כיל מכרה יותר באירופה ואסיה - פחות בארה"ב, דרום אמריקה וישראל
מכירות כיל ברבעון השלישי הסתכמו בכ-1.4 מיליארד דולר - עלייה של כ-3.5% לעומת הרבעון המקביל. הרווח הנקי הסתכם ב-242.9 מיליון דולר - ירידה של 5.3% לעומת התקופה המקבילה. תחלק דיבידנד של 170 מיליון דולר
מכירות כיל שבשליטת החברה לישראלברבעון השלישי הסתכמו בכ-1.4 מיליארד דולר - עלייה של כ-3.5% לעומת הרבעון המקביל. כך עולה מהדוחות הכספיים שפירסמה היום (ג') החברה.
העלייה בכמויות המכירה תרמה לגידול של כ-178 מיליון דולר בהכנסות. מנגד העלייה קוזזה חלקית על ידי ירידת מחירי מכירה, בעיקר במגזר הדשנים, אשר הביאה לקיטון של כ-100 מיליון דולר בהכנסות ועל ידי התחזקות הדולר ביחס למטבעות הפעילות האחרים (בעיקר יורו וליש"ט) אשר הביאה לירידה בהכנסות בסך של כ-36 מיליון דולר.
פילוח המכירות לפי אזורי פעילות מגלה כי ברבעון השלישי ירד הנתח של ישראל המכירות מ-5.9% ל-4.9%, צפון אמריקה תפסה אף היא נתח משמעותי פחות של 18.3% מהמכירות לעומת 21.7% ברבעון המקביל, וגם דרום אמריקה תפסה נתח קטן יותר עם 13.7% מהמכירות לעומת 16.7% ברבעון המקביל. נתח המכירות של החברה באירופה גדל ל-32.5% לעומת 28.6% מהמכירות ברבעון המקביל, וגם המכירות באסיה התחזקו ל-27.2% לעומת 24.5% ברבעון המקביל אשתקד.
העלייה בכמויות המכירה של החברה הזניקה את הוצאות המכירה והשיווק ב-22.7% - הוצאות אלה הסתכמו ברבעון ב- 189 מיליון דולר. העליה בהוצאות נובעת בעיקר מהגידול בכמויות המכירה, שהביא לגידול של כ-39 מיליון דולר בהוצאות הובלה. מנגד ירידה במחירי ההובלה הביאה לקיטון של כ-7 מיליון דולר בהוצאות.
שיעור הרווח התפעולי ממחזור המכירות ברבעון השלישי עומד על 22.9% לעומת 21.4% בתקופה המקבילה אשתקד.
למרות העלייה במכירות, הרווח הנקי לבעלי המניות של החברה הסתכם ב- 242.9 מיליון דולר לעומת 256.6 מיליון דולר אשתקד ברבעון המקביל אשתקד.מדובר בירידה של כ-5.3%. הירידה נבעה מהוצאות מס מופחתות משמעותית שרשמה החברה ברבעון המקביל לאחר שהכירה בירידה הצפויה במס החברות.
דירקטוריון כיל החליט על חלוקת דיבידנד בסך 170 מיליון דולר.
לא התפרסמו תגובות לכתיבת תגובה