אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
חגי שלום: "אנחנו מחפשים לוקיישנים לפתיחת סניפים נוספים" צילום: עמית שעל

חגי שלום: "אנחנו מחפשים לוקיישנים לפתיחת סניפים נוספים"

המנכ"ל והבעלים של טיב טעם הקפיץ את שווי הרשת ב-370% בשנה ולא נח לרגע. המטרה הבאה: ארגון מחדש של תחום המפעלים והייצור

22.11.2010, 08:54 | חנן פייגנבאום ואורנה יפת

"גידול פנימי הוא הדרך הטובה ביותר להשגת גידול במכירות, ויש לנו עוד הרבה רעיונות כיצד לייצר גידול פנימי נוסף. עם זאת, ב־2011 אנחנו בהחלט מתכוונים לחזור לצמיחה באמצעות פתיחת סניפים בכפוף לכך שנמצא את הלוקיישנים המתאימים", כך אומר ל"כלכליסט" חגי שלום, בעל השליטה ומנכ"ל טיב טעם, בסיכום רבעון נוסף שבו תוכנית ההתייעלות שיזם מאז כניסתו לחברה בסוף 2009 ממשיכה להניב תוצאות.

"בשנה הבאה נפתח סניפים נוספים, אך לא נפתח סניפי ענק אלא סניפים בגודל של 500–2,500 מ"ר. מכיוון שמדובר ברשת לא כשרה אנחנו מחפשים לוקיישנים באזורי תעשייה, כדי שהסניפים יוכלו לעבוד בשבת בלי הפרעה", הסביר שלום.

בנוסף, החברה מחפשת מיקומים לפתיחת סניפים של רשת כלי הבית דומו, שעליה השתלטה טיב טעם לפני כמה חודשים. לדברי שלום, "התחלנו במיזוג מערכי התפעול והלוגיסטיקה, ובאביב נפתח סניף דומו בקניון הזהב בראשון לציון בהשקעה של כמיליון שקל".

טיב טעם, שעברה לרווחיות ברבעון הקודם, סיימה את הרבעון השלישי של 2010 עם עלייה של 13% בהכנסות ל־274.3 מיליון שקל בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, ועם רווח נקי של 13 מיליון שקל, לעומת הפסד של 6.2 מיליון שקל ברבעון המקביל ב־2009.

בנטרול ההכנסות החד־פעמיות מסתכם הרווח התפעולי ברבעון ב־4.8 מיליון שקל, לעומת רווח תפעולי של 850 אלף שקל בלבד בתקופה המקבילה אשתקד. השיפור ברווח התפעולי נובע משיפור קל (2.9%) ברווח הגולמי, שהסתכם ב־77.7 מיליון שקל, ומצמצום של כ־2 מיליון שקל בהוצאות מכירה, הנהלה והוצאות כלכליות הודות לתוכנית ההתייעלות.

"הדו"חות חיוביים בעיקר משום שהם מבטאים מגמה ולא אירוע חד־פעמי", אומר שלום, ומוסיף ש"בשלב זה הרווח הוא לא הדבר החשוב באמת, אלא הגידול של 5% במכירות מאז תחילת השנה. זאת בניגוד למגמה בענף הקמעונאות והשמירה במקביל על שיעור הרווחיות הגולמית, עובדה המלמדת על כך שהגידול במכירות לא הושג רק באמצעות מבצעים והוזלות".

את עיקר המאמצים של תוכנית הארגון מחדש מיקדה טיב טעם עד כה במגזר הקמעונאות, בעוד שבמגזר יבוא וייצור המזון חלה עלייה של 1.3% בלבד במכירות ל־92.9 מיליון שקל (כולל מכירות בין־מגזריות).

הדבר לא נעלם מעיניו של שלום, שמציין כי בכוונתו "להתמקד מעתה בארגון מחדש של תחום המפעלים והייצור, כדי שנוכל להציג שם אותה מגמת שיפור שאנו מציגים בקמעונאות".

בהקשר זה מציינים בטיב טעם את הכוונה למזג את פעילות הייצור של החברה בעמק חפר לתוך המפעל של מעדני מזרע - שני מותגים שמתחרים כיום זה בזה. "באיחוד המפעלים צפוי להתממש פוטנציאל ההתייעלות שיושלם ב־2012", מסר שלום. בעוד שמזרע ימשיך להתקיים כמותג, קיומו של המותג טיב טעם בתחום הבשרים מוטל בספק, ולא מן הנמנע שבחברה יוותרו עליו.

גם סעיף הוצאות המימון השתפר והצטמצם ברבעון השלישי ב־29.8% ל־4 מיליון שקל. בטיב טעם מסבירים זאת בהסכם מסגרות האשראי החדש שנחתם עם הבנקים בתחילת השנה, ומציינים כי מתנהל מו"מ לעדכון ההסכם כך שיבוטלו חלק מאמות המידה הפיננסיות שאליהן התחייבה החברה, ומסגרת האשראי תוגדל.

תגיות