אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
לקראת המפעילים הווירטואליים: פלאפון מורידה את מחירי הפרי-פייד צילום: אוראל כהן

לקראת המפעילים הווירטואליים: פלאפון מורידה את מחירי הפרי-פייד

תגבה 49 אגורות לדקה, לעומת 92 אגורות שנגבו עד כה. "המחירים הגבוהים מנעו מהלקוחות לאמץ את מסלולי הפרי-פייד כמו באירופה", אומרים בחברה

22.11.2010, 12:20 | גילעד נס
חברת פלאפון הודיעה היום (ב') כי היא מורידה את התעריפים שמשלמים לקוחות העושים שימוש בשירותי פרי-פייד, כלומר רוכשים מראש חבילת דקות שיחה לשימוש ללא הגבלת זמן. המחירים ללקוחות אלו נחשבים ליקרים ביותר בענף הסלולר, כיוון שהחברות אינן יכולות להסתמך על הכנסה קבועה מצידם ולפיכך גובות מחירים גבוהים. בנוסף, הלקוחות גם מחויבים בתשלום דמי שימוש חודשיים, על מנת לאפשר את זמינותם למתקשרים אחרים.

פלאפון תוריד את המחירים שהיא גובה על חבילות הפרי-פייד בכמחצית, כאשר דקת שיחה במסלול החדש, Talk and Go, תעלה 49 אגורות, לעומת 92.4 אגורות קודם לכן, והודעת SMS תעלה 50 אגורות. בפלאפון יגבו מחיר זה לשיחות לכל החברות, בעוד מסלולים המוצעים כיום בחברות המתחרות מציינים מחירים שונים לשיחות בתוך הרשת של הספק ומחוצה לה. בנוסף, הלקוחות שיצטרפו לתוכנית עד מרץ 2011 לא ישלמו דמי שימוש חודשיים, שעלותם בדרך כלל 9.9 שקלים.

בעוד המחיר לדקה יעמוד לאחר ההוזלה בטווח הממוצע של מחירי דקות השיחה ללקוחות הפרטיים, מחיר ה-SMS עדיין יוותר גבוה מהתעריפים שמשלמים לקוחות פרטיים שאינם מצויים בהתחייבות, ובוודאי לעומת לקוחות המצויים בחבילות הדורשות התחייבות.

"התעריפים הגבוהים יחסית של הפרי-פייד בישראל גורמים רק לכ-15% מהלקוחות לבחור בנתיב זה", אמר דניאל ספיר, סמנכ"ל החטיבה העסקית בפלאפון. "השוואת תעריפים הפרי-פייד לתעריפי הפוסט-פייד תאפשר ליותר לקוחות לבחור במסלול פרי-פייד, בדומה למצב באירופה".

מחירי הפרי-פייד הגבוהים בישראל צפויים להביא חלק גדול מהמפעילים הווירטואליים, שיחלו לפעול באמצע השנה הבאה, לפנות לפלח שוק זה ולהציע לו מחירים זולים משמעותית מהמחירים המקובלים בו כיום. המהלך של פלאפון, שעל פי הערכות מחזיקה בפלח השוק הקטן ביותר בתחום זה, נועד להציג מענה מוקדם. מאידך, מכיוון שמדובר בלקוחות שאינם מחוייבים בתקופת זמן מינימלית לספק התקשורת, הם גם יכולים להתנייד בין החברות בקלות רבה יותר, ולכן בעת שיכנסו המפעילים הוירטואליים תחול התעוררות מחודשת במגזר זה. ניתן להניח כי החברות המתחרות יגיבו בהורדות מחירים דומות בתקופה הקרובה.

תגיות