אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
"גוגל TV? זה מסובך מדי" צילום: בלומברג

"גוגל TV? זה מסובך מדי"

מכה לגוגל: מבקר ה"ניו יורק טיימס" קוטל את פלטפורמת הטלוויזיה החכמה שפיתחה, ומנבא לה כישלון מסחרי: "המכשירים סובלים מבעיות שימושיות קשות"

18.11.2010, 11:01 | יוסי גורביץ

ה"ניו יורק טיימס" נגד גוגל TV: כתב העיתון, דיוויד פוג, בחן את שירות הטלוויזיה החכמה של חברת הענק, והגיע למסקנה שהוא יהיה כישלון מסחרי. במאמר תחת הכותרת "גוגל TV: השימושיות לא כלולה" כתב פוג כי קשה מאוד להשתמש במכשירים. הם מיועדים, לדבריו, לחובבי טכנולוגיה ולא למשתמשים מן השורה. השלטים שלהם מסובכים לתפעול, ההבדל בין פונקציות שונות אינו ברור – והמכשירים מגיעים ללא ספר הדרכה.

פוג ציין כי הוא הצליח להפעיל את המכשירים לאחר שפנה כמה וכמה פעמים לאנשי היח"צ של גוגל, שיטה שאינה זמינה, כמובן, למשתמש הרגיל. בנוסף, טען, אחת הבעיות העיקריות של המערכת היא שכל אתרי התוכן הטלוויזיוני בארה"ב מונעים גישה של גוגל TV לאתריהם. כתוצאה מכך, מציגים המכשירים המבוססים עליה קישורים לתוכן שבפועל אין להם אפשרות לנגן.

גוגל הכריזה בתחילת אוקטובר האחרון על צאתם לשוק של מספר מוצרים המבוססים על גוגל TV, מכשירים שמשלבים בין חוויית הצפיה בטלוויזיה וחוויית הגלישה. המכשירים, המבוססים על מערכת ההפעלה אנדרואיד, נבנו עד כה על ידי שתי יצרניות: סוני, שפיתחה טלוויזיה שעושה שימוש בשירות, ולוג'יטק, שפיתחה ממיר בשם Revue.

פוג מגדיר את פיתוח גוגל TV כמהלך "שמנוגד לכיוון ההיסטוריה של הטלוויזיה, והולך מהפשטות לעבר הסיבוך". הוא מציין עוד כי למשתמשים יש ציפיות נמוכות במיוחד מתוכן טלוויזיוני ברשת – הם מורגלים לאיטיות, קפיאה של הסרט, ועוד. מטלוויזיות יש להם ציפיות גבוהות הרבה יותר, והוא תוהה אם הם יהיו מוכנים לשלם מאות דולרים כדי לצפות בטלוויזיה באיכות רשת.

גוגל עצמה אמרה כי ההצלחה האמיתית של גוגל TV תגיע רק ב-2011, לאחר שמפתחים יתחילו ליצור אפליקציות עבור הפלטפורמה. כדי לעודד אותם לעשות זאת, היא הודיעה כי תחלק 10,000 מכשירי גוגל TV למפתחים שירצו בכך. 
שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות

8 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

8.
יש שני ממירים דווקא, אני הולך לקנות אחד ביום שישי השחור
מסובך לשימוש? מעולה! מה הכיף בגאדג'ט עם שני כפתורים גדולים שממלאים את כל המסך? לחצת על שניהם ואחרי זה מה? תתפאר כמה יפה הכפתור והאפקט של הלחיצה והאנימציות וכו'... כמו באייפון... חחח הכי כיף לחפור, זה לא ממשק של DVD קוריאני שנבנה לפני מיליון שנה, זה ממשק מודרני, כל דבר שהוכנס לשם יש לו סיבה. בלי חוברת הוראות פשוט צריך להבין לבד, זה הרי טלוויזיה, זה אמור להיות כ-י-ף! להבין דברים זה כיף.
משועשע , ניו יורק  |  18.11.10
5.
הוא בעצם אמר את כל ההבדל
בין אפל לגוגל, אפל מציעה מוצרים פשוטים ונוחים להפעלה (אם כי על חשבון "עושר" האפשרויות) ואילו גוגל מוציאה מוצרים "מסובכים" להפעלה אבל עם אפשרויות רבות. לכן כל מי שקורא אתרים טכנולוגיים שומע רק שירי שבח והלל לאנדרואיד, ואילו מי שהולך ברחוב רואה את הקנאה וההתפעלות ממכשירי האייפון ויתר המוצרים של אפל.
משה , תל אביב  |  18.11.10
4.
סיכום הכתבות בעולם (ללא הטייה): גוגל TV גירסת אלפא מסובך מדי ולא נוח מספיק, המפתח - פתיחת תוכן
מי שמעל גיל 40-45 (עם חריגים) לא יעבור לעולם הצריכה שמציע גוגל TV, כמו שהם גם לא הקהל שיושב ומקליד ביוטיוב צירופי מילים שחברים שלחו לו לפייסבוק. כמו שאמר שלי פאלמר בהרצאה לפני שבוע - זה הקהל שישמור אמונים לטלויזיה המסורתית ואפשר להמשיך לדחוף לו פירסומות עד שימות מזקנה (כלומר יזדקן מכדי להיות קניין גדול של מוצרי צריכה שזה קורה בסביבות היציאה לפנסיה). לעומת זאת, החבר'ה שעד גילאי 25-30 רגילים לצרוך תוכן בעיקר כך, רובם כבר ממזמן לא צופים בטלויזיה "רגילה" (כלומר עם פרסומות ועם שעות צפיה מוגדרות מראש), והם קהל היעד הסקסי יותר אם אינך מוכר טיפולי פרוסטטה או ביטוח חיים. הם יסתדרו מצויין עם גוגל TV (ברגע שישפרו קצת את המימשק האיום ועוד בעיות), והאתגר האחד שנותר (אבל הגדול) הוא להשיג את שיתוף הפעולה של בעלי התוכן. בעולם מאמינים שאם מישהו יכול לעשות את זה אלו חברות כמו אפל וכמו גוגל, ובטח שלא חברות קטנות. נחיה ונראה.
פונה לגילאי עד 30  |  18.11.10
לכל התגובות