אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בלעדי ל"כלכליסט": הצבת מצלמות המהירות מתעכבת צילום: מאיר פרטוש

בלעדי ל"כלכליסט": הצבת מצלמות המהירות מתעכבת

הסיבה: עיכובים בקבלת אישורים להצבת העמדות ממעצ; במשרד הפנים אומרים כי מדובר בעיכוב זמני

23.11.2010, 15:45 | תומר הדר

הנהגים הממהרים יכולים לנשום לרווחה לעוד כמה שבועות. ל"כלכליסט" נודע שהצבתן של מצלמות המהירות החדשות, במסגרת פרויקט א3 צפויה להתעכב לפרק זמן של כמה שבועות. הסיבה: עיכובים בקבלת אישורים להצבת העמדות ממעצ.

עם זאת, לדברי גורמים במשרד לבטחון פנים, מדובר בעיכוב זמני בלבד והמצלמות יוצבו בתחילת השנה.

לאחרונה הודיע המשרד לבטחון פנים על פריסה ראשונית של עשר מצלמות מהירות ועשר מצלמות רמזור בכבישי הארץ. המצלמות, המיוצרות על ידי חברת גאטסו ההולנדית יחוברו לצמד פסי מתכת שיוטמנו בכביש הסמוך למצלמה, וימדדו את פרק הזמן שיחלוף בין המעבר על הפס הראשון למעבר לפס השני. פירושו של הדבר הוא שהמערכת אינה פועלת באמצעות גלי רדאר, מה שמונע את גילויה באמצעות גלאים הנמכרים כיום בישראל. עם זאת, כבר כיום מוצעות לצרכן הישראלי כמה מערכות מבוססות GPS המתיימרות לזהות את מיקומי המצלמות העתידיים.

על פי הודעת המשרד לבטחון פנים, בשלב הראשון של הפריסה יוצבו ארבע מצלמות מהירות בכביש ארבע בין צומת בנימינה לצומת הרואה. ארבע מצלמות נוספות יוצבו בכביש 65 באזור אום אל-פחם וצמד מצלמות נוסף ימוקם בכביש 31 בין צומת שוקת לתל ערד. באפריל יוצבו 60 מצלמות נוספות בכבישי הארץ. מהמשרד לבטחון פנים נמסר:מדובר בעיכוב קל שנובע מאישורים שמע"צ צריכה לתת לעמדות שבהם ימוקמו המצלמות. 

תגיות

15 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

15.
מהירות טבעית ומהירות חוקית
אם לא תהייה כל הגבלת מהירות, התנועה בכבישים המהירים, תתיצב על 120-130, -נכון יהיו עוד 5% שמסוגלים ורוצים לנהוג מהר יותר, אין בכך שום בעייה. הבעיה שהמחוקקים הנאורים יודעים זאת ומעדיפים לכפות הגבלת מהירות לא טבעית בעליל- 90 קמ"ש על כביש נקי, פתוח, ממוסד, כמו כביש חיפה- תל אביב. למה? כי הם יודעים שזאת מהירות לא טבעית, ומדרך הטבע, כולם יהיו עבריינים, ואז יתפסו אותם כפושעים המסכנים את בריאות הציבור.
23.11.10
14.
השר כץ - לא נשכח ולא נסלח.
במקום להשקיע את הכסף בתשתיות ולהציל חיי אדם מעדיף "כבוד" השר לגבות מהציבור מס. הרי הוכח בניסוי שנעשה על כבישי ישראל שהשקעה בתיקון ליקויי בטיחות הביאה לירידה דרסטית בתאונות באותם מוקדים. כאשר התרעתי למע"צ על נקודות בהם יש סכנה בטיחותית השיבו כי הליקויים יתוקנו במסגרת תוכנית החומש הקרובה. ומדובר בליקויים שעלות התיקון זניחה לעומת מחיר מצלמת מהירות אחת. כספי ציבור נזרקים על מצלמות מהירות במקום תיקון ליקויי בטיחות.
אנטימחיקון  |  23.11.10
12.
השר כץ - לא נשכח ולא נסלח.
במקום להשקיע את הכסף בתשתיות ולהציל חיי אדם מעדיף "כבוד" השר לגבות מהציבור מס. הרי הוכח בניסוי שנעשה על כבישי ישראל שהשקעה בתיקון ליקויי בטיחות הביאה לירידה דרסטית בתאונות באותם מוקדים. כאשר התרעתי למע"צ על נקודות בהם יש סכנה בטיחותית השיבו כי הליקויים יתוקנו במסגרת תוכנית החומש הקרובה. ומדובר בליקויים שעלות התיקון זניחה לעומת מחיר מצלמת מהירות אחת. כספי ציבור נזרקים על מצלמות מהירות במקום תיקון ליקויי בטיחות.
אנטימחיקון  |  23.11.10
לכל התגובות