בלעדי ל"כלכליסט": אסם תפסיק לשווק מותג פרטי באנגליה
תשווק את תחליפי הבשר של טבעול תחת המותג "גרדן גורמה", במקום המותגים הפרטיים לרשתות. במקביל, מביעה אסם אכזבה מהמכירות בארה"ב. גזי קפלן: "ההערכה שלנו היתה אופטימית מדי"
אסם תשווק באנגליה את מותג תחליפי הבשר גרדן גורמה שבבעלותה, ותפסיק לייצר מותגים פרטיים של טבעול עבור רשתות השיווק השונות, כך נודע ל"כלכליסט".
בתחילת השנה החליטו נסטלה ואסם לשים דגש על מותגיהן ולצאת באופן הדרגתי מפעילות בתחום מותגים פרטיים של רשתות, וכעת החלטה זו יוצאת לפועל. "ברצוננו להגדיל פעילות עם המותגים של אסם, כי הם הרבה יותר רווחיים",
הסביר פנחס קימלמן, משנה למנכ"ל אסם ואחראי על תחום הכספים בחברה.
לפני כשנה רכשה אסם את חברת ההפצה ירדן באנגליה, העוסקת בשיווק ובהפצת מזון כשר לרשתות שיווק וחנויות המתמחות במזון כשר בבריטניה, וגם רכישה זו באה כדי לפתח את התשתיות לפעילות הבינלאומית של הקבוצה. קודם לכן רכשה אסם את חברת הסלטים טרייב ואת חברת תחליפי הבשר פודטק בארה"ב.
הפסקת הפעילות במותג הפרטי באנגליה ומיזוג פעילות פודטק עם מפעלי טבעול בישראל ובצ'כיה השפיעו על מכירות אסם בחו"ל ברבעון השלישי, שירדו ב־2.7% לעומת התקופה המקבילה אשתקד והסתכמו ב־162 מיליון שקל. גורם נוסף לירידה במכירות בחו"ל הוא שחיקת שערי המטבע. בנטרול שער חוץ מציגה החברה עלייה של 3.1% במכירות בחו"ל.
אסם פועלת גם בשוק הכשר בארה"ב עם מותגי הקבוצה, פעילות שבקבוצה רואים בה מנוע צמיחה עיקרי באמצעות טרייב ופודטק. אלא שבחברה ציפו למכירות גבוהות יותר, והכניסה לרשתות השיווק בארה"ב התבררה כמורכבת. נכון להיום, אסם לא נמצאת בכל נקודות המכירה שבהן קיוותה להיות.
"ציפינו לשיעורי צמיחה גבוהים יותר בארה"ב", מסר מנכ"ל קבוצת אסם גזי קפלן, עם פרסום דו"חות החברה ביום חמישי האחרון. "שיעור הצמיחה של השוק, בעיקר של המותג סברה של שטראוס, יותר גבוה משלנו. התחלנו להכין סלטים המבוססים על רכיבים טבעיים רק בחודש ינואר, וזה עדיין לא משתקף בנתוני הרבעון הנוכחי. תהליך הכניסה לרשתות בארה"ב הוא מורכב. זה לא כמו בישראל, שאתה חותם חוזה ומיד המוצרים שלך על המדף ברשת. תכננו
להיות ב־11 אלף נקודות מכירה בארה"ב, אבל בפועל אנחנו נמצאים רק ב־8,000 נקודות. ההערכה שלנו היתה אופטימית מדי. כל החוזים עם הרשתות כבר חתומים, אבל הכניסה שלנו לנקודות המכירה טרם הושלמה. רק בפברואר 2011 נגיע לפריסה ב־13 אלף נקודות בארה"ב". עם זאת מסר קפלן כי בכל הנקודות שבהן פועלת החברה בארה"ב עם סלטי טרייב, המכירות גבוהות והן מעבר לציפיות החברה. על פי דו"ח החברה, מכירות טרייב ברבעון השלישי צמחו בארה"ב ב־19.8% בעקבות החדרת מוצרים חדשים ותחילת פעילות שיווקית של החברה.
מחזור המכירות של החברה ברבעון השלישי הסתכם ב־986.2 מיליון שקל, עלייה של 12% לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה. הגידול נובע מעלייה במכירות לשוק המקומי בעקבות רכישת מטרנה, שתרמה לגידול של 9.9% במכירות אסם. בתשעת החודשים הראשונים של השנה מכירות החברה עלו ב־11% לעומת התקופה המקבילה אשתקד ל־ 2.85מיליארד שקל, והגידול נבע מעלייה במכירות המזון בטמפרטורת החדר ובמכירות לשוק המקומי. מכירות החברה בחו"ל בתקופה זו עלו ב־1% והסתכמו ב־499 מיליון שקל.
2 תגובות לכתיבת תגובה