אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בלעדי ל"כלכליסט": אסם תפסיק לשווק מותג פרטי באנגליה צילום: עמית שעל

בלעדי ל"כלכליסט": אסם תפסיק לשווק מותג פרטי באנגליה

תשווק את תחליפי הבשר של טבעול תחת המותג "גרדן גורמה", במקום המותגים הפרטיים לרשתות. במקביל, מביעה אסם אכזבה מהמכירות בארה"ב. גזי קפלן: "ההערכה שלנו היתה אופטימית מדי"

29.11.2010, 09:56 | אורנה יפת

אסם תשווק באנגליה את מותג תחליפי הבשר גרדן גורמה שבבעלותה, ותפסיק לייצר מותגים פרטיים של טבעול עבור רשתות השיווק השונות, כך נודע ל"כלכליסט".

 

בתחילת השנה החליטו נסטלה ואסם לשים דגש על מותגיהן ולצאת באופן הדרגתי מפעילות בתחום מותגים פרטיים של רשתות, וכעת החלטה זו יוצאת לפועל. "ברצוננו להגדיל פעילות עם המותגים של אסם, כי הם הרבה יותר רווחיים",

גרדן גורמה גרדן גורמה גרדן גורמה

הסביר פנחס קימלמן, משנה למנכ"ל אסם ואחראי על תחום הכספים בחברה.

 

לפני כשנה רכשה אסם את חברת ההפצה ירדן באנגליה, העוסקת בשיווק ובהפצת מזון כשר לרשתות שיווק וחנויות המתמחות במזון כשר בבריטניה, וגם רכישה זו באה כדי לפתח את התשתיות לפעילות הבינלאומית של הקבוצה. קודם לכן רכשה אסם את חברת הסלטים טרייב ואת חברת תחליפי הבשר פודטק בארה"ב.

 

הפסקת הפעילות במותג הפרטי באנגליה ומיזוג פעילות פודטק עם מפעלי טבעול בישראל ובצ'כיה השפיעו על מכירות אסם בחו"ל ברבעון השלישי, שירדו ב־2.7% לעומת התקופה המקבילה אשתקד והסתכמו ב־162 מיליון שקל. גורם נוסף לירידה במכירות בחו"ל הוא שחיקת שערי המטבע. בנטרול שער חוץ מציגה החברה עלייה של 3.1% במכירות בחו"ל.

 

אסם פועלת גם בשוק הכשר בארה"ב עם מותגי הקבוצה, פעילות שבקבוצה רואים בה מנוע צמיחה עיקרי באמצעות טרייב ופודטק. אלא שבחברה ציפו למכירות גבוהות יותר, והכניסה לרשתות השיווק בארה"ב התבררה כמורכבת. נכון להיום, אסם לא נמצאת בכל נקודות המכירה שבהן קיוותה להיות.

"ציפינו לשיעורי צמיחה גבוהים יותר בארה"ב", מסר מנכ"ל קבוצת אסם גזי קפלן, עם פרסום דו"חות החברה ביום חמישי האחרון. "שיעור הצמיחה של השוק, בעיקר של המותג סברה של שטראוס, יותר גבוה משלנו. התחלנו להכין סלטים המבוססים על רכיבים טבעיים רק בחודש ינואר, וזה עדיין לא משתקף בנתוני הרבעון הנוכחי. תהליך הכניסה לרשתות בארה"ב הוא מורכב. זה לא כמו בישראל, שאתה חותם חוזה ומיד המוצרים שלך על המדף ברשת. תכננו

להיות ב־11 אלף נקודות מכירה בארה"ב, אבל בפועל אנחנו נמצאים רק ב־8,000 נקודות. ההערכה שלנו היתה אופטימית מדי. כל החוזים עם הרשתות כבר חתומים, אבל הכניסה שלנו לנקודות המכירה טרם הושלמה. רק בפברואר 2011 נגיע לפריסה ב־13 אלף נקודות בארה"ב". עם זאת מסר קפלן כי בכל הנקודות שבהן פועלת החברה בארה"ב עם סלטי טרייב, המכירות גבוהות והן מעבר לציפיות החברה. על פי דו"ח החברה, מכירות טרייב ברבעון השלישי צמחו בארה"ב ב־19.8% בעקבות החדרת מוצרים חדשים ותחילת פעילות שיווקית של החברה.

מחזור המכירות של החברה ברבעון השלישי הסתכם ב־986.2 מיליון שקל, עלייה של 12% לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה. הגידול נובע מעלייה במכירות לשוק המקומי בעקבות רכישת מטרנה, שתרמה לגידול של 9.9% במכירות אסם. בתשעת החודשים הראשונים של השנה מכירות החברה עלו ב־11% לעומת התקופה המקבילה אשתקד ל־ 2.85מיליארד שקל, והגידול נבע מעלייה במכירות המזון בטמפרטורת החדר ובמכירות לשוק המקומי. מכירות החברה בחו"ל בתקופה זו עלו ב־1% והסתכמו ב־499 מיליון שקל.

תגיות

2 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

2.
חנה רעננה תאכלי בננה
אני גר באירופה ומוצרי טבעול נמכרים פה בסופר יפה מאוד, לא כל אירופאי פותח יין עם גבינה ושבלולים לארוחת צהריים. המוצר של טבעול הוא היחיד שמציע תחליף לצמחונים שאני רואה בסופרמרקטים, ואני מכיר גם אוכלי בשר שקונים אותו, תשווי בין נקניקיה של טבעול לנקניקיה מ"בשר", שזה זבל אמיתי, פה החוק מחייב לרשום את אחוז הבשר שהנקניקיה מכילה, ומה שיש על המדף נע בין 4% ל12%, אני תוהה מה שאר האחוזים... מאיפה בדיוק את יודעת מה האם האמריקאית נותנת לילד שלה לאכול? האמריקאים מתחלקים לשני סוגים, או שהם חיים על סוכר ושמן מאת דוד מקדונלדס, או שהם חיים על פירות וירקות אורגניים ועושים יוגה כל בוקר. הדבר היחידי שאיתו אני מסכים מההודעה שלך זה שהמחיר יקר, 4 יורו לאריזה של 8 נקניקיות? מה אני? רוטשילד? הדבר היחידי שהם צריכים לשפר זה את השיווק, לא ראיתי אף מודעה, אף מבצע, אף פרסומת על המוצר הזה. אם לא הייתי צמחוני שממש מחפש משהו כזה, לא הייתי מגיע למוצר הזה בכלל. ואגב, (לקח לי המון זמן לגלות שזה מוצר של טבעול בכלל כי המותג הוא אחר והאינדיקציה היחידה לכך שמדובר בטיבעול היא שם היצרן בפונט מס' 5 בפינה נידחת על האריזה).
כבוד הרב , כפר אז"ר  |  29.11.10
1.
טבעול - הטעם הבינ"ל
אחרי שנים רבות בחו"ל הבנתי - מה שאנחנו מוכנים לאכול כישראל, אין סבירות שמישהו יסכים או ירצה לאכול בארה"ב, מוצרי טבעול הם מסוג המזון שבאירופה כולה אין מי שיסכים לאכול, וגם בארה"ב, שכבר שנים מפרסמת את היתרונות במו טבעי, קרוב ככל האפשר לצורתו המקורית כפי שהטבע ברא אותו , וארוז , מוקפא וכד', מה גם שאין סוגי אוכל מתועשים מתאימים כלל לטעם המבוקש בארה"ב, אם לא מבחינת הצורה והטבעיות, אז גם מבחינת הרגלי הטעם, אין מצב בארה"ב שילד יבוא הביתה מבית הספר ויכניס משהו מסוג טבעול למיקרו וכד' - בעיני האם האמריקאית גרוע הדבר יותר מג'אנק פוד במלוא מובן המילה, אגב, למרות שאני צמחונית אדוקה, איני קונה טבעול, אפילו קציצות מהגליל של קומרובסקי, לא טעים, מתובל מדי, ויקר באופן בלתי אפשרי.
חנה , רעננה  |  29.11.10