אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
כיל מכרה יותר באירופה ואסיה - פחות בארה"ב, דרום אמריקה וישראל צילום: אוראל כהן

כיל מכרה יותר באירופה ואסיה - פחות בארה"ב, דרום אמריקה וישראל

מכירות כיל ברבעון השלישי הסתכמו בכ-1.4 מיליארד דולר - עלייה של כ-3.5% לעומת הרבעון המקביל. הרווח הנקי הסתכם ב-242.9 מיליון דולר - ירידה של 5.3% לעומת התקופה המקבילה. תחלק דיבידנד של 170 מיליון דולר

23.11.2010, 08:34 | גיל קליאן

מכירות כיל שבשליטת החברה לישראלברבעון השלישי הסתכמו בכ-1.4 מיליארד דולר - עלייה של כ-3.5% לעומת הרבעון המקביל. כך עולה מהדוחות הכספיים שפירסמה היום (ג') החברה.

העלייה בכמויות המכירה תרמה לגידול של כ-178 מיליון דולר בהכנסות. מנגד העלייה קוזזה חלקית על ידי ירידת מחירי מכירה, בעיקר במגזר הדשנים, אשר הביאה לקיטון של כ-100 מיליון דולר בהכנסות ועל ידי התחזקות הדולר ביחס למטבעות הפעילות האחרים (בעיקר יורו וליש"ט) אשר הביאה לירידה בהכנסות בסך של כ-36 מיליון דולר.

פילוח המכירות לפי אזורי פעילות מגלה כי ברבעון השלישי ירד הנתח של ישראל המכירות מ-5.9% ל-4.9%, צפון אמריקה תפסה אף היא נתח משמעותי פחות של 18.3% מהמכירות לעומת 21.7% ברבעון המקביל, וגם דרום אמריקה תפסה נתח קטן יותר עם 13.7% מהמכירות לעומת 16.7% ברבעון המקביל. נתח המכירות של החברה באירופה גדל ל-32.5% לעומת 28.6% מהמכירות ברבעון המקביל, וגם המכירות באסיה התחזקו ל-27.2% לעומת 24.5% ברבעון המקביל אשתקד.

העלייה בכמויות המכירה של החברה הזניקה את הוצאות המכירה והשיווק ב-22.7% - הוצאות אלה הסתכמו ברבעון ב- 189 מיליון דולר. העליה בהוצאות נובעת בעיקר מהגידול בכמויות המכירה, שהביא לגידול של כ-39 מיליון דולר בהוצאות הובלה. מנגד ירידה במחירי ההובלה הביאה לקיטון של כ-7 מיליון דולר בהוצאות. 

שיעור הרווח התפעולי ממחזור המכירות ברבעון השלישי עומד על 22.9% לעומת 21.4% בתקופה המקבילה אשתקד. 

למרות העלייה במכירות, הרווח הנקי לבעלי המניות של החברה הסתכם ב- 242.9 מיליון דולר לעומת 256.6 מיליון דולר אשתקד ברבעון המקביל אשתקד.מדובר בירידה של כ-5.3%. הירידה נבעה מהוצאות מס מופחתות משמעותית שרשמה החברה ברבעון המקביל לאחר שהכירה בירידה הצפויה במס החברות.

דירקטוריון כיל החליט על חלוקת דיבידנד בסך 170 מיליון דולר.

תגיות