אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
דירוג "כלכליסט": חוויית הקנייה הטובה באינטרנט צילום: MCT

דירוג "כלכליסט": חוויית הקנייה הטובה באינטרנט

גוגל השיק אתר אופנה, והוא לא לבד. רשת חברתית וטיפים מסלבז הם רק חלק מהשדרוג שעברו אתרי הקניות הבינלאומיים

24.11.2010, 09:36 | הדס שואף

חוויית המשתמש באתרי האופנה באינטרנט השתדרגה, ועכשיו הם מציעים סטיילינג עשיר, בניית פרופיל אישי, ממשק אינטראקטיבי שמאפשר לשלב פריטים מכמה חנויות ודו־שיח עם משתמשים אחרים. בשבוע שעבר הצטרפה גוגל עם מיזם האופנה האינטראקטיבי Boutiques.com, ובעקבותיה "כלכליסט" מדרג שישה אתרים כאלה, שפונים בעיקר לנשים. חלק מהפריטים שמופיעים באתרים הללו אפשר להזמין לישראל, וגם אם לא - אפשר לשאוב מהם השראה לסגנון האישי. גוגל, אגב, לא במקום הראשון.

1. www.shopstyle.com

פורטל בבעלות חברת Sugar Inc, שמשלב אופנה, קהילה וקניות ומאפשר לגולשים ליצור, לחלוק ולרכוש את המראה האישי שלהם. בחיפוש הפריטים אפשר לסנן לפי מעצבים, מותגים, חנויות ומחיר. Shopstyle מתפעל אתרים בארה"ב, אנגליה, צרפת, גרמניה ויפן, ונהנה מהפניות דרך AOL StyleList, Glamour, InStyle, Elle UK ועוד. האתר מתפקד גם כרשת חברתית, ומאפשר להתחבר עם גולשים אחרים, לרכוש חברים ולהצטרף לקבוצות.

 

יש גם קטגוריית סטייל של סלבז וקטגוריות מומלצים ונצפים ביותר.

 

תיק באתר Boohoo.com תיק באתר Boohoo.com תיק באתר Boohoo.com

 

כאן אין אלגוריתמים ושאלונים שמתיימרים לזהות את הסגנון שלכם. בשלב הראשון פשוט בוחרים פריטי לבוש שאוהבים במיוחד, והם מתווספים למאגר הפרטי. מהפריטים שאספתם אפשר להרכיב מערכות לבוש תחת הקטגוריה my stylebook, בממשק נוח של גרירה בין חלונות. אפשר לשבץ גם תמונות אישיות ולחלוק את התוצאה במייל.

מי שלא מורגל בגלישה פעילה ימצא את האתר מעט מורכב במבט ראשון, אבל קל ללמוד אותו ולהגיע לשליטה תוך זמן קצר, והלמידה משתלמת: האתר עשיר באופציות שמאפשרות לאתר אלפי פריטים, לבנות דפי סטיילינג ולצפות בסטייל של אחרים.

עיצוב: מינימליסטי, בשחור־לבן, עם פונטים נעימים לעין.

היצע: קישורים לחנויות אונליין רבים שחלקן מבצעות משלוחים לישראל, בהן net-a-porter, shopbop, urban outfitters, my wardrobe, zappos ונימן מרקוס.

שורה תחתונה: מעניק אמירה אישית וחופש פעולה הרבה מעבר לקניות. הקהילה הנלווית נותנת תחושת שייכות, והממשק המתקדם מאפשר הרכבה נוחה ומהנה של עמוד הסטייל האישי.

ציון: 8.25

נעליים בעיצוב Sigerson morrison נעליים בעיצוב Sigerson morrison נעליים בעיצוב Sigerson morrison

2. www.stylecaster.com

 

פלטפורמה לאופנה ולייף סטייל שהיא גם רשת לקנייה אישית וגם קהילה חברתית. הגולש נחשף לטעמם של גולשים נוספים ויכול ליצור איתם קשר, וגם לבנות פרופיל לפי טעמו האישי ולחלוק אותו עם אחרים.

האתר מספק מערכות לבוש מומלצות, אופציה מרשימה לצפייה ב־360 מעלות, מאמרים, הצעות לבוש על פי מזג האוויר שמשתנות לפי מיקום גיאוגרפי ועוד. בתום תהליך הרשמה קצר אפשר להשתמש בקטגוריית my stylecast, המאפשרת לקבל את המלצת מערכות הלבוש של אותו יום. את הארון האישי באתר בונים באמצעות שיטוט בקטגוריית shop וסימון פריטים אהובים, ויש גם אפשרות להעלות תמונות מהמחשב האישי וסרטוני וידיאו. האתר עשיר במיוחד בתכנים ומציג קטגוריות מקוריות כמו אופנת רחוב, חדשות התעשייה ומאמרים.

תחת הקטגוריה people נחשפים לפרופיל של אחרים ומציצים לתמונות הסטייל שהעלו, ואם רוצים גם מגיבים.

סיכת קמפיין למלחמה בסרטן השד בעיצוב ג סיכת קמפיין למלחמה בסרטן השד בעיצוב ג'וליאן מקדונלד סיכת קמפיין למלחמה בסרטן השד בעיצוב ג

 

עיצוב: צעיר ועדכני, עם תמונות נעימות לעין.

היצע: האתר אמנם מציע אייטמים טרנדיים ואיכותיים, אך הקנייה אינה דרכו אלא באמצעות קישור אל אתרי הבית או המכירה.

שורה תחתונה: שילוב מנצח בין שימוש אישי, תוכן מעשיר וקשר עם גולשים אחרים.

ציון: 8

3. www.polyvore.com

 

הסלוגן של הפורטל הוא "גזרו, צרו, קנו ושתפו = Polyvore", והוא נהנה מיותר מ־6 מיליון מבקרים בחודש (כ־55% גולשים מארה"ב וכ־45% משאר העולם) ויותר מ־140 מיליון עמודי סטייל, שהופכים אותו למוקד חשוב לאופנה באינטרנט. סרגל הכלים מאפשר לעצב מערכות לבוש בשילוב פריטי מעצבים ומותגים, ומדי פעם מתקיימות תחרויות סטייל עם שופטות כמו ליידי גאגא או קייטי פרי.

הגולש יוצר עמוד אישי שאליו הוא גורר פריטים מכל הקטגוריות, ויכול גם להוסיף תמונות מהמחשב האישי. עוד אפשרויות הן הוספת טקסט בצד העמוד שמפרט על המחשבה שמאחורי הבחירות. אפשר ליצור קולקציות שלמות, ולגרור לעמוד האישי תוכנת mini editor אינטראקטיבית. בצד העמוד האישי מופיע כל פריט עם מחירו והאתר שבו אפשר לרכוש אותו. אפשר לפרסם כל סטייל שמעצבים וגם לצפות בדפים של אחרים ולהגיב, לאתר קבוצות לפי נושאים ולהצטרף. את דף הסטייל אפשר לשתף עם חברים במייל, פייסבוק, טוויטר ובלוגים.

האתר מציע סרטוני הסבר, וברגע שמשתלטים על הממשק נפתח מגוון אפשרויות של יצירה ושיתוף.

הסטייל של אנה ווינטור. באתר covert.com, צילום: MCT הסטייל של אנה ווינטור. באתר covert.com | צילום: MCT הסטייל של אנה ווינטור. באתר covert.com, צילום: MCT

עיצוב: למעט דפי הסטייל המשוכללים שאפשר לעצב בסרגל הכלים והיכולת להוסיף תמונות מבחוץ, שאר האתר מאכזב, עם כיתובים בכחול ואפיל של אתר מכירות מיושן.

היצע: אתרי מכירות אונליין רבים, בהם stert-london, Mirabella, net-a-porter, ברני'ס ו־lagarconne.

שורה תחתונה: הרבה השראה וחשיפה לטעמם של אחרים, וחופש ליצור סגנון אישי ללא מעצורים. למרות הסרבול הראשוני, כשלומדים את סרגלי הכלים המשחק מהנה ומרובה אפשרויות.

ציון: 7.25

4. www.boutiques.com

 

הפורטל החדש בבעלות גוגל. הרעיון הוא אתר קניות שבו לכל משתמש יש "בוטיק" פרטי משלו שהותאם לטעמו. כשפותחים חשבון באתר מתבקשים לבחור בין כמה אופציות לבוש, כדי שהוא ילמד על הסגנון האישי וההעדפות שלנו ויספק המלצות קרובות לטעמנו. במיטב מסורת המעקב והאופטימיזציה של גוגל, ככל שהאתר צובר יותר ידע על בסיס היסטוריית הגלישה שלנו, כך הוא משפר את הביצועים ומציע תוצאות מתאימות יותר. אפשר לשוטט בבוטיקים של סלבז, סטייליסטים ובלוגרים, בבוטיקים הנצפים ביותר ובחדשים ביותר, וגם להוסיף עיצוב אישי, טקסט והמלצות בבוטיק הפרטי שלכם.

כדי להרכיב את הבוטיק האישי צריך לענות על סדרה של שאלונים ויזואליים שנועדו לאפיין את טעמכם. התהליך מעט מייגע. בשלב הראשון בוחרים מבין שתי תמונות את הסגנון המועדף עליכם. אחר כך בוחרים גזרות מועדפות לשמלות, חולצות ומכנסיים, סגנונות נעליים אהובים ולבסוף מעצבים ומותגים אהובים יותר ופחות. לאחר שלב מיפוי הסגנון מוצעים לכם פריטים שהותאמו לבחירותיכם. על כל פריט תוכלו לסמן את דעתכם עליו, וכך ממשיך האתר לסנן את הבחירות ולמקד את הסגנון באופן תמידי.

לאחר ההרשמה וזיהוי הסגנון יוצע לכם עמוד בוטיק אישי ובו חמש תמונות מסלול, קישורים לסלבז שטעמם דומה לשלכם ומבחר עצום של פריטים לקנייה. את התמונות בבוטיק תוכלו לעצב כרצונכם וגם להחליף בתמונות מהמחשב האישי. כל פריט אפשר לסמן כאהוב או שנוא, וכמובן גם לרכוש דרך האתר.

כפפות בעיצוב Angelle כפפות בעיצוב Angelle כפפות בעיצוב Angelle

 

עיצוב: ידידותי למשתמש וקל להתמצאות, אבל מיושן וסטטי.

היצע: גישה לחנויות אונליין רבות, בהן zappos, net-a-porter, נימן מרקוס, ברני'ס, קוטור קנדי ו־Bergdorf goodman. לא כל האתרים מציעים משלוחים לישראל.

שורה תחתונה: כגודל הציפייה כן גודל האכזבה - גוגל השיקו אתר שעומד בקושי בסטנדרט של אחיו הוותיקים. מבחינה ויזואלית האתר משעמם, ואחרי שיטוט בכמה בוטיקים יש תחושה של חזרה ומיצוי. גם יכולת המשחק והעיצוב האישי מוגבלת, והצד המסחרי מודגש בהגזמה.

ציון: 7

5. www.covet.com

 

פורטל השייך לחברת like.com, שנרכשה לאחרונה בידי גוגל. לחברה עוד שני אתרי אופנה אינטראקטיביים: Weardrobe.com - מגזין שמסתמך על תוכן גולשים, והמיזם החדש Couturious.com - סטודיו סטיילינג וירטואלי שאינו משמש כאתר מכירה. אפשר לעקוב אחרי האתר באמצעות פייסבוק וטוויטר ולשתף חברים בפרופיל הפרטי. הזמנת חברים להירשם לאתר מקנה שובר הנחה של 20 דולר לקנייה הבאה.

בעת ההרשמה עוברים תהליך זיהוי סטייל אישי: בחירה בין תמונות, צבעים וגזרות מועדפים, והתאמת מידות וטווח מחירים. יש אפשרות גם לבנות את הפרופיל האישי בלי עזרת התהליך האוטומטי, אם לא מרוצים מהתוצאות.

כשהפרופיל האישי מושלם, נשלחת הודעה למייל ובה הסגנון שאפיין לכם האתר, בשילוב תמונות של פריטים וידוענים השייכים לסגנון הזה. בעצם, תהליך זיהוי הסטייל הוא הפעילות האינטראקטיבית המשמעותית ביותר באתר, ואחריה הצעות הפריטים שאותרו בעקבות הסטייל האישי נשלחות למייל בתדירות יומית או שבועית.

באתר אפשר לעדכן את הפרופיל, להזמין חברים, לשתף אותם ולצפות בפריטים שהוצעו במייל האחרון. על כל פריט אפשר לחוות דעה, וכך הפרופיל ממשיך להתעדכן.

עיצוב: ילדותי, עם רקע סגול ולבבות אדומים. היצע הפריטים מעוצב בצורה משעממת, והוא דל יותר מבאתרים אחרים.

היצע: חלק מאתרי המכירות שייכים לחברת האם like.com. אתרים מוכרים אחרים הם למשל Sacks Fifth Avenue, Nordstrom, Shopbop.com ו־PinkMascara.com. לא כולם מציעים משלוחים לישראל.

שורה תחתונה: בזמן ההרשמה נדמה שזהו אתר אינטראקטיבי המאפשר לצפות בפרופילים אחרים ולתקשר עם קהילה, אך למעשה אחרי זיהוי הפרופיל האפשרויות מוגבלות ביותר וכוללות בעיקר עיון ברשימת הקניות.

ציון: 5.5

הסטייל של פריס הילטון. באתר covet.com, צילום: MCT הסטייל של פריס הילטון. באתר covet.com | צילום: MCT הסטייל של פריס הילטון. באתר covet.com, צילום: MCT

6. www.istylisa.com

פרי יצירתה של הסטייליסטית Chantelle Znideric, שרצתה לבנות אתר סטיילינג אישי שיהיה נגיש לכל אישה. קבוצת סטייליסטים מנתחת את הנתונים שמזינות הנרשמות לאתר ומספקת אבחון אישי ומפורט. זה אתר שעוסק בעיקר במכירה ופחות בחוויה הכוללת. היצע הפריטים אינו גדול, והוא נעדר כמעט לחלוטין מעצבי־על. התוכן המשלים הוא בלוגי אופנה של הסטייליסטים, שמספקים רעיונות מחד אך מנסים לשדל לקנות מאידך.

ההרשמה היא תהליך מפורט יותר מבאתרים האחרים, וכוללת סימון מבנה גוף, צבע שיער ועיניים, גון עור, מידות, טווח מחירים חודשי רצוי, תכונות מיוחדות כמו ידיים רזות וצוואר ארוך ועוד. בשלב הבא בוחרים את הסגנון האישי (למשל קלאסי, אורבני או בוהמייני). בסוף מציינים לאיזו מטרה מחפשים פריטים (עבודה, קז'ואל, אירוע). אחרי זיהוי המבנה האישי והטעם אפשר לשוטט בין קטגוריות הפריטים; בכל קטגוריה יופיעו רק הפריטים המתאימים לפרופיל האישי של הגולש. ההצעה המיוחדת של האתר היא מדריך אישי מסטייליסטית מומחית להורדה בתשלום. אפשר להזמין חברים להצטרף, וכפרס מקבלים חינם את מדריך הסטייל האישי, ששוויו 30 ליש"ט.

עיצוב: ענייני ומשעמם. ניכר כי האתר מתאים לנשים שמחפשות בגדים ולא אופנה.

היצע: היצע מצומצם יחסית של חנויות אונליין, כמו my wardrobe, ted baker ו־question air. פחות מעצבי־על, פריטים יותר זולים.

שורה תחתונה: מי שמחפש להתרגש לא ימצא את מקומו באתר. נשים שמחפשות אייטמים פרקטיים במחירים שפויים אולי ייהנו כאן.

ציון: 4.25 

תגיות