אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
עונת הקניות בפתח: האמריקאים רוכשים יותר ברשת, הילדים רוצים אייפד צילום: shutterstock

עונת הקניות בפתח: האמריקאים רוכשים יותר ברשת, הילדים רוצים אייפד

חברות המדידה קומסקור ונילסן מציגות נתונים לקראת "יום שישי השחור": היקף הקניות המקוונות של האמריקאים בתקופת החגים צפוי לעלות ב-11%

24.11.2010, 11:41 | יוסי גורביץ

מתחילת חודש נובמבר ועד שלשום (ב'), ביצעו צרכנים בארצות הברית רכישות מקוונות בשווי של כ-9.01 מיליארד דולר, לעומת 7.95 מיליארדי דולרי בתקופה המקבילה אשתקד, עלייה של כ-11%. כך מדווחת חברת המדידה קומסקור. הנתונים אינם כוללים נסיעות או רכישות תאגידיות גדולות. המכירות המקוונות בחודשים ינואר-אוקטובר 2010 עמדו על כ-109.9 מיליארד דולר, בהשוואה ל-100.7 בתקופה המקבילה ב-2009, עליה של כ-9%.

קומסקור מעריכה עוד כי היקף המכירות המקוונות במהלך עונת החגים של 2010 צפוי לעמוד על 32.4 מיליארד דולר, בהשוואה לכ-29.1 מיליארד בעונת החגים בשנה שעברה, גם כן עלייה של כ-11%. בשנים האחרונות נרשם גידול עקבי ברכישות דרך האינטרנט בין חג ההודיה לחג המולד, שאף מובילים לשינוי בהרגלי הקניה של הצרכנים האמריקאים.

מסקר שערכה קומסקור עולה עוד כי חלק ניכר מהקונים בארה"ב (36%) סבורים שיש עלייה במספר ההנחות וההוזלות ברשת בעונת החגים הנוכחית, לעומת 40% אמרו שאינם מבחינים בשינוי. כשליש מן הנשאלים אמרו שבבואם לקנות מוצר ברשת, הדבר החשוב ביותר מבחינתם הוא הובלה חינמית, וכי לא יבצעו רכישה בלעדיה. הנתונים מוצגים ימים ספורים לפני "יום שישי השחור" - יום קניות מסורתי בארצות הברית. 

סקר נוסף, שערכה חברת המדידה נילסן בקרב ילדים אמריקאים בגילאים 6-12, מנסה לברר מה הן המתנות האלקטרוניות שהם מעוניינים בהן. מהתוצאות עולה כי האייפד של אפל נמצא במקום הראשון, עם 31% התעניינות. 29% מהילדים התעניינו באייפוד טאץ', ומספר דומה קיווה לקבל מחשב לסוג כלשהו. האייפון נמצא רק במקום השביעי, עם 20%.

בקרב בני 13 ומעלה, מעמדה של אפל בתחום הגאדג'טים חלש יותר: האייפד מופיע במקום הרביעי, עם 18%, אחרי מחשבים, טלוויזיות, וסמארטפון שאיננו אייפון. האייפון נדחק למקום השמיני (עם 13% התעניינות) והאייפוד טאץ' למקום העשירי (עם 11%).

תגיות