אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
החזון של Gravity: הרשת בהזמנה אישית צילום מסך: gravity.com

החזון של Gravity: הרשת בהזמנה אישית

חברה צעירה מנסה לבדוק מה הגולשים עשויים לאהוב, בעקבות המודל של פנדורה. בתור התחלה היא השיקה כלי שיבדוק ציוצים בטוויטר, התוכניות להמשך כוללות גם מגזין

17.11.2010, 13:46 | יוסי גורביץ

לא מעט אתרים כבר הבטיחו "להתאים את הרשת למשתמש", אבל חברה צעירה בשם Gravity מנסה לקחת את הרעיון הזה צעד אחד קדימה: בין היתר מתכננים שם ליצור עיתון מקוון שיותאם אישית לקורא, ולהציע את השירותים שלהם לאתרים שונים כדי שיוכלו להראות לגולשים את התוכן שמעניין אותם. החברה השיקה אמש (ג') כלי ראשון שמתבסס על הטכנולוגיה שפיתחה, בשם Twinterest, שמנתח את תחומי העניין של המשתמש בהסתמך על הציוצים שלו.

אחד האנשים העומדים מאחורי החברה הוא עמית קפור (שלמרות שמו מוצאו דווקא מהודו, ולא מישראל), מי שכיהן בעבר כסמנכ"ל התפעולי של מייספייס. לדבריו, החברה שלו מנסה לקחת את סינון התוכן ברשת צעד אחד קדימה: בהתחלה, הסביר, התוכן סונן בידי אנשים שהגולשים הסתמכו על הטעם שלהם. אחר כך הגיע עידן התוכן החברתי, שבו אנשים הסתמכו על המלצות החברים שלהם. גראוויטי, לדבריו, מנסה להיכנס לעידן חדש, שבו התוכן יסונן על פי תחומי העניין של הגולש עצמו.

כדי לעשות זאת, בנתה גראוויטי מנוע שפה שמסוגל לזהות הקשרים בין מילים ולזהות שהן קשורות לתחומים מסוימים, כמו כדורגל, ריקוד או בישול. לדברי קפור, המנוע מזהה 100 מיליון מונחים. מבדיקה ראשונית של Twinterest עולה שמנוע השפה של גראוויטי מוגבל לאנגלית בלבד, לפחות לפי שעה. האתר מציע למשתמש שורה ארוכה של תחומים שהוא עשוי למצוא בהם עניין, והגולש מתבקש לאשר שהם אכן מעניינים אותו.

gravity. בעקבות המודל של פנדורה, צילום מסך: gravity.com gravity. בעקבות המודל של פנדורה | צילום מסך: gravity.com gravity. בעקבות המודל של פנדורה, צילום מסך: gravity.com

לדברי קפור, טווינטרסט הוא רק המוצר הראשון של חברתו: בקרוב החברה מתכוונת להשיק את The Orbit, עיתון שיספק לקורא את תחומי העניין שלו, ולאחר מכן היא מתכוונת להציע את שירותיה לאתרים ברחבי העולם, כך שגולש שייכנס לאתר מסוים יקבל מיד את ההזדמנות להתאים אותו לצרכיו. הוא הוסיף שהחברה מתבססת על המודל המוכר של פנדורה, אתר המוזיקה שמנסה למצוא אילו שירים עשויים למצוא חן בעיני המשתמש. בעתיד מתכננת גראוויטי להתאים למשתמשים, באותה שיטה, גם פרסומות, ונראה שזה יהיה מקור ההכנסות שלה.

מייסדי גראוויטי הם שני פורשי מייספייס אחרים, ג'ים בנדטו (לשעבר סמנכ"ל טכנולוגיה בכיר) וסטיב פרלמן (לשעבר סמנכ"ל מוצר בכיר). עד כה גייסה החברה סכום צנוע יחסית, של כ-10 מיליון דולר.

תגיות