שיח.

"הטכנולוגיה משנה ומשפרת את חוויית הקנייה"

על עתיד השיווק הקמעונאי דיבר פיריס פוקוס, מייסד חברת הייעוץ לקמעונאות עתידית PSFK. לדבריו "אנשים רוצים לקנות מתי, איפה ואיך שבא להם אבל זה קשה לעשות את זה - חנויות נסגרות ואנחנו עובדים רוב היום והטכנולוגיה מאפשרת לצרכנים להתגבר על הדברים הללו".

פוקוס הביא דוגמאות לכמה הכל נהיה יותר נגיש ונוח לצרכן "למשל אם אני רואה בקבוק יין שאני רוצה אצל חברים ואני רוצה לקנות אותו ומצלם אותו באייפון ואפליקציה מזהה את הברקוד או את המוצר ונותנת את כל הנתונים כמו איפה אפשר למצוא, כמה עולה וכו'.

עוד דוגמא לדברי פוקוס היא רשת המזון "הול פוד" שיכולה לכוון את הצרכן עד הרמה של באיזה מבואה בחנות הוא יוכל למצוא את המוצר. הטכנולוגיה משנה ומשפרת את חוויית הקנייה". ומן הצד השני לדבריו זה מאפשר למפרסמים להכניס יותר תכנים לסלולרי או למכשירים ניידים אחרים בדמות קופונים למשל.

לדברי פוקוס, היום אפשר להתחבר יותר לצרכן ולהודיע מתי מוצר יגיע ישירות לאייפד או לסלולר. "בעתיד החברה תעשה סיעור מוחות עם הצרכן וממש יבנו מוצר ביחד, המגמה של לקחת את החנות לצרכן תתגבר.

גם מבחינת החנות הפיזית הכל יהיה יותר דינמי, לדברי פוקוס. "העיצוב של המקום ישתנה בהתאם לעונות השנה, לאירועים שקורים כמו עונת הכדורגל, כל הרהיטים יהיו ניידים ויזוזו והחנות תקבל צבעים לפי הקבוצה המובילה למשל".

בנוסף טוען פוקוס כי המגמה של חנויות כיום היא להגדיל את מגוון המוצרים כדי למקסם כמה שיותר את המכירות, כדוגמה הוא נותן את חנות הבגדים JCREW שהחלה למכור גם ספרים ומוצרים אחרים.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות