אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

מלכות הכביש: 3 זוגות אופניים מהחלומות

שלושה רוכבים מיומנים קיבלו מ"כלכליסט" תקציב וירטואלי של 20, 40 ו־80 אלף שקל, ובעזרתו הרכיבו את אופני הכביש הכי נחשקים בעיניהם

25.11.2010, 10:43 | קרן צור

הרכיבה על אופניים, בתצורותיה השונות, ממשיכה לצבור מעריצים. מרכיבה אורבנית שנובעת ממניעים ירוקים או פשוט ממצוקת חניה בערים, דרך רכיבות שטח ועד רוכבי הכביש והטריאתלטים. לרגל תערוכת האופניים Bikes 2010 שנפתחת היום במרכז הירידים בתל אביב, העמיד "כלכליסט" לרשות שלושה רוכבי כביש מיומנים ארנק וירטואלי, וביקש מהם להרכיב את האופניים האולטימטיביים שהיו רוצים לרכוב עליהם.

עד 20 אלף שקל, הבחירה של דגנית מקא

דגנית מקא, 32, נטורופתית והרבליסטית קלינית. היא רוכבת תחרותית ובנוסף מדריכה קבוצת רכיבה לנשים בראש העין.

"התחלתי לרכוב על אופני הרים בגיל 26 והחיבור היה מיידי", היא מספרת. לפני 4 שנים הצטרפה לקבוצת רכיבה תחרותית, וב־2009 היתה שותפה לארגון מירוץ האופניים הראשון בישראל לנשים. בשנה האחרונה קטפה מקא את המקום הראשון באליפות ישראל באופני כביש (בקטגוריית מסטרס 30) ובאליפות ישראל במרתון הרים (בקטגוריית אקספרט נשים). ב־2011 היא מתכננת להתחרות בקטגוריית העילית לנשים, ולשדרג את האופניים הישנים שלה.

דגנית מקא, צילום: אוראל כהן דגנית מקא | צילום: אוראל כהן דגנית מקא, צילום: אוראל כהן

 

שלדה: דגם TCR Advanced של Giant. "אופני כביש קרביים במיוחד. כרוכבת עילית חשוב למצוא אופניים שיעזרו לי להגיע ראשונה לקו הסיום ויהיו קשיחים וזריזים. גם העובדה שאלופי עולם רוכבים עליהם עזרה לי להחליט".

 

מפרט טכני: "Giant מייצרים שלדות קומפקט שהצינור העליון שלהן מוטה בזווית כלפי מטה והמשולש האחורי קטן יותר, וזה תורם להעברת כוח יעילה ומהירה יותר. כאשה מצאתי שלמבנה כזה של שלדה קל לי יותר להתחבר. האופניים נראים קטנים יותר וההרגשה עליהם נוחה, בעיקר ברכיבות ארוכות. דבר נוסף, וחשוב לא פחות, הם סקסיים ויפים בעיניי. אם אני לא נדלקת על האופניים שלי, לא כל כך בא לי לעלות עליהם".

 

מערכת הילוכים: Shimano Ultegra. "אחד הדגמים החדשים (אם כי לא הכי חדש) של שימאנו, ובעיניי הוא אמין מאוד ומספק את הדרישות".

 

גלגלים: Mavic Ksyrium SL. "נחשבים קלים במיוחד (1,485 גרם)".

 

 

מחיר הרכיבים העיקריים: שלדה 7,900 שקל, מערכת הילוכים 5,132 שקל, גלגלים 5,900 שקל.

 

מחיר כולל לאופניים: 17,800 שקל.

 

עד 40 אלף שקל, הבחירה של אנדריי ימפולסקי

אנדריי ימפולסקי (30), מנהל מכירות לקוחות אסטרטגיים באוויס. "לפני שנה ניגשתי לאבי האובן, סמנכ"ל באוויס, עם בקשה אישית: 'תדביק אותי בחיידק האופניים שלך', ומשם התחילה ההתמכרות. מהר מאוד הפכתי לרוכב תחרותי, וביוני כבר זכיתי במקום ראשון באליפות ישראל בתחרות נג"ש (נגד השעון) בקטגוריית מסטרס 30. בעבר הייתי מתאגרף מקצועי, כך שיש לי ניסיון בספורט תחרותי". ימפולסקי מקדיש 14 שעות בשבוע לאימונים, ועל הסוגיה הזו, שהיא בעייתית לעתים, הוא אומר: "החברה שלי היא רוכבת בעצמה, כך שהיא לא מתרעמת על השעות".

אנדריי ימפולסקי אנדריי ימפולסקי אנדריי ימפולסקי

שלדה: Look 695 SR.

מפרט טכני: "מדובר בשלדה החדשה של החברה הצרפתית, אשר הוצגה לראשונה בטור דה פראנס האחרון. קלת משקל, מהירה וקשיחה במיוחד".

מערכת הילוכים: Sram Red. "הדגם האחרון מבית Sram מציע משקל קל במיוחד בהשואה למתחרים, וזה מה שרוכבים מחפשים".

גלגלים: Mavic Cosmic Carbone SL. "קלים ואווירודינמיים. לדעתי, הם נותנים תמורה טובה לכסף: גלגלים איכותיים מאוד, במחיר נמוך יחסית".

מחיר הרכיבים העיקריים: שלדה 22 אלף שקל, מערכת הילוכים 8,000 שקל, גלגלים 5,900 שקל.

מחיר כולל לאופניים: 40 אלף שקל.

עד 80 אלף שקל, הבחירה של חגי גולן

חגי גולן (41) הוא הבעלים של Tronics, חנות וירטואלית למכירת מחשבים. הוא החל לרכוב לפני 20 שנה באופני הרים, ולפני כשלוש שנים עבר לתחרויות טריאתלון. בשנה הבאה הוא מתכננן להשתתף בתחרות האיירון מן הראשונה שלו באוסטריה, ולאחרונה הרכיב לעצמו את אופני חלומותיו.

שלדה: דגם 596 IPACK של חברת Look. "אופניים המיועדים לתחרויות נג"ש (נגד השעון) וטריאתלון, שהוצגו לראשונה בטור דה פראנס האחרון. התאהבתי באופניים האלה ממבט ראשון. אני נהנה רק להסתכל עליהם, אפילו בלי לרכוב. הם כמו תמונה. אשתי טוענת שחבל שאני לא מנקה את הבית כמו שאני ממרק את האופניים. אני משתמש במגבונים לחים, חבילה אחת כל יום".

חגי גולן, צילום: אריאל בשור חגי גולן | צילום: אריאל בשור חגי גולן, צילום: אריאל בשור

 

מפרט טכני: "השלדה טוענת לכתר המתקדמת ביותר בעולם לרכיבה תחרותית נגד השעון: היא בעלת קשיחות גבוהה להעברת כוח טוטאלית, את המבנה האווירודינאמי שלה פיתחו במנהרת רוח, וחיווט כבלי ההילוכים קורה בתוך השלדה להפחתת הגרר. היא גם נוחה לאורך זמן, שכן באיירון מן, למשל, מקטע האופניים הוא בן 180 ק"מ. עד כה היה קשה מאוד לשלב בהצלחה שלוש תכונות אלה".

מערכת הילוכים: Shimano Dura־Ace DI2. "זו המערכת המתקדמת ביותר בעולם כיום מבחינה טכנולוגית. היא חשמלית לגמרי, עם כפתורי שליטה חשמליים בידיות הכידון ומנועי סרבו זעירים במעבירי ההילוכים. היא מאפשרת העברות הילוכים תכופות וחסרות מאמץ, בכל מזג אוויר ובדיוק מוחלט".

גלגלים: Special Edition של Lightweight. "גלגלי קרבון אווירודינאמיים לצמיגים טובולאריים התפורים ביד". 

מחיר הרכיבים העיקריים: שלדה 30 אלף שקל, מערכת הילוכים 12 אלף שקל, גלגלים 20 אלף שקל.

מחיר כולל לאופניים: 80,000 שקל.

תגיות

3 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

2.
דגנית מקא מדהימה
כמי שמכיר את דגנית, הצניעות שלה, ומסירות שלה לאופניים, היא לא מסתם רוכבת, היא אלופת ישראל לגיל שלה באופני הרים וגם באופני כביש. קוראים עלולים להביע חלחלה ממחירי האופניים הללו. אל לכם! לפחות בדגנית מדובר ברוכבת מקצוענית. ככל שמתמקצעים, כמו בכל תחום, זקוקים לאביזרים איכותיים יותר. מחירי האופניים יקרים גם, בין היתר, כי אנו הצרכנים קונים ומצדיקים את קיום השוק הזה. כמו כן, בכדי שתהיה הצדקה לקיום מותג כלשהו, המחיר צריך להיות משתלם ליבואן. בכל אופן, אם אתם רוכבים חובבנים, תקנו אופניים לחובבנים, אין צורך לקנות את הטכנולוגיה הכי עכשיו ואת האופניים הכי קלות. הדגש הוא באימון, ביכולת הסבולתית שלכם. לא משנה כמה תשלמו על אופניים, בסופו של דבר היכולת שלכם היא הקובעת ביותר להישגכם. יגידו כאלה שנוחות היא פקטור חשוב ביותר - נכון! השאלה באיזה מחיר. והמחיר, כפי שרואים בכתבה, אין לו גבול. אמיר
אמיר כהן , תל אביב  |  25.11.10