אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
צ'רלי עוד נושך את האצבע: מה עושים היום כוכבי הסרטונים המצליחים ברשת? צילום מסך: youtube.com

צ'רלי עוד נושך את האצבע: מה עושים היום כוכבי הסרטונים המצליחים ברשת?

הם כבשו את יוטיוב בסערה, הפכו לתופעת אינטרנט והסרטונים שלהם היו מקור לפרודיות ולציטוטים. לצד ג'סטין ביבר התגלו ביוטיוב לא מעט כוכבים שהבליחו לרגע, זכו למיליוני צפיות ונעלמו. אז מה עושה היום הבחור שביקש שנעזוב את בריטני לנפשה, ולאן התגלגלו הכוכבים הישראלים?

21.11.2010, 16:12 | רוני שני

כוכב השביט: ג'סטין ביבר נהפך לתופעה עולמית

 

כמיליארד צפיות לקליפים השונים. ג'סטין ביבר הוא הכוכב הגדול ביותר שצמח מיוטיוב. הנער הקנדי בן ה־16 חייב את התהילה לאמו: מאז שהיה בן 12 היא העלתה ליוטיוב את הקליפים של בנה. לאורך השנים הצליח הנער ללכוד את תשומת לבם של צופי (ובעיקר צופות) האתר, שההערצה המטורפת שלהם אליו סללה את דרכו ישירות אל לב לבה של תעשיית המוזיקה האמריקאית. אלבומו הראשון של הזמר מכר מיליוני עותקים בכל העולם, והוא כבר הספיק להופיע בתוכניות טלוויזיה שונות, פרצופו התנוסס על שערי מגזינים והקליפים שלו, כמעט מיותר לציין, מטפסים בקלילות לראש רשימת הקטעים הנצפים ביותר ברשת. בעוד כמה חודשים צפוי ביבר להופיע גם בישראל.

 

 

כוכבים עם שיניים 1: צ'רלי נושך בבית גדול יותר

 

רבע מיליארד צפיות. הם יותר צעירים אפילו מביבר, אבל כבשו את יוטיוב בסערה: אנחנו מדברים על האחים צ'רלי והארי דיוויס־קאר, שהסרטון שבו נראה הראשון נושך בחדווה את אצבעו של אחיו הגדול הפך לגמרי במקרה לסרטון הכי נצפה בהיסטוריה של יוטיוב, אם לא סופרים וידיאו קליפים. הקטע הקצר צולם על ידי אביהם הווארד, והועלה לרשת כדי לשתפו עם בני משפחה בארה"ב. מאז פרסום הסרטון ב־2007 הוא הניב הכנסות של "עשרות אלפי ליש"ט", לדברי המשפחה, שאפשרו לה לשדרג את ביתה. גם במקרה זה עיקר הכסף הגיע מפרסומות ביוטיוב, מהסכמי רישוי עם גופים שונים, כמו קמפיין מודעות לאיידס שאליו גויסו לאחרונה, ומעמלות ממכירת חולצות ולוחות שנה שעליהם מודפסות דמויותיהם של הילדים. וכמובן, יש למשפחה ערוץ משלה באתר הסרטונים.

 

כוכבים עם שיניים 2: הביקור אצל רופא השיניים הכניס 150 אלף דולר

 

73 מיליון צפיות. עוד כוכב יוטיוב צעיר במיוחד הוא דיוויד דבור, שמוכר ברשת בשמו הפרטי בלבד, וגם לו יש חיבה מיוחדת לשיניים. אביו, שגם שמו הוא דיוויד, צילם אותו מדבר שטויות תחת השפעת תרופות שניתנו לו כשעבר עקירה של אחת משיניו הקדמיות. הילד בן התשע מפלורידה שחולם להיות שחקן פוטבול, מוזיקאי ורופא, כיכב בפרסומת של Vizio, וקיבל תמורתה 8,000 דולר. אין ספק שמשפחתו זכתה לחיים חדשים בעקבות הסרטון המקורי: זמן קצר לאחר שהעלה את הסרטון הפופולרי עזב אביו את עבודתו כמתווך, וכמעט שנתיים אחרי הפרסום ייצר התיעוד המקרי הכנסות של כ־150 אלף דולר - כ־100 אלף דולר מתוכן הגיעו מפרסומות ביוטיוב והשאר מהסכמי רישוי, מהשתתפות בפרסומות וממכירת מוצרים נלווים.

 

כוכב בטעות 1: "Star Wars Kid" רוצה להיות עורך דין

 

900 מיליון צפיות, הסרטון הוסר והוחזר ליוטיוב. הוא לא ידע את זה, אבל בנובמבר 2002 צילם גיסליין ראזה, מתבגר קנדי שמנמן, את סרטון הווידיאו הפופולרי ביותר אי פעם ברשת. הסרטון שבו הוא נראה משחזר סצנת קרב מהסרט "מלחמת הכוכבים", כשבידו מקל גולף במקום חרב אור, זכה למאות מיליוני צפיות והפך את ראזה לכוכב בעל כורחו: כמה תלמידים מהתיכון שבו למד מצאו את הקלטת והפיצו אותה ברשת - בתחילה במיילים, אחר כך ברשתות שיתוף קבצים ולבסוף ביוטיוב, וערערו את עולמו של חברם ללימודים. ראזה לקה בדיכאון, עזב את בית הספר, התאשפז בבית חולים פסיכיאטרי והגיש תביעה נגד שלושה מהתלמידים. באפריל 2006 הגיעו המשפחות להסדר, וכיום ראזה בן ה־23 הוא כוכב מסוג אחר: הוא לומד משפטים באוניברסיטת מקגיל במונטריאול ומכהן כנשיא ועדת המורשת של עיירת מולדתו.

 

 

כוכב בטעות 2: מקשתות כפולות לפרסומת של מיקרוסופט

 

20 מיליון צפיות. פול "בר" ואסקז, טיפוס צבעוני למדי, זכה אף הוא לתהילה כמעט בן לילה, רק שהוא עדיין ממשיך לנסות לרכוב על ההצלחה. קישור לסרטון וידיאו שבו הוא מתפעל עד דמעות מקשת כפולה שהתגלתה בחצר ביתו ביוסמיטי התגלגל לידיו של הקומיקאי ומנחה תוכנית הלייט־נייט ג'ימי קימל, ומשם הכל קרה מעצמו: כלי תקשורת רדפו אחרי "הדוב" כדי לראיין אותו, הגולשים מיהרו להפיק ולפרסם מאש־אפים ופארודיות, ומאז שעלה הסרטון ליוטיוב בינואר השנה הוא זכה ליותר מ־19 מיליון צפיות. ואסקז, שכתב בבלוג שלו כי הוא מסרב להציג פרסומות בווידיאו משום ש"הרוחות הבטיחו לו שצרכיו ימולאו בצורה אחרת", כבר כיכב בפרסומת ל־Windows Live Photo Gallery של מיקרוסופט, וכעת עמל על הגשמת שני חלומות: פגישה עם אופרה ווינפרי והקמת מרכז ריפוי בסמוך לביתו.

 

 

כוכב מתמיד 1: מגשם שוקולד לגשם של מזומנים

 

59 מיליון צפיות. הוא אמנם בחר בשם במה מוזר, אבל קולו העמוק הוא שהקנה לאדם נייר באנר את פרסומו; הצעיר בן ה־28, ששמו האמיתי הוא טאי זונדאי, פרץ לתודעה עם השיר "Chocolate Rain". זונדאי הקליט את היצירה בדירתו במיניאפוליס והעלה את הקליפ לרשת ב־2007. מאז הוא זכה לכיסוי תקשורתי נלהב בעיתונות הכתובה והמשודרת, ואפילו לסוג של קריירה: בשלוש השנים האחרונות הוא משתתף בפרסומות (ד"ר פפר, אינטל וקומדי סנטרל), בקליפים ובמשדרים מיוחדים (בין השאר של נאס"א), ומשווק מוצרים נלווים כמו רינגטונים וחולצות באתר הבית שלו. לאחרונה השתתף בפרסומת של חברת Vizio ששודרה במהלך הסופרבול, לצד כוכבי יוטיוב נוספים.

 

כוכב מתמיד 2: עזבו את בריטני, הישארו איתי

 

35 מיליון צפיות. גם כריס קרוקר לא השתמש בשמו האמיתי, אבל למי אכפת מה כתוב בתעודת הזהות של הצעיר שמאחורי "!Leave Britney Alone", שממילא מעדיף שיפנו אליו בלשון נקבה? קרוקר, הומו מוצהר בן 22 מטנסי, פעיל ברשת מאז 2006. אבל רק בסוף 2007, כשהעלה לווידיאו־בלוג שלו קטע שבו הוא מתחנן בבכי בפני כלי התקשורת שיניחו לאלילתו, הזמרת בריטני ספירס, לנפשה, הצליח לפרוץ את גבולות האתר. מאז נהנה קרוקר להופיע בתקשורת האמריקאית ולשחרר הצהרות פרובוקטיביות. לאורך השנים גם הוציא סינגלים, השתתף בקמפיין פרסום תכשיטים שלא עלה יפה, שיתף פעולה עם MTV, הופיע ב־BBC ובקומדי סנטרל והמשיך לשתף את הגולשים בחייו מלאי התהפוכות.

כוכב ישראלי 1: קותימאן כבר הגיע לגוגנהיים

 

10 מיליון צפיות. המוזיקאי הישראלי קותימאן (ששמו האמיתי הוא יקותיאל אופיר) בסך הכל חיפש רעיונות מוזיקליים חדשים באתר שיתוף הווידיאו. התוצאה היא פרויקט Thru-You, הכולל מאש־אפים של כמה עשרות קטעים מוזיקליים שהועלו לאתר ונערכו יחד לכדי שירים חדשים. הפרויקט, שזכה להצלחה בינלאומית, הוכתר על ידי המגזין "טיים" כאחת מ־50 ההמצאות החשובות של 2009. מאז שיתף קותימאן פעולה עם להקת Maroon 5, יצר את הקליפ האחרון של קרולינה, העלה לרשת פרויקט חדש בשם SueYou, וגולת הכותרת: השתתף בתערוכה המשותפת ליוטיוב וגוגנהיים, שם הציג את המאש־אפ Sextet for Strings Quintet & Pocket Camera. וזאת, כנראה, רק ההתחלה.

כוכבת ישראלית 2: ברייקדאנס האצבעות מככב בפרסומות

16.5 מיליון צפיות. כוכבת היוטיוב המקומית היחידה שמתקרבת להצלחה של עמיתיה בחו"ל היא לילך חן, סטודנטית בת 22 שמפליאה בריקודי ברייקדאנס אצבעות. חן פעילה באתר מ־2005, וניצלה את ההצלחה שלה כדי להשתתף בקליפים ובפרסומות בבריטניה, טורקיה והודו. השנה השתתפה חן בפרסומת למכשיר Xperia X10 של סוני אריקסון, והיא ממשיכה לשחרר סרטוני ריקוד חדשים מדי כמה חודשים.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות