אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
"חברות הסלולר נלחמות בצרכנים, לא בשר התקשורת" צילום: אוראל כהן

"חברות הסלולר נלחמות בצרכנים, לא בשר התקשורת"

משה כחלון: "מאז כניסתי לתפקיד הוגשו למעלה מ-10 בג"צים נגד המשרד; זו מלחמה נגד הצרכנים הצמאים לתחרות ולשוק חופשי"

16.11.2010, 18:23 | גילעד נס

"מאז כניסתי לתפקיד הוגשו למעלה מעשרה בג"צים נגד המשרד. חשוב שחברות הסלולר יבינו כי זו לא מלחמה נגדי או נגד המשרד, זו מלחמה נגד ציבור הצרכנים שצמאים לתחרות, הצמאים לשוק חופשי". כך אמר היום (ג') שר התקשורת משה כחלון, שנאם במסגרת כנס של רשות החברות.

פלאפון הצטרפה לסלקום ופרטנר נגד הפחתת דמי הקישוריות עתרה לבג"ץ, לאחר שפרטנר וסלקום הגישו עתירה דומה, עליה נדרשה המדינה להשיב תוך 10 ימים; פלאפון דורשת לקיים שימוע נוסף בנושא דמי הקישוריות גילעד נס, 5 תגובותלכתבה המלאה

לדברי כחלון, "עיכוב התחרות יפעל כבומרנג שיפגע בחברות. ניסיונות הטרפוד נעשים לעתים דרך אמצעי התקשורת, לעתים דרך לחץ מצד יועצים ולוביסטים בכנסת ולפעמים בדרך חוקית בבית המשפט. אנו מאמינים בדרכנו, ונמשיך לפעול יחד עם משרד האוצר והמשפטים כדי לקדם תחרות אמיתית בשוק הסלולר, למען החברות והצרכנים".

כחלון הצטייד בציניות רבה בעת שהתייחס לפעילותן של חברות הסלולר בתחילת השבוע. "בצירוף מקרים נדיר קראנו שחברות הסלולר פנו לבג"ץ כנגד ההחלטה על הורדת דמי הקישוריות. אני רואה את זה כניסיון לגיטימי של חברות הסלולר לעכב את מדיניות התחרות של המשרד", אמר השר.

"טרפוד כלשהו בתהליך הקישוריות משמעותו שהצרכנים ישלמו יותר, והוא סיכול ממוקד של התחרות, שיביא לחסימת כניסתם של מפעילים וירטואליים ומפעילי סלולר חדשים בעלי תשתית. כיום מכשיר סלולרי או אינטרנט בבית אינם מותרות, אלא הכרחיים כחלק מהשתלבות הצרכן בחברה".

כחלון הוסיף, כי "משרד התקשורת שוקד בשנה האחרונה על ייצור תחרות בכל שוקי התקשורת; הסלולר, האינטרנט ותחום השידורים. המהלכים הללו אמורים להיטיב עם הצרכנים, להוזיל עלויות וגם לשפר את השירות, אך גם החברות יצאו נשכרות - אלמלא היתה נכנסת תחרות לשוק הסלולר בעבר, הוא לא היה מגיע למימדיו כיום".

תגיות