אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
סגן נשיא פיליפס: "הביקוש לטלוויזיות תלת-ממד לא דועך" צילום: ענר גרין

סגן נשיא פיליפס: "הביקוש לטלוויזיות תלת-ממד לא דועך"

ג'ון סמית משוכנע שלמרות המגבלות, התלת-ממד יגיע בסוף לסלון של רבים מאיתנו: "לא ברור אם זה ייכנס למיינסטרים, אבל יתאים למשתמשים מתקדמים", אמר ל"כלכליסט"

18.11.2010, 17:23 | עומר כביר
"טלוויזיות התלת-ממד כאן כדי להישאר" – כך אומר ל"כלכליסט" ג'ון סמית, סגן נשיא פיליפס העולמית, ראש מגזר סגנון חיים ומנהל חטיבות החברה במזרח התיכון ובאפריקה.

ב-2010 הייתה פיליפס מיצרניות הטלוויזיה הבולטות שדחפו לשוק הצרכני את המקלטים בעלי יכולות התלת-ממד. "אני לא חושב שהביקוש לטלוויזיות תלת-ממד דועך", אומר סמית, שהגיע לישראל לרגל ההשקה של סוניקייר, סדרת מברשות שיניים של פיליפס הפועלות על בסיס גלי קול. "כשהטלוויזיות רק הושקו היה הרבה הייפ בשוק, שתוגבר בזכות סרטים כמו 'אווטאר'. אבל תלת-ממד, כתוכן, הוא כאן כדי להישאר. ההוכחה היא הגידול בתוכן כזה שמופץ בבלו-ריי".

ג ג'ון סמית' | צילום: ענר גרין ג

"בקולנוע יש יותר סרטים בתלת-ממד, ויגיע הזמן שבו יהיה ביקוש לאותה חוויה בבית. זה מה שיתן את הדחף לטלוויזיות כאלה. עוד לא ברור האם זה משהו שייכנס למיינסטרים, אבל צרכנים מתקדמים, שרוצים חווייה קולנועית אמיתית, יקבלו אותה מהתלת-ממד בבית".

לדברי סמית, המחסור שמורגש כיום בתכני תלת-ממד הוא זמני, ואינו צפוי לפגוע באימוץ הטכנולוגיה בטווח הרחוק. "כמו כל טכנולוגיה חדשה, צריך שמאמצים מוקדמים ייקחו את המוצר", הוא מסביר, "בלו-ריי זו דוגמה טובה: את הצמיחה של נגני בלו-ריי מוביל התוכן שקיים עבורם, וברגע שיש מסה קריטית של תוכן הביקוש למכשירים נוסק. גם עולם הגיימינג, עם קונסולת פלייסטיישן 3, דוחף את הבלו-ריי קדימה. משהו דומה יקרה עם תלת-ממד".

את המשקפיים הדרושות לצפייה ומהוות חסם בפני צרכנים רבים רואה סמית כמכשול זמני בלבד: "יש כאן בעיות, זה ברור. כדי ליהנות מהתוכן בחברת כמה אנשים צריך יותר זוגות משקפיים. אבל צריך לראות את המשקפיים לתלת-ממד כנקודת פתיחה, על מנת לגרום לשוק להתעורר. ברור שהשלב הבא הוא מעבר לתלת-ממד נטול משקפיים. זו האבולוציה הטבעית, אבל צריך להפוך את הטכנולוגיה הזאת לנגישה לצרכנים".
שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות