אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מכה לירוקים: תוכניות הבנייה במתחם תעש ברמה"ש יקודמו - לפני בדיקת הזיהום במקום צילום: עמית שעל

מכה לירוקים: תוכניות הבנייה במתחם תעש ברמה"ש יקודמו - לפני בדיקת הזיהום במקום

העליון ביטל את החלטת בית המשפט המחוזי שלפיה לא ניתן להפקיד את התוכנית, הכוללת 23 אלף יח"ד, לפני שייערך סקר שימפה את זיהום הקרקע באזור

17.11.2010, 12:43 | דותן לוי

בית המשפט העליון פסק היום (ד') כי אין בכוונתו להתערב בשלב זה בתוכנית הבנייה על קרקעות תעש ברמת השרון, בטרם ימוצו כל ההליכים במוסדות התכנון.

העליון קיבל בכך את ערעור המדינה על פסיקת בית המשפט המחוזי בתל אביב מפברואר 2009 - שקיבל את עתירת אדם טבע ודין ועמותת אחל"ה (איכות חיים לתושבי השרון) לפיה אין להפקיד את תוכנית הבנייה להקמת 23 אלף יחידות דיור על קרקעות תעש בשרון, לפני שייערך סקר קרקע שימפה את זיהום הקרקע באזור.

שופטי בית המשפט העליון ציינו כי למוסדות התכנון היכולת לשקול את נושא סקר הקרקעות בהליכים המקובלים. "לשיקולים סביבתיים נודעת חשיבות ניכרת במכלול שיקוליהם של מוסדות התכנון", נכתב בפסק הדין.

שופטי העליון הדגישו את חשיבות השיקול הסביבתי במקרה ספציפי זה וכתבו: "דברים אלה מקבלים משנה תוקף בענייננו, נוכח היקף הבעיה הסביבתית הקיימת במתחם". הם הוסיפו כי אם התנגדות אדם טבע ודין ועמותת התושבים לא תתקבל על ידי מוסד התכנון והתוכנית תאושר, הן יוכלו לפנות שוב לערכאות המשפטיות.

בשנת 2007 ביקשה המדינה להפקיד את תוכניות הבנייה למתחם תעש רמת השרון, וטענה כי נושא זיהום הקרקעות יטופל בשלב התוכניות המפורטות. בעקבות בקשה זו הגישו אדם טבע ודין ואחל"ה התנגדות בטענה שהזיהום גורם נזקים מתמשכים ודחיית הטיפול בו מסכנת את הציבור. על פי דו"ח מבקר המדינה שפורסם בשנת 2000 עלות ביצוע הסקר נאמדת ב-10-15 מיליון דולר, לעומת הערכות כי בידי המדינה יוותרו 2-3 מיליארד דולר משיווק הקרקעות.

עו"ד קרן הלפרין-מוסרי, ראש תחום קהילה וסביבה באדם טבע ודין, מסרה בתגובה לפסק הדין כי כעת יתחדש המאבק במוסדות התכנון על הצורך בעריכת סקר קרקע מלא כתנאי להמשך התכנון. "לא יעלה על הדעת שמוסדות התכנון יקדמו את התכנון על קרקעות תעש לפני שיודעים מהם מוקדי הזיהום ומה רמתו. במצב הדברים כיום, ייתכן שיתכננו מבני מגורים בלב ליבו של השטח המזוהם ויחשפו את הציבור לשורה של סכנות בריאותיות", נמסר מאדם טבע ודין.

מעמותת אחל"ה נמסר: "אנו מייצגים אלפי תושבים שנותנים לנו רוח גבית להמשך המאבק ברשויות התכנון, שלא סופרות את התושבים אלא רק את הכסף הצפוי מהקרקעות. לפיכך, לא נחדל עד שהרשויות יגלו אחריות ויממנו סקר סיכונים מלא שיביא לבחינה מחדש של הפרויקט כולו".

תגיות

5 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

3.
טיפש מי שיקנה שם כל המתחם מזוהם,המים,והאדמה,לא הייתי רוצה לחיות שם
לא אפרט כיצד אני יודע אבל מה שבטוח המקום הזה לא ראוי למגורים ובטח לא לשתות את המים שם חבורה של תאבי בצע כסף יבנו שם וימכרו לפראירים שיקנו שם. יש לאסור בניה עד לנקיון השטח ולחייב את תעש המזהמת. הבעיה שהכסף משחית את האנשים....
ללא שם  |  18.11.10
2.
בשעה טובה, הגיע הזמן שהירוקים המסריחים האלה יפסיקו לתקוע את כל המדינה, היעד הבא השלמת כביש 531
לא יתכן שקבוצה של יפי נפש יעצרו במשך שנים את פיתוח המדינה. לא סוללים כבישים, לא בונים שכונות וערים והמדינה נשארת מאחורה. עד שסוף סוף רוצים לבנות תשתיות ולהגדיל את היצע הדירות באיזורי הביקוש תמיד יש כנופיות מאורגות ששמות לעמצן מטרה לשים מקלות בגלגלים של כל התוכניות. בגלל הפושעים האלה כל תושבי אזור רעננה, כפ"ס, הוד השרון וכל ישובי הסביבה עומדים שעות בפקקים ועושים עיקופים של עשרות קילמטרים כל יום כי לא סוללים כבישים (על זיהום האוויר מכל עודף השעות על הכבישים של עשרות אלפי המכוניות כל יום הם כמובן לא מדברים), וכל תושבי האזור משלמים מחירים מופקעים כי לא נותנים לבנות בשום מקום, הכל נתקע בערעורים ומלחמות סרק מטופשות. מתי הם יבינו שאת הטבע אפשר לשמר באזורים המרוחקים מהערים, אבל את הילדים שלי אני לא יכול לגדל באמצע שדה בלי בית ולעבור לפריפריה אי אפשר בלי לסלול כבישים ותשתיות מתאימות. רק במדינה הזאת כל תכנון של צריף לוקח 30 שנה כי תמיד יש יפי נפש שכואב להם שבונים משהו, להם בטח שלא יאכפת, להם כבר יש בית והם כראה עובדים קרוב אליו, אבל יש עוד אנשים במינה הזאת ועניי עירך קודמים, לפני שמצילים עוד עץ ועוד אנרב, תחשבו על בני האדם לפעמים.
ממורמר , רעננה  |  18.11.10