אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אפקט החתונה המלכותית: סוחרים בסיטי מהמרים על המרוויחים מנישואי הנסיך צילום: אי פי אי

אפקט החתונה המלכותית: סוחרים בסיטי מהמרים על המרוויחים מנישואי הנסיך

שעות ספורות לאחר שנמסרה ההודעה על אירוסי הנסיך וויליאם וקייט מידלטון, סוחרים בסיטי החלו לגבש תיקי השקעות רלבנטיים. המגזרים המומלצים: פאבים, מלונות וכלי חרסינה

17.11.2010, 23:32 | סוכנויות הידיעות

שעות ספורות לאחר שהנסיך וויליאם וחברתו זה שמונה שנים קייט מידלטון הודיעו אתמול על נישואיהם, סוחרים בסיטי של לונדון כבר החלו לגבש תיקי השקעות שעשויים ליהנות מפקטור החתונה. "הטלגרף" הבריטי מדווח כי המלצותיהם כוללות בעיקר חברות אבטחה, חברות משקאות והסעדה ויצרניות וספקיות של מזכרות.

הנסיך ויליאם וארוסתו קייט מידלטון, צילום: רויטרס הנסיך ויליאם וארוסתו קייט מידלטון | צילום: רויטרס הנסיך ויליאם וארוסתו קייט מידלטון, צילום: רויטרס
להערכת אנליסטים, חברות העשויות להפיק רווחים מהחגיגות הלאומיות לרגל החתונה המלכותית המתוכננת לקיץ 2011, מונות, בין השאר, את רשת המלונות והפאבים גרין קינג, את חברת המשקאות האלכוהוליים דיאגאו ואת חברת ניהול הפאבים אנטרפרייז אינז. עוד עשויות ליהנות מזרם התיירים הצפוי להגיע לממלכה: חברת ווייטברד, הבעלים של רשת בתי המלון פרמייר אינז וכן רשת המלונות אינטרקונטיננטל. להערכת אנליסטים, גם רשתות הטלוויזיה ITV ו־BSkyB ייהנו מההתעניינות האדירה שעתידה החתונה המלכותית לעורר ברחבי העולם.

חברות קטנות יותר העשויות להרוויח מכך הן יצרניות כלי החרסינה צ'רצ'יל צ'יינה ופורטמיירון, שייהנו מהביקוש הנרחב למזכרות אירוסים וחתונה. לדברי האנליסט מאנוז' לאדווה מ־ETX קפיטל, "הידיעה בדבר החתונה המלכותית מגיעה כהפתעה לחברות רבות. מגזר הפאבים, בתי המלון והמסעדות עתיד להיות המרוויח העיקרי מהעלייה שתירשם בהוצאות הציבור".

תעשיית המזכרות המלכותית כבר הוכיחה את עצמה כשוק רווחי מאוד והיא מציעה מגוון מוצרים ממגבות מטבח, מחזיקי מפתחות, חולצות ומגנטים ועד ספלי חרסינה. עם היוודע דבר האירוסים, חברת איינסלי צ'יינה החלה מיד לייצר קו של מוצרים. ג'ון ווליס, מנהל המכירות, אמר: "הכנו כמה דוגמאות לפני זמן מה, אבל המתנו להודעה הרשמית", ציין. חברת רויאל קראון דרבי הודיעה גם כן כי עיצבה כבר כמה פריטים. סיימון וויליס, מנהל השיווק, ציין: "הציבור הבריטי מוציא פחות, ואנחנו זקוקים לאירוע מסוג זה כדי לגרום לציבור להרגיש שמותר לו לצאת ולקנות משהו לציון המעמד המיוחד".

הראשונה שניסתה למסחר את הזוג הצעיר היתה רשת וולוורת'ס, אשר עוד ב־2006 הוציאה סדרה של ספלים, אצבעונים, משטחים לעכברים ואפילו ממתקים עם דמויות הנסיך ואהובתו. למרבה המבוכה, שבועות ספורים לאחר מכן נאלצה הרשת לגנוז את המוצרים, כאשר הזוג הודיע על פרידתו.

(((((

אמזון נגד המונופול של הוליווד: תממן יוצרי סרטים

יוסי גורביץ

אמזון הודיעה שלשום על פתיחת אמזון סטודיוז, שירות שיאפשר לבמאי סרטים עצמאיים ולכותבי תסריטים להציע לה את יצירותיהם כדי לקדם אותן. בעקבות ההודעה רשמה מניית אמזון עלייה של 4%.

עד סוף 2011 מתכננת אמזון לחלק מענקים ופרסים בשווי 2.7 מיליון דולר ליוצרי קולנוע, ומדי שנה היא תעניק מיליון דולר ליוצרי הסרט הטוב ביותר שהועלה לאתר ו־100 אלף דולר לכותב התסריט המוצלח ביותר. מעבר לכך, החברה תעניק מדי חודש מענק בגובה 100 אלף דולר ליוצרי הסרט הטוב ביותר לאותה תקופה ושני מענקים בגובה 20 אלף דולר לכותבי תסריטים.

לאחר מכן תנסה אמזון להפיק את היצירות: החברה חתמה על שותפות עם אולפני וורנר שמעניקה להם עדיפות בהפצה, אך אם וורנר תסרב, רשאית אמזון להציע אותם לאולפנים אחרים. יוצרים שהסרט שלהם אכן יופק יקבלו בונוס של 200 אלף דולר, ואם ההכנסות בקופות בארצות הברית יעלו על 60 מיליון דולר, האתר יעניק ליוצרים עוד 400 אלף דולר. מי שיחליטו אילו סרטים ראויים לפרסום ולהפצה יהיו קבוצה של שופטים, בהם מייק וורב, שכתב את התסריט לסרט "המסיכה", ומארק ג'יל, לשעבר נשיא אולפני מירמקס. באמזון אומרים כי מטרתם היא להביא לדמוקרטיזציה של הליך יצירת הסרטים: בסרטון ההדגמה שמופיע באתר אומר נציג החברה, שאף שאנשים בכל העולם יוצרים סרטים, תהליך ההפצה עדיין נקבע באולפנים בהוליווד. אמזון מאפשרת ליוצרים לדלג על חלק ניכר מהתהליך הזה.

תגיות