צילום: CC-BY Joi Ito @ Flickr
מנכ"ל טוויטר: "מטרות לטווח הארוך? עובדים על זה"
בראיון ל"דיילי טלגרף" הודה דיק קוסטולו שלמרות התרחבות שירות המיקרו-בלוגינג, לחברה עדיין אין תכנון ברור לעתיד. המנכ"ל הקודם, אוון ויליאמס: "נמצה את היכולת שלנו רק כשמיליארדי בני אדם ישתמשו בטוויטר על בסיס יומי"
27.11.2010, 12:59 | כתב כלכליסט
עם קרוב ל-200 מיליון משתמשים ברחבי העולם, 370 אלף איש שמצטרפים אליה בממוצע מדי יום, שווי משוער של 1.6 מיליארד דולר (או
מיליארד, לפי הערכות צנועות יותר) ושילוב של שיטות פרסום חדשות,
טוויטר כבר הפכה מזמן מעוד שירות חברתי נחמד לאימפריית רשת של ממש. לאן היא תמשיך מכאן? לטענת המנכ"ל שלה, דיק קוסטולו, גם הוא בעצמו לא יודע.
"אני פועל כרגע כדי להגדיר ולהבהיר את המטרות שלנו לטווח הארוך", הודה קוסטולו בדברים שאמר לעיתון
הבריטי "דיילי טלגרף", אך הוסיף: "נוכל לתת על כך תשובה בעתיד הקרוב". קוסטולו, שהחליף בחודש שעבר את אוון ווליאמס, העלה לאחרונה אפשרות שטוויטר תשלב בתוכה גם שירות חדשות, אך בחברה הבהירו כי מדובר ברעיון תיאורטי בלבד. ג'ק דורסי, יו"ר החברה ואחד ממייסדיה, אמר לעיתון שחלק גדול מהחידושים בטוויטר מגיעים מהמשתמשים עצמם - ולכן קשה להגדיר את "חזון האתר".
אוון ויליאמס, שמכהן כעת בתפקיד ייעוץ בטוויטר, תיאר בפני ה"טלגרף" את מטרות מתיחת הפנים שעבר שירות לפני כחודשיים שירות המיקרו-בלוגינג, שכעת מאפשר מעקב קל יותר אחרי משתמשים וציוצים, וצפייה בסרטונים ובתמונות מתוך האתר עצמו. "הרבה אנשים לא מבינים שכדי להוציא את המירב מטוויטר - אתה לא חייב לצייץ", אמר ויליאמס, "העיצוב המחודש מנסה לשפר את הדרכים שבהן הגולשים יכולים לגלות את המשתמשים הרלוונטיים ביותר עבורם, כדי לקבל את התוכן הטוב ביותר".
"אנחנו חושבים על טוויטר כעל רשת קטנה בתוך הרשת", הוסיף ויליאמס, "כאשר היא מנוהלת היטב - זוהי אחת הדרכים היעילות ביותר לגלות מידע רלוונטי בזמן אמת. אנחנו מנסים לשנות את התפיסה השגויה שלפיה כל אחד צריך לצייץ בעצמו כדי ליהנות מטוויטר".
תגובה אחת לכתיבת תגובה