אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ביסינאני, ברלוסקוני צילום: עמית שעל

ביסינאני, ברלוסקוני

מנכ"ל ארגון התובלה האווירית הבינלאומי הביע ביקורת על מצב התעופה הישראלית. מנהל רשות התעופה האזרחית הישראלי הגיב בסחבקיה

18.11.2010, 10:24 | יסמין גיל
גיורא רום. ניתן היה לצפות לתגובה מאופקת יותר, צילום: עמית שעל גיורא רום. ניתן היה לצפות לתגובה מאופקת יותר | צילום: עמית שעל גיורא רום. ניתן היה לצפות לתגובה מאופקת יותר, צילום: עמית שעל

יש משהו בסחבקיות הישראלית שלפעמים פשוט לא עובד טוב. זה אמנם ישיר, מחוספס, בגובה העיניים, הכי "אכלנו מאותו מסטינג". אבל לפעמים זה איכשהו יוצא עוקצני מדי, בוטה מדי, מיותר מדי. פשוט לא עובד.

כנס התעופה השנתי של מכון פישר ושל רשות התעופה האזרחית (רת"א) שהתקיים אתמול בהרצליה, סיפק אתנחתה סחבקית שכזאת. על הפרק, איך לא, קטגוריה 2. אותו דירוג בטיחות נמוך של מינהל התעופה הפדרלי האמריקאי (FAA) שהוענק אחר כבוד לתעופה האזרחית של ישראל, לפני שנתיים. רק לפני שבוע התייחס לנושא מנכ"ל ארגון התובלה האווירית הבינלאומי (IATA) ג'ובאני ביסינאני, שביקר בישראל, ואמר: "לא ייתכן שמדינה כמו ישראל תהיה כל כך הרבה זמן בקטגוריה 2. זאת בושה". 

מנהל רת"א, גיורא רום, לא נותר חייב ומעל במת הכנס הביע אתמול את דעתו על אותו ביסינאני, אחד מאנשי התעופה הבכירים בעולם. "מנכ"ל יאט"א פלט שטות באמת מביכה. לא לכבודו", אמר רום. בסיום הכנס היה מנהל רת"א יצירתי אף יותר ואמר על ביסינאני, איטלקי במוצאו: "זה בלתי נסבל מה שאמר פה מנכ"ל יאט"א, הברלוסקוני הזה". שהרי בסחבקיות הישראלית "ברלוסקוני", "ביסינאני" זה אותו דבר. ממש tomato, tomato.

ייתכן שמנכ"ל יאט"א העולמי חיפש כותרת טובה לסיכום הביקור בישראל, ואין כמו קטגוריה 2 כדי לסדר את העניין. ייתכן שהוא לא בקיא בהתנהלותה של רת"א בשנים האחרונות, בעבודה הקשה, המתישה ולעתים אפורה של עובדיה. ואולם גם זה לא הופך אותו, תייר בכיר ומכובד במדינת ישראל, לקריקטורה איטלקית חסרת שם. ל"ברלוסקוני".

מנהל רת"א אמון, בין היתר, על ייצוג מדינת ישראל בפורומים של ארגוני תעופה בינלאומיים. הוא השגריר של התעופה האזרחית הישראלית ברחבי העולם. ככזה, ניתן היה לצפות ממנו לתגובה מאופקת יותר, דיפלומטית יותר, אפילו לאי-מתן תגובה, לאותה הערה של ביסינאני - הערה לגיטימית אגב, שהרי עובדתית, בטיחות התעופה הישראלית נמצאת בקטגוריה הנמוכה.

היטיב לתאר זאת גורם בענף: "שיטת 'ההגנה הטובה ביותר היא התקפה' אינה ראויה במקרה זה. לפגוע במנכ"ל יאט"א ובאותה נשימה בראש ממשלת איטליה, זה דבר הדורש התנצלות. טוב היה אם נגלה מידת צניעות ונלמד לקבל ביקורת, גם אם אנו לא מסכימים לה".  

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות