אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
כמתוכנן: פרויקט מנהרות הכרמל ייפתח ב-1 בדצמבר

כמתוכנן: פרויקט מנהרות הכרמל ייפתח ב-1 בדצמבר

את המנהרות תפעיל חברת כרמלטון, ולפי ההערכות כ-50 אלף מכוניות יעברו מדי יום בכביש. עלות הנסיעה: 5.7 שקלים לרכב פרטי, 17.1 שקל לרכב ציבורי ו-28.5 שקל לרכב כבד

23.11.2010, 10:10 | ליאור גוטמן

פרויקט מנהרות הכרמל, שמחבר בין חוף הכרמל למחלף רופין, ייפתח ב-1 בדצמבר, כמתוכנן. מדובר בצמד מעברים תת-קרקעיים באורך של כשישה קילומטרים. צמד המנהרות המערבי, באורך 3.2 ק"מ כל אחת, יקשר בין חוף הכרמל למחלף רופין (הגרנד קניון) במרכז חיפה. צמד המנהרות המזרחי, באורך 1.65 ק"מ, יקשר בין מחלף רופין לצומת הקריות (הצ'ק פוסט). משך הנסיעה מקצה לקצה, במהירות של 60 קמ"ש, ייארך כשש דקות, ועל פי ההערכות הזכיין, כ-50 אלף מכוניות יעברו מדי יום בכביש שחוצה את חיפה.

עלות הנסיעה שנקבעה היא 5.7 שקלים לרכב פרטי, 17.1 שקל לרכב ציבורי ו-28.5 שקל לרכב כבד (משאית או מערבל בטון). מדובר בעלות לכיוון בודד, כאשר נסיעה הלוך וחזור לאורך העיר תחויב במחיר כפול. מהירות הנסיעה המקסימלית נקבעה על 80 קמ"ש, כאשר הכניסה להולכי רגל אסורה. לקוחות שיבקשו להגיע לגרנד קניון יחויבו בתשלום בעבור כיוון נסיעה אחד בלבד. הנסיעה במנהרות תותר לאחר רישום מקדים כמנוי, רישום באחת משש הקופות שנמצאות בכניסה למנהרות או באמצעות זיהוי אלקטרוני כמקובל בכביש 6. הכביש יהיה פתוח שבעה ימים בשבוע ו- 364 ימים בשנה (יום כיפור סגור).

תוכנית מימי הבריטים

חפירת המנהרות החלה לפני כשלוש שנים, 10 שנים לאחר שחברת כרמלטון זכתה במכרז לכריית והקמת כביש האגרה הראשון בישראל. זהו פרויקט ה-B.O.T הראשון בישראל, במהלכו תממן, תבנה ותפעיל זכיינית הפרויקט את כביש האגרה למשך 32 שנה, לאחריהן יעבור הכביש לרשות המדינה.

כפי שפורסם ב"כלכליסט", הרעיון לכרות מנהרה תחת הכרמל עלה כבר בתקופת המנדט הבריטי אך הוא לא מומש בשל סיום השלטון האנגלי. עלות הפרויקט נאמדת ב-1.2 מיליארד שקל והוא נחפר על ידי שיכון ובינוי ואשטרום, שמחזיקות יחדיו בנתח שווה באחזקות הזכיין, היא חברת "כרמלטון".

אתמול (ב') הודיעה חברת דרך ארץ, מפעילת כביש 6 שתפקח גם על מנהרות הכרמל, כי מאות אלפי מנויי כביש 6 יוכלו לעבור מבלי להזדקק ברישום מוקדם, זאת בזכות הסדר שנחתם בין "כרמלטון" לבין דרך ארץ, מפעילת כביש 6. בסיור שנערך במקום התגלה שהמנהרות מחוברות בניהן במעברים תת-קרקעיים, כך שבמקרה של תקלה או תאונה ניתן יהיה להסיט את תנועת המכוניות חזרה למקום מהם באו. בנוסף, לאורך המנהרות הוצבו מפרצי חניה במרחק 250 מטר אחד מהשני לטובת חניות חירום.

תגיות

8 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

6.
מה עם הרעלת גזים, כמו שקרה אתמול בבתי זיקוק
אתמול נהרגו שלושה עובדים מהרעלת גז בבזן, יום לפני כן נהרגו שלושה בני משפחה מהרעלת גז. גם במנהרה יש הרבה גז מסוכן. אם יקרה משהו יהיו פיצוצים, יהיה אש, יהיה חם, יהיה רעיל ומה איתנו? האם התשלום כולל ביטוח והבטחה כי אוכל לצאת חי מהחוויה של שימוש במנהרה. בנוסף כמי שנוסע יום יום מקצה לקצה בדרכים הרגילות אני יודע שהנסיעה לוקחת זמן אך לא כזה שעושה את הנסיעה במנהרות כדאית. ניתן לכם דוגמה: אני יוצא מצק פוסט לטכניון. זה לוקח עשר דקות ואני בתוך הטכניון. כמה יקח למי שנוסע במנהרת כרמל? לדעתי הרבה יותר זמן ואני מציע כי מנהרת הכרמל תעשה איתי תחרות ותראה לי מה אני חוסך? בסדר? והנה עוד דוגמנה: אני יוצא מהטכניון לאינטל במתם. זה לוקח בערך 10 דקות ברכב. כמה זמן יקח לעשות את זה דרך המנהרה? אני ערב לכם כי זה יקח יותר זמן. רוצים לנסות? רוצים להרים את הכפפה? אז בשביל מי בנו את המנהרות האלה? יותר טוב שהיו נותנים את הכסף לסטודנטים ואז לא היינו מפגינים נגד החרדים . היינו מרוויחים שתי ציפורים במכה אחת ותחשבו על זה. הצעתי לעריכת תחרות בנתיבים אותם הצעתי היא בתוקף. אם אפסיד אשלם את הוצאות התחרות אך אם ארווי אני מבקש להפוך את המנהרות המסוכנות האלה לגן פורח. נראה אם יהיה להם אומץ, אני כאן.
עמית רון , קריות  |  24.11.10
לכל התגובות